Bizar.....wat kun jij oordelen zeg. Je noemt later dat deze vrouwen niet tevreden zijn met hun lichaam. Zou kunnen. Jij bent wellicht ook niet tevreden met je aangezicht door dagelijks je huid zo glad te scheren als een vrouwen(excuus, wijven)huidje?SecorDabar schreef:Nee, het is een gruwelijke spotgodsdienst tegenwoordig.Hendrikus schreef:Dus dan negeer je het goddelijk bevel "Doe dat tot Mijn gedachtenis" maar?-DIA- schreef: Ook mensen die niet meer aankunnen, vanwege het grote verval, en een
groot doorvloeien, bij het H. Avondmaal.
Lijkt me een kwalijke zaak.
Bespottelijk voor woorden.
Wijven met kort geknipte haren, met oorbellen en make-up aandraven aan het HEILIGE Avondmaal.
Als een geblankette Isebel aan de Tafel des Heeren.
Ja, ik noem het wijven, en niets anders.
Ik heb het zelf gezien, Hendrikus.
Daar kan nooit Gods zegen op rusten.
Behoudend, maar niet behouden
Re: Behoudend, maar niet behouden
Het gaat over kort haar bij vrouwen, wat in de Bijbel veroordeeld wordt; over het woordgebruik is al het één en ander gezegd.JSW schreef:Bizar.....wat kun jij oordelen zeg. Je noemt later dat deze vrouwen niet tevreden zijn met hun lichaam. Zou kunnen. Jij bent wellicht ook niet tevreden met je aangezicht door dagelijks je huid zo glad te scheren als een vrouwen(excuus, wijven)huidje?SecorDabar schreef:Nee, het is een gruwelijke spotgodsdienst tegenwoordig.Hendrikus schreef:Dus dan negeer je het goddelijk bevel "Doe dat tot Mijn gedachtenis" maar?-DIA- schreef: Ook mensen die niet meer aankunnen, vanwege het grote verval, en een
Lijkt me een kwalijke zaak.
Bespottelijk voor woorden.
Wijven met kort geknipte haren, met oorbellen en make-up aandraven aan het HEILIGE Avondmaal.
Als een geblankette Isebel aan de Tafel des Heeren.
Ja, ik noem het wijven, en niets anders.
Ik heb het zelf gezien, Hendrikus.
Daar kan nooit Gods zegen op rusten.
Ik begrijp niet wat de link is met zijn gezicht scheren. Leg dat even uit a.u.b.
- SecorDabar
Het is bizar als predikanten niet meer waarschuwen tegen de ontheiliging van de tafel des Heeren, want genoemde zaken zijn niet naar Gods Woord. Wat in het innerlijk leeft, komt ook in het uiterlijk openbaar.
Het is niet oordelen, maar tot waarschuwing geschreven.
Mozes was heilig vertoornt toen hij het volk aanschouwde.
daarom verzwijg niet, om de lieve vrede, maar waarschuw uit liefde.
Maar ik neem mijn woorden terug als het ging om wijven, dat kwam meer om emotie, dat ik zulke dames heb waargenomen, en na de avondmaalsdienst ginnegappend over hun zaterdagavondvisite hadden, net aangezeten, en dan zo alles al weer met de vogels weggepikt.
