Eigenlijk vind ik het wel iets moois hebben dat je die schaamte voelt. Het laat zien dat je je echt verbonden voelt met je kerkverband. Schaamte kan ook een vorm van liefde zijn: je wilt niet dat je kerk zo bekendstaat.GG links schreef: ↑Gisteren, 20:28Neem en lees terug. O.a. de harteloze screening van mensen die tot het geloof zijn gekomen en waar door anderen de meetlat wordt naast gelegd. Nogmaals ik herken het niet in mijn gemeente maar het kreeg zoveel bijval dat het wel waar moet zijn. Ik schaam mij daar oprecht voor. Jij niet ?
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Dat kan niet.
Dan geloof je wat de kerk gelooft.
Dan geloof je wat de kerk gelooft.
-
Logisch je hebt een verantwoordelijkheid voor een student. Je traint of kerkenraden in feedback geven of je verzameld de feedback en kijkt of wat bijsturing wenselijk is.DDD schreef: ↑Gisteren, 11:53 Als ik de Saambinder goed begrijp, geldt dat lang niet voor alle gemeenten. Zo stond er pas nog een vermaning in aan kerkenraden om opmerkingen over preekvoorstellen aan de docent homilitiek te melden en niet aan de student zelf.
Met commentaar op de toegenomen assertiviteit van sommige kerkenraden.
Als ik op het werk een student wil laten zakken loopt het ook via de opleidingsmanager.
-
Een onbewoond eiland gaan bewonen zou dan een optie zijn. Of meedoen met Musk zijn droom over op een andere planeet leven.
We moeten niet de fout maken dat dit ( alleen) gaat over het kerkgenootschap waar dit topic over gaat. Anders krijgen we eenzijdigheden.GG links schreef: ↑Gisteren, 20:28Neem en lees terug. O.a. de harteloze screening van mensen die tot het geloof zijn gekomen en waar door anderen de meetlat wordt naast gelegd. Nogmaals ik herken het niet in mijn gemeente maar het kreeg zoveel bijval dat het wel waar moet zijn. Ik schaam mij daar oprecht voor. Jij niet ?
Er is nl geen kerkgenootschap genoemd, dus laten we het maar anoniem houden. Gewoon concreet; helaas bestaan deze verdrietelijkheden.
En ja, bij onrecht schaam ik me ook plaatsvervangend. Lijkt me juist kenmerkend voor een teer geweten.