Welke laster en welke roddel ?
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Dat is nieuw, geloofsverlichting die leidt tot de aanschaf van een Netflix abonnement.
Pracht interview met ds Karels in het rd
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Het is wel zo, dat mensen opeens vrijheid proeven en niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. Als je van kerk verandert, en van je vroegere kerk mocht je geen TV en geen fim kijken en je komt dan in een kerk waar je zelf moet nadenken om keuzes te maken.... dan heb je heel erg de leiding van de Heilige Geest nodig. Sommige mensen kiezen idd voor netflix, anderen voor een christelijk variant. Op beide kun je ook dan nog keuzes maken: dat wil ik niet zien, dat wil ik wel zien. Maar de verleiding komt zo dichtbij om toch iets te gaan kijken dat op het randje is. Het heeft ook met je geweten te maken. Dat de één een nauwer geweten heeft dan de ander?
Laten we maar niet de discussie gaan voeren wat allemaal niet en wel mag. Daar komen we toch niet uit.
Tien geboden maar overboord dan?
Als de wet wordt gebruikt van dit mag wel en dit mag niet, schiet het z’n doel voorbij
De wet is en de tuchtmeester tot Christus en de leefregel per dankbaarheid
De wet is en de tuchtmeester tot Christus en de leefregel per dankbaarheid
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!