Leggings
Re: Leggings
Door het volgen van Hem vindt er al een afzondering plaats, namelijk niet meer gaan waar Hij niet kan gaan. Er staat nergens dat je in een afgezonderd land moet gaan leven maar wel dat ons leven niet van deze wereld moet zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Dat klopt. Maar het is dus niet volgens de Bijbel om te stellen dat we in uiterlijke zin afgezonderd moeten leven van de wereld.pierre27 schreef:Door het volgen van Hem vindt er al een afzondering plaats, namelijk niet meer gaan waar Hij niet kan gaan. Er staat nergens dat je in een afgezonderd land moet gaan leven maar wel dat ons leven niet van deze wereld moet zijn.
Zover ik kan bekijken niet op in een ander land of planeet, wel als het gaat om het opgaan in dingen/zaken van de wereld. Of je moet deze tegenwoordige wereld liefhebben.....gallio schreef:Dat klopt. Maar het is dus niet volgens de Bijbel om te stellen dat we in uiterlijke zin afgezonderd moeten leven van de wereld.pierre27 schreef:Door het volgen van Hem vindt er al een afzondering plaats, namelijk niet meer gaan waar Hij niet kan gaan. Er staat nergens dat je in een afgezonderd land moet gaan leven maar wel dat ons leven niet van deze wereld moet zijn.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
niet in een ander land of planeet, of refo-dorp of in een groep met tig regeltjes over wat wel en niet mag. Regeltjes waar we uiteindelijk vaak niet eens meer weten waar ze vandaan gekomen zijn.pierre27 schreef:Zover ik kan bekijken niet op in een ander land of planeet, wel als het gaat om het opgaan in dingen/zaken van de wereld. Of je moet deze tegenwoordige wereld liefhebben.....gallio schreef:Dat klopt. Maar het is dus niet volgens de Bijbel om te stellen dat we in uiterlijke zin afgezonderd moeten leven van de wereld.pierre27 schreef:Door het volgen van Hem vindt er al een afzondering plaats, namelijk niet meer gaan waar Hij niet kan gaan. Er staat nergens dat je in een afgezonderd land moet gaan leven maar wel dat ons leven niet van deze wereld moet zijn.
Over dat opgaan in de dingen van de wereld - typisch dat vrijwel niemand het heeft over de kleding van mannen, of de autos of smartphones.
Dat was hier het onderwerp niet, maar in andere topics komt het wel ter sprake.
- Niet meer zo actief -
In praat, daad en gewaad zouden wij ons moeten onderscheiden van deze wereld. Hopelijk zijn we het hier toch wel over eens.gallio schreef:
niet in een ander land of planeet, of refo-dorp of in een groep met tig regeltjes over wat wel en niet mag. Regeltjes waar we uiteindelijk vaak niet eens meer weten waar ze vandaan gekomen zijn.
Over dat opgaan in de dingen van de wereld - typisch dat vrijwel niemand het heeft over de kleding van mannen, of de autos of smartphones.
Ik vrees inderdaad dat (met name) in de rechterflank de woorden soberheid en matigheid tegenwoordig ver te zoeken zijn: auto's, dure vakanties, huizen, interieur etc, etc.
Handig hoor om het woord ‘rechterflank’ te gebruiken, ligt lekker in de mond. Ik kan je vertellen dat het overal voorkomt.GGotK schreef:In praat, daad en gewaad zouden wij ons moeten onderscheiden van deze wereld. Hopelijk zijn we het hier toch wel over eens.gallio schreef:
niet in een ander land of planeet, of refo-dorp of in een groep met tig regeltjes over wat wel en niet mag. Regeltjes waar we uiteindelijk vaak niet eens meer weten waar ze vandaan gekomen zijn.
Ik vrees inderdaad dat (met name) in de rechterflank de woorden soberheid en matigheid tegenwoordig ver te zoeken zijn: auto's, dure vakanties, huizen, interieur etc, etc.
Mijn beste Huisman.huisman schreef:Van Ewijk schreef:Reden dat ik dit vraag is dat ik het ook in onze gezindte steeds meer tegenkom dat men vindt dat iedereen voor zichzelf wel uit kan maken hoe de HEERE te dienen. Men voelt zich daar goed bij en gaat dat blijde rustgevende gevoel houden voor waar geloof.-DIA- schreef: En... als we dan eens de tijdgeest noemen?
...........of zijn er meer dwaze maagden dan wij voor mogelijk houden?
De bijbel roept ons op om alles te onderzoeken en overwegen.
Aan de boom herkent men de vruchten, slechte bomen brengen geen goede vruchten voort en vice versa.
Het antwoord of men de Heere goed of fout dient kan alleen en uitsluitend gegeven worden door harmonie en rust met diens eigen geweten.
Meer kunnen wij uit onszelf uiteindelijk niet doen, handelen naar ons geweten.
Het echte antwoord is namelijk dat geen enkel mens God kan dienen, daarvoor hebben we de verlossing van de Heere Jezus nodig.
