Blijkbaar kies je ervoor om door te gaan discussiëren over vorm in plaats van de inhoud, dat is je goed recht natuurlijk, maar daarmee blijft de hele discussie zo zuur als dat die is geworden. Dat vind ik dan weer jammer.DDD schreef:Ik kan nergens vinden dat iemand de stellingen die TSD bestrijdt, inneemt. Niemand betwijfelt of het goed is dat ouderlingen aan bijbelstudie doen. En verder zie ik geen onderbouwing van de standpunten van TSD over het onderwerpen aan het gezag van de ambten. Geen bijbelse, geen kerkordelijke, zelfs helemaal geen onderbouwing.
En verder reageert ook Huisman niet op mijn bericht. Hij is degene die hier de discussie afleidt van waar het over gaat door te beweren dat mensen zich afzetten tegen kerkenraden. Het is eerder andersom. Verongelijkte kerkenraadsleden mopperen over hun gemeenteleden.
Verder heb ik een reactie gegeven op een forum, ik heb geen scriptie geschreven...
Als laatste: waarom ik het onderwerpen aan het gezag van de ambten vanuit de Bijbel, of kerkorde zou moeten gaan onderbouwen is mij een raadsel, alsof dat Bijbels of kerkordelijk onduidelijk zou zijn. Lees alleen maar het onder ons bekende formulier tot bevestiging van ambtsdragers, het stukje waar de 'bevestiger' zich tot de gemeente richt.