Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

MarthaMartha

Re: Opwekkingsprediker Paul Washer komt naar Nederland

Bericht door MarthaMartha »

Mister schreef:
Erasmiaan schreef:Het lijkt me niet echt de bedoeling dat we een predikant in al zijn facetten gaan bespreken.
:quoi

Stel je voor dat we er iets van opsteken?
Of dat er toch iemand zo nieuwsgierig wordt dat ie komend weekend P.W. komt beluisteren?

(wie gaan er deze keer eigenlijk? mini-meeting organiseren?)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Jongere

Bericht door Jongere »

Ik ben erbij dit weekend. Ben ook wel benieuwd wie ik tegen ga komen.

Verder was het niet mijn bedoeling om het uitgebreid over personen te hebben. Maar het "verwijt" van Sola Scriptura hoor ik wel vaker en ik had hetzelfde beeld eerst ook. Daarom stel ik dat graag bij.
Temeer omdat ik graag elke gelegenheid aangrijp om de preek over het Hooglied aan te prijzen bij mensen.
jvdg

Bericht door jvdg »

Al ruim 300 postings zijn gewijd aan de komst van Ds. P. Washer naar Nederland.
Tot nu toe was ik niet in de gelegenheid iets van deze predikant te horen.
Ik heb alleen maar lofzangen en kritiek over deze predikant vernomen.
In dat opzicht is er geen sprake van enig onderscheid met andere predikanten. :)

Ik zou alleen graag willen weten, niet uit lust tot provocatie o.i.d., wat de komst van deze predikant zo bijzonder maakt.
Deze vraag is al eerder gesteld, maar ik heb nooit een helder antwoord gelezen.
Kortom, ik zou graag willen weten waarom het voor mij persoonlijk nuttig is juist deze predikant te beluisteren.

Ik mag toch aannemen dat hij geen "nije" leer brengt of zaken aan de orde stelt welke andere predikanten in in ruime mate zouden missen.
Ik veronderstel ook niet dat hij een Evangelie predikt wat rijker is dan veel van onze eigen predikanten brengen.
Ik neem ook aan dat er geen sprake is van een bijzondere waardering van 's mans capaciteiten of kwaliteiten.

Vanwaar dan, vergeef me de uitdrukking de "ophef" rond deze predikant, waar zelfs in groepsverband diens prediking wordt bezocht.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:Al ruim 300 postings zijn gewijd aan de komst van Ds. P. Washer naar Nederland.
In dat opzicht is er geen sprake van enig onderscheid met andere predikanten. :)

Ik zou alleen graag willen weten, niet uit lust tot provocatie o.i.d., wat de komst van deze predikant zo bijzonder maakt.
Kortom, ik zou graag willen weten waarom het voor mij persoonlijk nuttig is juist deze predikant te beluisteren.

Ik mag toch aannemen dat hij geen "nije" leer brengt of zaken aan de orde stelt welke andere predikanten in in ruime mate zouden missen.
Ik veronderstel ook niet dat hij een Evangelie predikt wat rijker is dan veel van onze eigen predikanten brengen.
Ik neem ook aan dat er geen sprake is van een bijzondere waardering van 's mans capaciteiten of kwaliteiten.

Vanwaar dan, vergeef me de uitdrukking de "ophef" rond deze predikant, waar zelfs in groepsverband diens prediking wordt bezocht.
Ik denk dat ik nog nooit iemand zó over Gods heiligheid heb horen preken....

velen hébben het wel over Gods heiligheid, maar zó doordrongen ervan? en zó de consequenties zien ook voor het dagelijks leven? zó radicaal?

Die zijn er ook hoor in Nederland. Wat ik fijn vind van een conferentie in het algemeen is dat je in drie dagen tijd een bepaald onderwerp helemaal uitdiept in zo'n 7 lezingen. Een bepaald onderwerp wordt zo grondig en van alle kanten belicht. Gewoon een keer diep ergens induiken.

In die zin vervangt hij niet de zondagse prediking, die is ook héérlijk. Het is gewoon anders.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gabrielle

Bericht door Gabrielle »

MarthaMartha schreef:
Mister schreef:
Erasmiaan schreef:Het lijkt me niet echt de bedoeling dat we een predikant in al zijn facetten gaan bespreken.
:quoi

Stel je voor dat we er iets van opsteken?
Of dat er toch iemand zo nieuwsgierig wordt dat ie komend weekend P.W. komt beluisteren?

(wie gaan er deze keer eigenlijk? mini-meeting organiseren?)
Ben beniewd wie jullie zijn, wie weet zien we elkaar zondag.......
Grace

Bericht door Grace »

jvdg schreef:Al ruim 300 postings zijn gewijd aan de komst van Ds. P. Washer naar Nederland.