De kernvraag blijft dan, zadelen we onszelf op met uitgeholde tradities en ingesleten gewoontes of zijn we echt heilzaam bezig?
Stel de vraag in gebed en vraag om antwoord, het zal nooit uitblijven.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Als je bedoelt dat praat, daad en gewaad laat zien hoe het van binnen is dan ben ik het daar mee eens. Maar niet als een doel op zich.GGotK schreef: In praat, daad en gewaad zouden wij ons moeten onderscheiden van deze wereld. Hopelijk zijn we het hier toch wel over eens.
Wie ontkent dat ook.Auto schreef:Handig hoor om het woord ‘rechterflank’ te gebruiken, ligt lekker in de mond. Ik kan je vertellen dat het overal voorkomt.GGotK schreef:In praat, daad en gewaad zouden wij ons moeten onderscheiden van deze wereld. Hopelijk zijn we het hier toch wel over eens.gallio schreef:
Omdat je hier even ‘met name’ de rechterkant noemt. En dan denk ik doe je ogen wat verder open en verbreed je gezichtsveldGGotK schreef:Wie ontkent dat ook.Auto schreef:Handig hoor om het woord ‘rechterflank’ te gebruiken, ligt lekker in de mond. Ik kan je vertellen dat het overal voorkomt.GGotK schreef:In praat, daad en gewaad zouden wij ons moeten onderscheiden van deze wereld. Hopelijk zijn we het hier toch wel over eens.gallio schreef:
-
- Verbannen
Als je ziet welke kasten van huizen en auto's predikanten in de rechterflank hebben, dan klopt niet wat je zegt hoor, GGotK.GGotK schreef:Wie ontkent dat ook.Auto schreef:Handig hoor om het woord ‘rechterflank’ te gebruiken, ligt lekker in de mond. Ik kan je vertellen dat het overal voorkomt.GGotK schreef:In praat, daad en gewaad zouden wij ons moeten onderscheiden van deze wereld. Hopelijk zijn we het hier toch wel over eens.gallio schreef:
Wat zeg ik dan?Jantje schreef:Als je ziet welke kasten van huizen en auto's predikanten in de rechterflank hebben, dan klopt niet wat je zegt hoor, GGotK.GGotK schreef:Wie ontkent dat ook.Auto schreef:Handig hoor om het woord ‘rechterflank’ te gebruiken, ligt lekker in de mond. Ik kan je vertellen dat het overal voorkomt.GGotK schreef: In praat, daad en gewaad zouden wij ons moeten onderscheiden van deze wereld. Hopelijk zijn we het hier toch wel over eens.
Wie heeft het over een aai over de bol?JCRyle schreef:Met 'zij die gezift werden als de tarwe door satan werden daar niet in opgebouwd' wil ik zeggen dat we mensen geen aai over de bol moeten geven als ze alleen maar twijfelen en het is altijd donkerheid en duisternis. Zeker deze tijden zijn er in het geestelijke leven, dat mogen we ook niet ontkennen. Maar in plaats van het opbouwen erin/een aai over de bol geven moet er juist een keer hard op de tafel geslagen worden. De schuld moet bij ons gelegd worden en er moet een ernstige waarschuwing uitgaan om niet op zandgronden te bouwen.liz boer schreef:Kun je dit een op een leggen met ieder kind van God? Dit gaat over de verloochening van Petrus.JCRyle schreef:Zij die gezift werden als de tarwe door satan werden daar niet in opgebouwd, maar werden er voor gewaarschuwd door de Heere Jezus. Gewaarschuwd omdat ze in groot gevaar verkeerden. Maar tegelijkertijd werden ze gewezen op de voorbede van Christus. (Luk. 22).
We moeten elke dag strijden tegen de satan de wereld en ons eigen vlees, maar als iemand zegt zijn Redder te kennen is het niet Bijbels om te zeggen twijfel je nooit. Het oude volk had het niet breed ed. Dat gaat argwaan achter. Het oude volk had het immers niet breed?
Ik kan in de Bijbel niets vinden vsn die ingekleurde bekeringsgeschiedenissen, die jaren duurde ed. In de Bijbel is het niet langer dan een moment ok lees nergens van mensen die jaren in het donker leven... die het niet breed hadden God is niet karig... Hij geeft mild en overvloedig... de schuld ligt bij onzelf en is niet een soort van kenmerk
Ik ben het dus met je eens.
Overigens kan je Lukas 22 op ieder gelovige betrekken. Kijk alleen al naar het 'ulieden'. Alleen het voor Petrus laten is arm. De voorbede van Christus is niet alleen gebeden voor Petrus, maar voor iedere gelovige.
Kan je het bovenstaande bij bijv. Paulus terug vinden? Ik zie zijn geestelijke strijd maar tegelijker tijd ik dank God door Jezus Christus.
Dus ondanks de strijd zekerheid. Dus niet aan iemand die zegt de Heere Jezus te kennen zeggen twijfel je daar nooit eens aan, laat hem of haar genieten.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ik denk dat we nu langs elkaar heen aan het praten zijn