Rido91 schreef: ↑Gisteren, 09:41
GG links schreef: ↑Gisteren, 09:00
Het was me een discussie wel. Het viel mij op dat de verscheidenheid groot is in de GG en er bepaald geen eenheid is. Enfin, ik blijf lekker lid in de plaatselijke GG en mocht ik ooit nog is verhuizen dan zoek ik wel wat anders wat dichter bij mijn opvatting ligt en ja, wat ik denk dat Bijbels is.
Soms vraag ik mij inderdaad wel af waarom de linksere GerGemmers blijven in een kerk met een versmald aanbod van genade als je je zondag op zondag daaraan ergert. Maar jij geeft dus aan dat je eigenlijk weinig op hebt met het landelijke verband maar plaatselijk wel? Is die ruimte er nog wel voor een plaatselijke gemeente om 'links' te zijn of moeten er ook noodgedwongen predikanten ter rechterzijde worden uitgenodigd die wellicht wat minder ruim zijn in hun aanbod van genade ? Oprechte vragen waar ik wel nieuwsgierig naar was
Dat wordt in de toekomst inderdaad een probleem vrees ik. We zijn gezegend geweest de afgelopen jaren met ds. C. Harinck, ds. Van der Net en ds. Vreugdenhil. Die is met emiraat maar woont in Houten en gaat daar nu nog met grote regelmaat voor.
Verder komen ds. Zondag en ds. Baan regelmatig en is de classis Utrecht met ds. Visscher en ds. W. Harinck ook gezegend met predikanten die in het midden van de GG staan. Ds. Al Chalabi komt hier nooit. Zolang deze situatie er is komt het wel goed wat het preekrooster betreft. Ook is het zo dat Houten in het midden van het land ligt en er regelmatig predikanten zijn, van over de landsgrenzen der Jordaan

waar je prima kunt kerken. De dominees Belder, P.J Visser en van der Belt en van Zanden bijvoorbeeld.
Maar als het curatorium geen studenten meer of onvoldoende aanneemt die hier in de plaatselijke GG passen dan krijgen we op termijn een probleem. En er zijn meer gemeenren zoals Houten, Bodegraven, Emmeloord, Vlissingen en nog een aantal
Al is het ook in Houten zo dat daar ook alle verschillende opvattingen zijn wat betreft de leer. Maar de linkerzijde overheerst.
Ik ga ook niet zitten somberen want als ds. Zondag een beroep naar onze gemeente aanneemt is het probleem ook weer voor een paar jaar over

. Genoeg info zo ?