Deze prediker heeft een profetische boodschap voor het christendom van vandaag de dag. Met name het christendom in het Westen(USA en Europa). Je merkt dat namelijk aan de aanmeldingen voor een conferentie. velen komen er voor de boodschap van Gods genade naar Nederland: voorgangers uit Nigeria, Denemarken en Engeland. Christenen uit Oekraïne, Finland, Duitsland, België, Portugal, etc.

Het zit hem vooral in het feit dat deze prediker denk ik een boodschap heeft voor zowel reformatorischen als evangelischen. Dat is iets wat in ons land wel vaak moeilijk ligt. Beide worden door zijn bijbelse radicale boodschap aangesproken.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Heb eens een preek van hem beluisterd, hoorde er niet veel bijzonders in hetwelk ik niet elke zondag horen kan....

Behalve dat hij de baptistische dwaling aanhangt, en zich voor het Nederlandse Heartcry wagentje laat spannen, heb ik dus niks op hem tegen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Grace schreef: Deze prediker heeft een profetische boodschap voor het christendom van vandaag de dag.
Anders dan de predikanten van onze eigen gemeenten? Beter?
Grace

Bericht door Grace »

Mister schreef:
Grace schreef: Deze prediker heeft een profetische boodschap voor het christendom van vandaag de dag.
Staat dat er?
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Grace schreef:
Mister schreef:
Staat dat er?
Door het op deze manier te formuleren wek je bij mij (en mogelijk bij anderen) wel de suggestie dat het zo is.
Grace

Bericht door Grace »

Mister schreef:
Grace schreef:
Mister schreef:
Staat dat er?
Door het op deze manier te formuleren wek je bij mij (en mogelijk bij anderen) wel de suggestie dat het zo is.
Sorry Mister, maar zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Laat ik iig één ding noemen wat ik sowieso wel anders vindt. Wat ik niet vaak meemaak met Nederlandse predikanten is dat er 17 inhoudelijke boodschappen over willekeurige thema's(in 1 week tijd) van ongeveer minimaal 2 uur gegeven worden zonder iets uitgewerkt op papier en daarna nog na iedere boodschap 2 uur questions and answers session tot zelfs diep in de nacht. De meeste predikanten gaan vaak direct weer weg na een lezing of preek. Er komen trouwens ook behoorlijk wat predikanten uit de ger.gezindte op af. Ook op de conferentie. Ook daar hoor ik van dat brother Washer een 'bijzondere' bediening heeft.

(2 praktische punten):

Heb je wel eens gezien hoeveel keer de bekende Shocking Youthmessage bekeken is op internet. Ook de andere preken worden zeer veel bekeken. Vergelijk dat eens met andere bekende predikers. Daarnaast heb ik begrepen vanuit HC dat het niet te begrijpen hoeveelheden(duizenden) DVD's besteld zijn op de website. Dat geeft wel iets aan denk ik.

Persoonlijk ben ik meer geraakt door de inhoud van zijn boodschap dan door alles er omheen.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Grace schreef: Sorry Mister, maar zo bedoelde ik het eigenlijk niet. Laat ik iig één ding noemen wat ik sowieso wel anders vindt. Wat ik niet vaak meemaak met Nederlandse predikanten is dat er 17 inhoudelijke boodschappen over willekeurige thema's(in 1 week tijd) van ongeveer minimaal 2 uur gegeven worden zonder iets uitgewerkt op papier en daarna nog na iedere boodschap 2 uur questions and answers session tot zelfs diep in de nacht. De meeste predikanten gaan vaak direct weer weg na een lezing of preek. Er komen trouwens ook behoorlijk wat predikanten uit de ger.gezindte op af. Ook op de conferentie. Ook daar hoor ik van dat brother Washer een 'bijzondere' bediening heeft.

(2 praktische punten):

Heb je wel eens gezien hoeveel keer de bekende Shocking Youthmessage bekeken is op internet. Ook de andere preken worden zeer veel bekeken. Vergelijk dat eens met andere bekende predikers. Daarnaast heb ik begrepen vanuit HC dat het niet te begrijpen hoeveelheden(duizenden) DVD's besteld zijn op de website. Dat geeft wel iets aan denk ik.

Persoonlijk ben ik meer geraakt door de inhoud van zijn boodschap dan door alles er omheen.
Dus TOCH anders of beter ...

Vond ik niet dus...

(heb 'Shocking Youth' beluisterd....)