Maar ik neem mijn woorden terug als het ging om wijven, dat kwam meer om emotie, dat ik zulke dames heb waargenomen, en na de avondmaalsdienst ginnegappend over hun zaterdagavondvisite hadden, net aangezeten, en dan zo alles al weer met de vogels weggepikt.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
(Ds. Ebenezer Erskine)
Ik schrik een beetje van de rare, onbijbelse praat die in dit topic gebezigd wordt. Alsof je eigen gang aan het HA afhankelijk is van wie er nog meer zitten en op welke wijze ze daar zitten. Ik geloof niet dat je, wanneer je in de rechte zondaarsgestalte aan de tafel zit, ook nog maar een opmerking over een ander durft te maken. Dan zal altijd - dus ook in de richting van die mensen over wie het nu al enkele postings gaat - beleden worden: "Van wie ik de voornaamste ben!"DIA schreef:Ook mensen die niet meer aankunnen, vanwege het grote verval, en een
En nee, ik ben er niet echt voor als een predikant tot in detail en uitgebreid gaat noemen in de prediking hoe men wel en niet gekleed en gekapt dient te gaan, soms inclusief de kleurstellingen. Daar lijkt me de prediking niet voor te zijn. Mensen voor wie dit doorgaans bedoeld is, horen het niet of houden zich er toch niet aan, en mensen voor wie het niet bedoeld is, kunnen het nog weleens als blokkade ervaren. Verder is de kostbare preektijd meer geschikt voor het zeggen Wie er aan de tafel herdacht wordt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- SecorDabar
in de voorbereidingspreek zou er wel aandacht aan besteed kunnen worden, het avondmaalsformulier wordt al voorgelezen tijdens het Heilig Avondmaal, en spreekt onderscheidend voor wie het is ingesteld.Luther schreef:Ik schrik een beetje van de rare, onbijbelse praat die in dit topic gebezigd wordt. Alsof je eigen gang aan het HA afhankelijk is van wie er nog meer zitten en op welke wijze ze daar zitten. Ik geloof niet dat je, wanneer je in de rechte zondaarsgestalte aan de tafel zit, ook nog maar een opmerking over een ander durft te maken. Dan zal altijd - dus ook in de richting van die mensen over wie het nu al enkele postings gaat - beleden worden: "Van wie ik de voornaamste ben!"DIA schreef:Ook mensen die niet meer aankunnen, vanwege het grote verval, en een
En nee, ik ben er niet echt voor als een predikant tot in detail en uitgebreid gaat noemen in de prediking hoe men wel en niet gekleed en gekapt dient te gaan, soms inclusief de kleurstellingen. Daar lijkt me de prediking niet voor te zijn. Mensen voor wie dit doorgaans bedoeld is, horen het niet of houden zich er toch niet aan, en mensen voor wie het niet bedoeld is, kunnen het nog weleens als blokkade ervaren. Verder is de kostbare preektijd meer geschikt voor het zeggen Wie er aan de tafel herdacht wordt.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)
(Ds. Ebenezer Erskine)
(Ds. Ebenezer Erskine)
Bij ons en in vele andere kerken wordt het eerste gedeelte van het formulierbij de voorbereidingspreek gelezen.SecorDabar schreef:in de voorbereidingspreek zou er wel aandacht aan besteed kunnen worden, het avondmaalsformulier wordt al voorgelezen tijdens het Heilig Avondmaal, en spreekt onderscheidend voor wie het is ingesteld.Luther schreef:Ik schrik een beetje van de rare, onbijbelse praat die in dit topic gebezigd wordt. Alsof je eigen gang aan het HA afhankelijk is van wie er nog meer zitten en op welke wijze ze daar zitten. Ik geloof niet dat je, wanneer je in de rechte zondaarsgestalte aan de tafel zit, ook nog maar een opmerking over een ander durft te maken. Dan zal altijd - dus ook in de richting van die mensen over wie het nu al enkele postings gaat - beleden worden: "Van wie ik de voornaamste ben!"DIA schreef:Ook mensen die niet meer aankunnen, vanwege het grote verval, en een
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Als mensen niet met zondaren maar met rechtvaardigen avondmaal willen vieren moeten ze een andere gastheer opzoeken dan de Gastheer van het Heilig Avondmaal. Hij nodigt zondaren en eet met ze.SecorDabar schreef:Beste Afgewezen,Afgewezen schreef:Je gaat niet in op wat ik zeg: Gods Woord doet zeker uitspraken over ons uiterlijk, maar niet zo gedetailleerd als jij het doet.SecorDabar schreef:Gods Woord doet zeker uitspraken over ons uiterlijk.
Het kan gewoonweg niet toegelaten worden dat vrouwen zich zó in make-up, etc. gedragen aan het Heilig Avondmaal.
Tenminste, ik denk dat ik hierin alleen sta.
Dat maakt mij verdrietig.
Jij vult Bijbelse uitspraken in met jouw opvattingen en zegt vervolgens dat de Bijbel dat zegt.
