Oorlog in Oekraine
Re: Oorlog in Oekraine
Zou het echt kloppen dat er maar 57 mensen zijn overleden in Oekraine. Of betekent dat dat de Russen nauwelijks op weerstand stuiten?
https://www.rd.nl/artikel/964110-ruslan ... gevaarlijk
Het is inmiddels de vraag of Matthijs van der Tang wel over een normaal verstand beschikt.
Het is inmiddels de vraag of Matthijs van der Tang wel over een normaal verstand beschikt.
Ik vraag me af of je Mathijs serieus moet nemen. Bij mij komt hij over als een niet te corrigeren puber.DDD schreef:https://www.rd.nl/artikel/964110-ruslan ... gevaarlijk
Nee @DDD 57 klopt helaas niet.DDD schreef:Zou het echt kloppen dat er maar 57 mensen zijn overleden in Oekraine. Of betekent dat dat de Russen nauwelijks op weerstand stuiten?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Het zijn toch ook ideeën die bij Baudet leven. En uitgaande van een volstrekt egoïstische visie, zijn die gedachten ook nog enigszins begrijpelijk ook. Ik denk ook niet dat hij gezond nadenkt, maar hij heeft wel invloed. Ook mensen met een onzuivere geest kunnen welsprekend en invloedrijk zijn.
Ik vind het een wonder dat er zoveel effect is van de tegenstand vanuit het Oekraïense leger. Ik heb geen idee of dat ook menselijk te verklaren is. Maar boven alles staat God die machten uit de afgrond kan tegenhouden.
In het dorp waar ik opgroeide was een nauwe verbondenheid met kerkelijke gemeenten in de Karpaten. Dat scheelt natuurlijk in de betrokkenheid.
Ik vind het een wonder dat er zoveel effect is van de tegenstand vanuit het Oekraïense leger. Ik heb geen idee of dat ook menselijk te verklaren is. Maar boven alles staat God die machten uit de afgrond kan tegenhouden.
Ik wacht af tot hiervoor bidstonden komen. Het zal toch niet zo zijn dat de gereformeerde kerkgemeenschappen hele bidstonden organiseren voor een ziekte als Corona, maar dat dit daarvoor de moeite niet is.
Een krachtig gebed van een rechtvaardige brengt veel tot stand.
Elia was een mens net zoals wij en hij deed een vurig gebed dat het niet zou regenen, en het regende niet op de aarde, drie jaar en zes maanden.
En hij bad opnieuw, en de hemel gaf regen en de aarde bracht haar vrucht voort.
In het dorp waar ik opgroeide was een nauwe verbondenheid met kerkelijke gemeenten in de Karpaten. Dat scheelt natuurlijk in de betrokkenheid.
Bidden kan altijd en overal zo vaak als men maar wilt om het even voor welk onderwerp.DDD schreef:Het zijn toch ook ideeën die bij Baudet leven. En uitgaande van een volstrekt egoïstische visie, zijn die gedachten ook nog enigszins begrijpelijk ook. Ik denk ook niet dat hij gezond nadenkt, maar hij heeft wel invloed. Ook mensen met een onzuivere geest kunnen welsprekend en invloedrijk zijn.
Ik wacht af tot hiervoor bidstonden komen. Het zal toch niet zo zijn dat de gereformeerde kerkgemeenschappen hele bidstonden organiseren voor een ziekte als Corona, maar dat dit daarvoor de moeite niet is.
Een krachtig gebed van een rechtvaardige brengt veel tot stand.
Elia was een mens net zoals wij en hij deed een vurig gebed dat het niet zou regenen, en het regende niet op de aarde, drie jaar en zes maanden.
En hij bad opnieuw, en de hemel gaf regen en de aarde bracht haar vrucht voort.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Post van iemand op facebook:
The Ukraine & Russia crisis in simple terms for those that have no idea what is going on.
-Ukraine used to be in an abusive relationship with Russia, feeding him, letting him use her car & giving him whatever he asked for until she built up the confidence to call it quits back in 1991
-Since then Ukraine has been working on herself, becoming a strong independent woman with help from friends like France, America, Poland etc. offering her support, loaning her money, & helping her find her way.
-Ukraine has been enjoying being single for 30 years & looking forward to continuing to grow & create new friendships.
-Now Russia being the toxic Ex that it is wants her back, and doesn’t want her meeting new people or creating any new relationships.
-A couple of weeks ago Russia started sitting in the front of Ukraine’s house & when her friends ask him what was he doing there, he said “Oh nothing, just getting a little bit of exercise in, that’s all.”
-After her friends told her that Russia was potentially getting ready to do something bad to her, he said “They’re lying, they just want you to be scared of me & that’s not what it is”
-Yesterday Russia broke into Ukraine’s house, beating her up & “taking advantage” of her while on Livestream & double dog daring any of her friends to do something about it & if they do want the smoke, Russia got that thang on him.
This was written by someone else. I can't take credit. But geez…once you see you can’t NOT see it….
The Ukraine & Russia crisis in simple terms for those that have no idea what is going on.
-Ukraine used to be in an abusive relationship with Russia, feeding him, letting him use her car & giving him whatever he asked for until she built up the confidence to call it quits back in 1991
-Since then Ukraine has been working on herself, becoming a strong independent woman with help from friends like France, America, Poland etc. offering her support, loaning her money, & helping her find her way.
-Ukraine has been enjoying being single for 30 years & looking forward to continuing to grow & create new friendships.
-Now Russia being the toxic Ex that it is wants her back, and doesn’t want her meeting new people or creating any new relationships.
