In de GG van Sliedrecht staat een begrafenis gepland waarbij veel bezoekers verwacht worden. Deze vindt gewoon doorgang in open kring (dus niet besloten) al worden zieken gevraagd thuis te blijven. Daar gaat men dus bewust wel tegen het overheidsadvies in.refo schreef:Ongeveer nu krijgen de scriba's van de gergemmen advies over de zondagen.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Bij ons zijn er internetdienstenErasmiaan schreef:In Krimpen aan den IJssel (GG) vijf keer kerk; 100 in de kerkzaal en 100 in een andere zaal per keer. Je wordt per wijk verwacht.
Er zijn hier mensen die de ernst van de situatie onderschatten. Ieder weldenkend mens kan toch begrijpen dat de overheid niet overgaat tot dermate vergaande maatregelen als dat niet perse noodzakelijk is. Dus iedereen die twijfelt aan deze maatregelen of de ernst van de situatie betwijfelt, is op zijn minst slecht geïnformeerd. En daar ageer ik tegen. En bij persisterende twijfel, ondanks aanwezigheid van vele argumenten, zowel op dit forum als in betrouwbare media als van de overheid, noem ik dat gewoon domheid. Dat mag je stijlloos vinden, maar ik heb gewoon een hekel aan mensen die dom doen.Nathanaël schreef:Ik vind de manier van reageren van Ambtenaar wel echt storend. Kom op zeg. Je geeft zelf aan dat je ook geen deskundige bent en dat je daarom maar de maatregelen van de overheid volgt.
Ik vind het weinig stijlvol om redeneringen van anderen weg te zetten als ´krom´ of ´dom´. Reageer dan gewoon niet.
-
- Verbannen
Eens. Wat mij betreft gaat het hele land twee weken op slot en worden de maatregelen nog wat meer aangescherpt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Eens met ambtenaar, als je de situatie in bijv Italië ziet, kun je de maatregelen moeilijk overtrokken vinden. Daarnaast vonden velen in Nederland en daarbuiten juist dat de Nederlandse overheid het te terughoudend en te laat aanpakte. Als je de ernst van de situatie ziet, past het niet om laconiek te doen of het te bagatelliseren.
Ik stoor me er ook aan als mensen nu nog steeds heel nonchalant over dit virus spreken, maar dan gaat het nog een paar stappen verder om mensen dan dom te gaan noemen. Reageer dan gewoon niet meer.Ambtenaar schreef:Er zijn hier mensen die de ernst van de situatie onderschatten. Ieder weldenkend mens kan toch begrijpen dat de overheid niet overgaat tot dermate vergaande maatregelen als dat niet perse noodzakelijk is. Dus iedereen die twijfelt aan deze maatregelen of de ernst van de situatie betwijfelt, is op zijn minst slecht geïnformeerd. En daar ageer ik tegen. En bij persisterende twijfel, ondanks aanwezigheid van vele argumenten, zowel op dit forum als in betrouwbare media als van de overheid, noem ik dat gewoon domheid. Dat mag je stijlloos vinden, maar ik heb gewoon een hekel aan mensen die dom doen.Nathanaël schreef:Ik vind de manier van reageren van Ambtenaar wel echt storend. Kom op zeg. Je geeft zelf aan dat je ook geen deskundige bent en dat je daarom maar de maatregelen van de overheid volgt.
Ik vind het weinig stijlvol om redeneringen van anderen weg te zetten als ´krom´ of ´dom´. Reageer dan gewoon niet.
-
Ik weet haast wel zeker dat als on-christelijken zien dat grote kerken open zijn..
Dat er bakken kritiek komt...
Dat er bakken kritiek komt...
-
- Verbannen
Het is niet in eerste instantie dom, het is vooral struisvogelpolitiek. Ik denk, zeker na de beelden en berichten uit Italië, dat het ernstig onderschat wordt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik vind je toon te heftig Ambtenaar. Blijf feitelijk en niet op de persoon. Je kunt van mening verschillen over de ernst van de situatie. Graag je toon aanpassen.Ambtenaar schreef:Er zijn hier mensen die de ernst van de situatie onderschatten. Ieder weldenkend mens kan toch begrijpen dat de overheid niet overgaat tot dermate vergaande maatregelen als dat niet perse noodzakelijk is. Dus iedereen die twijfelt aan deze maatregelen of de ernst van de situatie betwijfelt, is op zijn minst slecht geïnformeerd. En daar ageer ik tegen. En bij persisterende twijfel, ondanks aanwezigheid van vele argumenten, zowel op dit forum als in betrouwbare media als van de overheid, noem ik dat gewoon domheid. Dat mag je stijlloos vinden, maar ik heb gewoon een hekel aan mensen die dom doen.Nathanaël schreef:Ik vind de manier van reageren van Ambtenaar wel echt storend. Kom op zeg. Je geeft zelf aan dat je ook geen deskundige bent en dat je daarom maar de maatregelen van de overheid volgt.
- J.C. Philpot
Niet iedereen kijkt het journaal of pluist alle nieuwssites uit.Jantje schreef:Het is niet in eerste instantie dom, het is vooral struisvogelpolitiek. Ik denk, zeker na de beelden en berichten uit Italië, dat het ernstig onderschat wordt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
De wekelijkse kerkdiensten in verschillende verpleeghuizen zijn afgelast.
En dat is heel verdrietig. Want veel mensen kijken hier de hele week naar uit.
Ook bezoekersaantal wordt ingeperkt, alleen man/vrouw en kinderen mogen op bezoek komen.