Ik propageer overigens helemaal niet dat vrouwen zich op moeten maken, maar ik vind de manier waarop jij hier te werk gaat, ook niet kunnen.
Als men voor Gods Woord opkomt en door de Heilige Geest geleid wordt (Romeinen 8) dan staat men inderdaad weleens alleen.
Verdrietig genoeg.
Lees anders eens het boek van Ds. W. Teelinck "De spiegel der zedigheid"
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
En, zouden ze dan ook nog volharden in hun openbare zonden?huisman schreef:Als mensen niet met zondaren maar met rechtvaardigen avondmaal willen vieren moeten ze een andere gastheer opzoeken dan de Gastheer van het Heilig Avondmaal. Hij nodigt zondaren en eet met ze.SecorDabar schreef:Beste Afgewezen,Afgewezen schreef:Je gaat niet in op wat ik zeg: Gods Woord doet zeker uitspraken over ons uiterlijk, maar niet zo gedetailleerd als jij het doet.SecorDabar schreef:Gods Woord doet zeker uitspraken over ons uiterlijk.
Het kan gewoonweg niet toegelaten worden dat vrouwen zich zó in make-up, etc. gedragen aan het Heilig Avondmaal.
Jij vult Bijbelse uitspraken in met jouw opvattingen en zegt vervolgens dat de Bijbel dat zegt.
Ik propageer overigens helemaal niet dat vrouwen zich op moeten maken, maar ik vind de manier waarop jij hier te werk gaat, ook niet kunnen.
Als men voor Gods Woord opkomt en door de Heilige Geest geleid wordt (Romeinen 8) dan staat men inderdaad weleens alleen.
Verdrietig genoeg.
Nee, dat klopt niet. Mensen die in openbare zonden leven, dienen uitgesloten te worden van het avondmaal. Dat is Bijbels. Het is een beetje flauw om met dit soort teksten aan te komen, om je punt te maken.huisman schreef:Als mensen niet met zondaren maar met rechtvaardigen avondmaal willen vieren moeten ze een andere gastheer opzoeken dan de Gastheer van het Heilig Avondmaal. Hij nodigt zondaren en eet met ze.
Waar het mij om gaat in deze kwestie, is dat er zaken zijn die de een wel, de ander niet onder openbare zonden vindt vallen, omdat de Bijbel er geen expliciete uitspraken over doet.
Dat is juist de kwestie. De avondmaalstafels stromen vol van godsdienstige mensen.huisman schreef:Als mensen niet met zondaren maar met rechtvaardigen avondmaal willen vieren moeten ze een andere gastheer opzoeken dan de Gastheer van het Heilig Avondmaal. Hij nodigt zondaren en eet met ze.SecorDabar schreef:Beste Afgewezen,Afgewezen schreef:Je gaat niet in op wat ik zeg: Gods Woord doet zeker uitspraken over ons uiterlijk, maar niet zo gedetailleerd als jij het doet.SecorDabar schreef:Gods Woord doet zeker uitspraken over ons uiterlijk.
Verdrietig genoeg.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ach, wijven is een oud Hollands woordSecorDabar schreef:Het is bizar als predikanten niet meer waarschuwen tegen de ontheiliging van de tafel des Heeren, want genoemde zaken zijn niet naar Gods Woord. Wat in het innerlijk leeft, komt ook in het uiterlijk openbaar.

Ik lees bij jou een soort heilige verontwaardiging, begrijpelijk, vroeger thuis hoorde ik ook wel zo het e.e.a.
Mijn moeder had een vriendin die vond dat ze niet aan mocht gaan, totdat ze een persoonlijke nodiging in haar hart kreeg gelegd.
Ze droeg al jaren lange oorbellen. Ze ging dus aan, met die glinsterende hangers in haar oren, waar sommigen schande over spraken.
Maar na de dienst, kwam ze thuis, deed de oorbellen uit, borg ze op om ze nooit meer in te doen.
Ze had er smart over gekregen, dat ze met deze oorbellen in, aangezeten had aan het H.A. Maar ze kon niet blijven zitten die ochtend.
