Wie is Sion? Hoe leert Sion? Wat leert Sion? Ken ik Sion? Sion, daar wordt veel over gezegd. Maar horen we nog iets van het Sion Gods? Begeer ik Sion? Begeert iemand Sion?
Ik lees: Het is Sion, niemand vraagt naar haar. Vroeger niet, en nu ook niet. Maar Sion is van God begeerd.
De wereld kent Sion niet. De godsdienst haat Sion. Nee, niet alleen de godsdienst en de wereld, maar we zijn allen, hoofd voor hoofd, van nature hater van Sion.
En toch... er is een Sion, door God verkoren en dierbaar. Misschien dat er een mens is die mag gaan luisteren. Het gaat over Sion. en zoals ik begon: Wie is Sion, wat leert Sion? enz. Ik wens dat deze waarheid nog wat beslag mag leggen. Het is Sion, niemand vraagt naar haar.
Sion wordt gekend. Maar niet door menselijke wijsheid. Maar door vrije soevereine genade. En daar is altijd een Sion geweest, door God begeert, door de Trooster de Heilige Geest, Welke de Vader zenden zal in de naam van de Zoon. Dat is, dat blijkt hier zo duidelijk, door een drie-enig God. Dat Sion zal getroost worden.
Ds. W.C. Lamain sprak er eens over. Dat wens ik hier te delen.
Tekst: Johannes 14:26
Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb.
Link naar de preek:
https://www.youtube.com/watch?v=FUBwcfskjqM