Dus zij lijken, samen met de zieken, het meest getroffen te worden vanwege eenzaamheid.
En dat is heel verdrietig. Want veel mensen kijken hier de hele week naar uit.
Ook bezoekersaantal wordt ingeperkt, alleen man/vrouw en kinderen mogen op bezoek komen.
Dus zij lijken, samen met de zieken, het meest getroffen te worden vanwege eenzaamheid.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
OnverantwoordErskinees schreef:In de GG van Sliedrecht staat een begrafenis gepland waarbij veel bezoekers verwacht worden. Deze vindt gewoon doorgang in open kring (dus niet besloten) al worden zieken gevraagd thuis te blijven. Daar gaat men dus bewust wel tegen het overheidsadvies in.refo schreef:Ongeveer nu krijgen de scriba's van de gergemmen advies over de zondagen.
In veel CGKs ook internetdiensten en alleen predikant en een klein aantal kerkenraadsleden in het gebouw zelf. Jammer want er mogen gewoon 100 man in de kerkzaal en nog eens 100 in een aparte zaal.merel schreef:Bij ons zijn er internetdienstenErasmiaan schreef:In Krimpen aan den IJssel (GG) vijf keer kerk; 100 in de kerkzaal en 100 in een andere zaal per keer. Je wordt per wijk verwacht.
-
- Verbannen
Ik denk dat het verstandig is om dat nu toch wel te doen. Overigens laat dat de inhoud van Psalm 91 onverlet, begrijp me goed. Maar ik heb sterk de indruk dat de overheid de zaken nog steeds niet goed doorheeft en nog steeds het Coronavirus bagatelliseert.J.C. Philpot schreef:Niet iedereen kijkt het journaal of pluist alle nieuwssites uit.Jantje schreef:Het is niet in eerste instantie dom, het is vooral struisvogelpolitiek. Ik denk, zeker na de beelden en berichten uit Italië, dat het ernstig onderschat wordt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Nou wij hebben geen zalen en geen luisteren via internet / kerktelefoon.
En dat zijn er nog veel meer.
Er zijn er wel met kerktelefoon, maar alleen voor mensen met kleine kinderen.
Maar laten we berichtgeving vanmiddag afwachten.
Maar wat als je nu 100 per zaal doet en de deuren staan open?
Dan is er toch nog niets opgelost?
Je moet wel acht geven op de adviezen, maar er zelf invulling aangeven.
De burgemeester is de beslissende factor en kan dus per gemeente verschillen.
Kritiek zal er altijd komen.
Maar bv. Efteling is open (al zijn theater etc. wel gecanceld).
En wat bv. bij grote winkelketens / overdekte winkelplaatsen etc - dat zijn toch ook meer dan 100 personen?
Als ze snel willen handelen: per direct alle vluchtverkeer stil leggen en ook de grensovergangen / ontvangsten via schepen vanuit buitenland (behalve vissers zou ik zeggen).
Het maakt niet uit welk land je komt op dit moment.
Maar nu intern maatregelen nemen met het getal 100 gaat me te ver als boven genoemde nog wel doorgaat.
En daarbij: je komt niet zomaar op IC. Is dat de redenering die ik lees om niet het huis uit te gaan?
Ik vindt het heel overtrokken en ben het eens met Philpot.
Kerkdiensten cancelen is een overwinning van de vijanden.
En meeluisteren kan op elk moment van de dag met eerder gehouden preken.
En gaat de dominee preken op zondag voor een lege kerk en iedereen dan live luisteren?
Gekkenwerk
En dat zijn er nog veel meer.
Er zijn er wel met kerktelefoon, maar alleen voor mensen met kleine kinderen.
Maar laten we berichtgeving vanmiddag afwachten.
Maar wat als je nu 100 per zaal doet en de deuren staan open?
Dan is er toch nog niets opgelost?
Je moet wel acht geven op de adviezen, maar er zelf invulling aangeven.
De burgemeester is de beslissende factor en kan dus per gemeente verschillen.
Kritiek zal er altijd komen.
Maar bv. Efteling is open (al zijn theater etc. wel gecanceld).
En wat bv. bij grote winkelketens / overdekte winkelplaatsen etc - dat zijn toch ook meer dan 100 personen?
Als ze snel willen handelen: per direct alle vluchtverkeer stil leggen en ook de grensovergangen / ontvangsten via schepen vanuit buitenland (behalve vissers zou ik zeggen).
Het maakt niet uit welk land je komt op dit moment.
Maar nu intern maatregelen nemen met het getal 100 gaat me te ver als boven genoemde nog wel doorgaat.
En daarbij: je komt niet zomaar op IC. Is dat de redenering die ik lees om niet het huis uit te gaan?
Ik vindt het heel overtrokken en ben het eens met Philpot.
Kerkdiensten cancelen is een overwinning van de vijanden.
En meeluisteren kan op elk moment van de dag met eerder gehouden preken.
En gaat de dominee preken op zondag voor een lege kerk en iedereen dan live luisteren?
Gekkenwerk
Vreemd. Je kerkenraad heeft nog twee dagen om dat te regelen. Zo heel moeilijk of zeer technisch is dat niet.mark1985 schreef:Nou wij hebben geen zalen en geen luisteren via internet / kerktelefoon.
Waarom is dat gekkenwerk?mark1985 schreef:En gaat de dominee preken op zondag voor een lege kerk en iedereen dan live luisteren?
Gekkenwerk