Zo werd het haar tot zonde.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
In dit verband niet! Het is flauw om dit zó te vergoelijken.Mara schreef:Ach, wijven is een oud Hollands woord(Daar was een wuf die spon)
Heilige verontwaardiging ontslaat je niet van de plicht serieus in te gaan op wat anderen zeggen. Je opsluiten in een soort vesting, en te volstaan met uitspraken als 'wat verdrietig, ik sta alleen' - zo ga je niet met elkaar om op een forum.Mara schreef:Ik lees bij jou een soort heilige verontwaardiging, begrijpelijk, vroeger thuis hoorde ik ook wel zo het e.e.a.
Mijn moeder had een vriendin die vond dat ze niet aan mocht gaan, totdat ze een persoonlijke nodiging in haar hart kreeg gelegd.
Ze droeg al jaren lange oorbellen. Ze ging dus aan, met die glinsterende hangers in haar oren, waar sommigen schande over spraken.
Maar na de dienst, kwam ze thuis, deed de oorbellen uit, borg ze op om ze nooit meer in te doen.
Ze had er smart over gekregen, dat ze met deze oorbellen in, aangezeten had aan het H.A. Maar ze kon niet blijven zitten die ochtend.
Ik voelde niks opborrelen bij dit woord. Ik begrijp zijn verontwaardiging wel, dan komen de dingen er soms wel eens scherp uit.Afgewezen schreef:In dit verband niet! Het is flauw om dit zó te vergoelijken.Mara schreef:Ach, wijven is een oud Hollands woord(Daar was een wuf die spon)
Heilige verontwaardiging ontslaat je niet van de plicht serieus in te gaan op wat anderen zeggen. Je opsluiten in een soort vesting, en te volstaan met uitspraken als 'wat verdrietig, ik sta alleen' - zo ga je niet met elkaar om op een forum.Mara schreef:Ik lees bij jou een soort heilige verontwaardiging, begrijpelijk, vroeger thuis hoorde ik ook wel zo het e.e.a.
In een gesprek komt dit toch ook wel eens voor?
Ik denk dat meerdere forummers hier zich van tijd tot tijd alleen voelen staan en daar verdrietig over zijn.
Dat kun je dan zeurderig vinden, maar ook zien als een treurige aanklacht.
We mogen toch allemaal hier zijn, zoals we zijn?
Ik heb niet het gevoel dat Secor Dabar zich opsluit in een vesting, hij blijft reacties geven.
Maar het is nogal tien tegen één, tenminste, ik denk dat hij dat gevoel heeft.
SecorDabar heeft zelf zijn scheldwoord teruggenomen, wat ik waardeer. Maar dan moet jij het niet goed gaan zitten praten. Ook al ben je het met iemand eens, dan hoef je niet alles goed te keuren wat hij doet.Mara schreef:Ik voelde niks opborrelen bij dit woord. Ik begrijp zijn verontwaardiging wel, dan komen de dingen er soms wel eens scherp uit.
Ik denk dat meerdere forummers hier zich van tijd tot tijd alleen voelen staan en daar verdrietig over zijn.
Ik heb niet het gevoel dat Secor Dabar zich opsluit in een vesting, hij blijft reacties geven.
Verder gaat SecorDabar nergens inhoudelijk op in, hij blijft alleen maar zeggen hoe verkeerd en verdrietig alles is. Met een verwijzing naar Willem Teellinck, dat dan wel.
Ik heb het niet als echt schelden gezien. Sorry, maar ik maak er niet zo'n punt van. Thats all.Afgewezen schreef:SecorDabar heeft zelf zijn scheldwoord teruggenomen, wat ik waardeer. Maar dan moet jij het niet goed gaan zitten praten. Ook al ben je het met iemand eens, dan hoef je niet alles goed te keuren wat hij doet.Mara schreef:Ik voelde niks opborrelen bij dit woord. Ik begrijp zijn verontwaardiging wel, dan komen de dingen er soms wel eens scherp uit.
Verder gaat SecorDabar nergens inhoudelijk op in, hij blijft alleen maar zeggen hoe verkeerd en verdrietig alles is. Met een verwijzing naar Willem Teellinck, dat dan wel.