(of toch wel anders, daar het vanuit een baptistische achtergrond gepreekt wordt, maar kan niet zeggen dat dat een aanbeveling is....)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Jongere

Bericht door Jongere »

Het evangelie dat Paul Washer brengt is een bijzondere boodschap. Maar dat is het ook zonder hem. En als de dominees in Nederland het 'recht' preken is het dat ook door hèn. Met andere woorden: laten we ons niet teveel op deze man richten.
Ik word er wel een beetje flauw van dat we nu opeens de meerwaarde willen weten van iemand. Je drijft anderen zo in een lastig parket. Is er geen meerwaarde, fijn, niks aan de hand, waarom gaat iedereen er eigenlijk heen? Is er wel een meerwaarde, oei, kritiek ontdekt op onze eigen predikanten. We zijn soms zo vreselijk aan het redeneren. We zitten toch niet op de Areopagus? Daar wilde iedereen ook 'iets nieuws' horen, anders vertrokken ze. Het laatste wat ook Paul Washer wil is dat het over hem gaat.
Ik sluit me aan bij MM. Ik heb nog nooit in iemands prediking zó de heiligheid en majesteit van God horen preken en zó de zondigheid van de mens. Verwijt me dan niet dat ik achter een prediker aanloop, want er wordt gevraagd waarom die man zo graag wordt gehoord. Ik weet ook dat het niet om Paulus, Appolos of Paul draait.

We zijn soms zó ontzettend gespannen als christenen. Als ik dan zie hoe Whitefield naar Wesley schreef denk ik: tsjonge.. We zitten elkaar hier af te knallen als medechristenen. En triomfantelijk te doen als we een dwaling vinden.
Democritus

Bericht door Democritus »

Jongere schreef:Het evangelie dat Paul Washer brengt is een bijzondere boodschap. Maar dat is het ook zonder hem. En als de dominees in Nederland het 'recht' preken is het dat ook door hèn. Met andere woorden: laten we ons niet teveel op deze man richten.
Ik word er wel een beetje flauw van dat we nu opeens de meerwaarde willen weten van iemand. Je drijft anderen zo in een lastig parket. Is er geen meerwaarde, fijn, niks aan de hand, waarom gaat iedereen er eigenlijk heen? Is er wel een meerwaarde, oei, kritiek ontdekt op onze eigen predikanten. We zijn soms zo vreselijk aan het redeneren. We zitten toch niet op de Areopagus? Daar wilde iedereen ook 'iets nieuws' horen, anders vertrokken ze. Het laatste wat ook Paul Washer wil is dat het over hem gaat.
Ik sluit me aan bij MM. Ik heb nog nooit in iemands prediking zó de heiligheid en majesteit van God horen preken en zó de zondigheid van de mens. Verwijt me dan niet dat ik achter een prediker aanloop, want er wordt gevraagd waarom die man zo graag wordt gehoord. Ik weet ook dat het niet om Paulus, Appolos of Paul draait.

We zijn soms zó ontzettend gespannen als christenen. Als ik dan zie hoe Whitefield naar Wesley schreef denk ik: tsjonge.. We zitten elkaar hier af te knallen als medechristenen. En triomfantelijk te doen als we een dwaling vinden.
Volledig mee eens. Ik heb mij ook wel eens afgevraagd waarom juist de prediking van Paul Washer voor mij persoonlijk zo van belang is geweest. Het vreemde is dat ik het van meerdere mensen om mij heen gehoord heb. Blijkbaar is deze man begiftigd met 'iets' waardoor zijn prediking veel kracht heeft. Maar dat is niet door Hem maar door zijn Zender.

Waarom erkennen we wel van 'oudvaders' dat deze een bijzondere gave hadden maar hebben we daar met hedendaagse predikers moeite mee.

Maar ik krijg nu de neiging om mijn gemeente te verlaten of te gaan schoppen dat absoluut niet.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Zelf ben ik nu het boek van Spurgeon aan het lezen over zijn leven.
Ook hij had zijn dwalingen of misschien soms zijn eenzijdigheden.
In deze tijd is het mogelijk dat er mannen door de Heere gezonden worden met een zeer ernstige Boodschap die rijkelijk gezegend kan worden, en soms denk ik wel eens, misschien is Paul Washer ook wel zo iemand.

Want laten we eerlijk zijn, er zijn echt wel kritiek punten op bepaalde accenten die door hem gelegd worden ,en die worden ook wel genoemd, maar ook binnen de reformatorische gezindte durft toch niemand Paul Washer te betichten van grote dwalingen, maar erkent men dat deze man een duidelijke Boodschap heeft, gebaseerd op Gods Woord, en als ik ook om me heen hoor, zijn er velen , ook ter rechterzijde van onze gezindte die onderwezen mochten worden door zijn prediking.

Maar laten we in dit alles uitkijken om in de mens te eindigen, want ook hij is afhankelijk van de bediening van Gods Geest net zoals alle andere dienaren van God die ook tot zegen worden gesteld, ook in Nederland.
Plaats reactie