-A couple of weeks ago Russia started sitting in the front of Ukraine’s house & when her friends ask him what was he doing there, he said “Oh nothing, just getting a little bit of exercise in, that’s all.”
-After her friends told her that Russia was potentially getting ready to do something bad to her, he said “They’re lying, they just want you to be scared of me & that’s not what it is”
-Yesterday Russia broke into Ukraine’s house, beating her up & “taking advantage” of her while on Livestream & double dog daring any of her friends to do something about it & if they do want the smoke, Russia got that thang on him.
This was written by someone else. I can't take credit. But geez…once you see you can’t NOT see it….
Omdat Matthijs een verhelderingsvraag stelt komt deze reactie van @DDD.DDD schreef:https://www.rd.nl/artikel/964110-ruslan ... gevaarlijk
@Hoopvol mag een 'puber' geen vraag stellen?
- J.C. Philpot
Putin spreekt over Denazificering van de Oekraine, en gisteren had een Russische geinterviewde het op Al Jazeera het ook regelmatig over de Oekraiense Nazi's (overigens is de president van Oekraine Joods).
Weet iemand de achtergrond van het gebruik van deze term door de Russen in de huidige situatie?
Weet iemand de achtergrond van het gebruik van deze term door de Russen in de huidige situatie?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Zou in de top van het Kremlin niemand zijn die denkt: ”jongens dit kan echt niet”. En overwegen wat polonium in Putin zijn cappuccino te doen?
P.s.: Dit bewijst de discussie van een paar weken geleden. Putin is een aggressor, een narcist, nooit te vertrouwen. Je moet geen deals sluiten met die gek.
P.s.: Dit bewijst de discussie van een paar weken geleden. Putin is een aggressor, een narcist, nooit te vertrouwen. Je moet geen deals sluiten met die gek.
Dat zou in dit geval niet gek zijn.
De ChristenUnie neemt geen inhoudelijk standpunt in en de SGP heeft alleen een video over dit onderwerp. Ik vind het onbegrijpelijk dat na een maand publicaties over oorlogsdreiging de partijen nog geen helder standpunt innemen.
De ChristenUnie neemt geen inhoudelijk standpunt in en de SGP heeft alleen een video over dit onderwerp. Ik vind het onbegrijpelijk dat na een maand publicaties over oorlogsdreiging de partijen nog geen helder standpunt innemen.
- Maanenschijn
Oorlog in Oekraine
Ja, daar is een theorie voor.J.C. Philpot schreef:Putin spreekt over Denazificering van de Oekraine, en gisteren had een Russische geinterviewde het op Al Jazeera het ook regelmatig over de Oekraiense Nazi's (overigens is de president van Oekraine Joods).
Tijdens de collectivisatie door Stalin is er veel tegenstand geweest in Oekraïne. Vooral in het westen van Oekraïne en de historische verbinding met het Groot Duitse Rijk was daar een behoorlijk vorm van grondbezit en particulier eigendom. Er was dus ook veel tegenstand tegen collectivisatie. Eén van de maatregelen die Stalin nam om collectivisatie af te dwingen was het verwijderen van alles wat eetbaar was uit de Oekraïense landsdelen. Platbranden en verwoesten van oogsten, weghalen van vee, etc. Er is een enorme hongersnood ontstaan, de (G)Holodomor. Deze hongersnood heeft miljoenen doden geeist en was vreselijk. We praten over de dertiger jaren. De Holodomor heeft diepe sporen getrokken in de geschiedenis.
Toen Nazi Duitsland Oekraïne binnen viel zijn de Duitsers als een beter alternatief voor Stalin binnen gehaald. De opmars van Duitsland in dat deel van de Sovjet Unie is daardoor redelijk voorspoedig verlopen. Tot op de dag van vandaag wordt de Oekraïners deze collaboratie verweten en heet alles in Oekraïne wat tegen het communisme en Rusland is fascistisch en wordt binnen het Nazi-frame geplaatst. De herinnering aan de Tweede Wereldoorlog (De Grote Vaderlandse Oorlog) is in het Russische straatbeeld nog zeer nadrukkelijk aanwezig en Nazi-retoriek sluit dan ook aan bij de belevingswereld van de Russen en de dagelijkse herinnering daaraan.
Laatst gewijzigd door Maanenschijn op 25 feb 2022, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Wat maakt dat het niet voldoende is dat alleen de MP een statement maakt? Wat voegen de statements van alle afzonderlijke partijen toe in dit geval?DDD schreef:Dat zou in dit geval niet gek zijn.
Een heleboel natuurlijk. Althans, dat zou ik mogen hopen, want de standpunten van Mark Rutte vind ik volstrekt onvoldoende. Mijns inziens hadden er al weken troepen klaar moeten staan bij de grensovergangen Polen en Oekraïne om zodra Rusland de neutraliteit zou schenden, aan de andere kant naar binnen te rijden.
Dan had Poetin zich mogelijk bedacht, en in ieder geval zouden de uitkomsten mogelijk anders zijn. Hoewel God ook in andere gevallen wonderen kan doen en Oekraïne een goed bestuurd land lijkt.
Dan had Poetin zich mogelijk bedacht, en in ieder geval zouden de uitkomsten mogelijk anders zijn. Hoewel God ook in andere gevallen wonderen kan doen en Oekraïne een goed bestuurd land lijkt.
Ik vroeg dit omdat ik me niet kan voorstellen dat op internationaal niveau de mening van een individuele partij ertoe doet, maar de mening van een regering (bij monde van de MP) wel. Dus statements van partijen lijken mij slechts bedoeld voor de bevolking van ons land.
Of zie ik iets over het hoofd?
Of zie ik iets over het hoofd?