Psalmen en/of gezangen?
- MarthaMartha
Re: Psalmen en/of gezangen?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Dokus Exposeert!freek schreef:![]()
Van 9 juli t/m 13 augustus 2008 organiseert de Stichting Kunst & Cultuur Kleine Kerk Steenwijk een expositie met werk van Dokus onder de titel 'Bekijk 't!'. Een unieke gelegenheid om een leuk overzicht van het werk te zien!
Plaats: Kleine Kerk, Vrouwenstraat 5, Steenwijk.
Open van 10.30 tot 16.00 uur.
Entree is gratis
~~Soli Deo Gloria~~
Ik vind dit soort cartoons op het randje.
Als de rest van de expositie van hetzelfde kaliber is, ga ik dat zeker niet zien.

Als de rest van de expositie van hetzelfde kaliber is, ga ik dat zeker niet zien.

Nou Jan, dan moet je maar niet hier gaan kijkenjvdg schreef:Ik vind dit soort cartoons op het randje.
http://www.dokus.nl/l/nl/library/download/10813
hee, ik zei toch: NIET daar gaan kijken!
~~Soli Deo Gloria~~
- JolandaOudshoorn
Ik vind Dokus altijd heel sterk. Hij si niet grof, maar hij weet wel altijd de geode snaar te raken. Want zijn cartoons gaan WEL ergens over. hoewel sommigen liever hun ogen sluiten voor "misstanden"Hendrikus schreef:Nou Jan, dan moet je maar niet hier gaan kijkenjvdg schreef:Ik vind dit soort cartoons op het randje.
http://www.dokus.nl/l/nl/library/download/10813
hee, ik zei toch: NIET daar gaan kijken!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Hoezo is het op het randje? Het is gewoon wat kritisch en tegelijk met een knipoog kijken naar allerlei zaken... Ik hou daar wel van. Het is niet afkrakend of spottend maar kritisch opbouwend en ook gewoon leukjvdg schreef:Ik vind dit soort cartoons op het randje.

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kun je verklaren wat je dan precies op het randje vindt? Ik vind het eerlijk gezegd nog meevallen ...jvdg schreef:Ik vind dit soort cartoons op het randje.
Ik vind Dokus doorgaans ook wel sterk. Dat is nu precies het beetje humor wat we wel kunnen gebruiken.
jvdg schreef:Ik vind dit soort cartoons op het randje.
in ieder geval zal ik daar geen drie uur voor gaan reizen.
Sommigen zijn wel grappig en ik snap wel dat hij de draak steekt met mensen die zeggen christen te zijn en naar de kerk te gaan en ondertussen gaat er niets van uit.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mister schreef:Kun je verklaren wat je dan precies op het randje vindt? Ik vind het eerlijk gezegd nog meevallen ...jvdg schreef:Ik vind dit soort cartoons op het randje.
Bv. die ene waar ze elkaar Gods zegen toewensen en waar hij van maakt: ze hebben zich toch al voorgesteld. Wat wil hij daar nu mee aangeven? Dat het niet nodig is om elkaar de hand te geven voor de preekstoel???
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ik ben het met je eens, maar feit blijft natuurlijk wel dat er weinig dingen zo subjectief zijn als humor (om maar eens een open deur in te trappen).Jongere schreef:Ik vind Dokus doorgaans ook wel sterk. Dat is nu precies het beetje humor wat we wel kunnen gebruiken.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Natuurlijk niet. Ik heb zelf ook drie boekjes van Dokus, hij schrijft en tekent nogal eens vanuit het perspectief van een kind of een gast die zelden in de kerk komt. En het blijft ook humor hè... er zit dus zeker wel een serieuze kern in, maar het lijkt me niet de bedoeling om dat soort dingen voor 100% serieus te nemen of zelfs helemaal te gaan verklaren...albion schreef:Mister schreef:Kun je verklaren wat je dan precies op het randje vindt? Ik vind het eerlijk gezegd nog meevallen ...jvdg schreef:Ik vind dit soort cartoons op het randje.
Bv. die ene waar ze elkaar Gods zegen toewensen en waar hij van maakt: ze hebben zich toch al voorgesteld. Wat wil hij daar nu mee aangeven? Dat het niet nodig is om elkaar de hand te geven voor de preekstoel???
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Re:
Dan hebben de opstellers destijds Kolossensen 3:16 over het hoofd gezien: Het woord van Christus wone rijkelijk in u, in alle wijsheid; leert en vermaant elkander, met psalmen en lofzangen, en geestelijke liederen, zingende den Heere met aangenaamheid in uw hart.Bert Mulder schreef:En de DKO is rechtstreeks op de Bijbel gebaseerd!