Vrouw kan lid worden van SGP
Koor kan wel als het een vrouwenkoor is. Korfbal niet want dat is een gemengde sport, een patientenvereniging idem. :roll:
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tuurlijk debateer je over je het WK-debat. Ook onze jeugd houdt zich er (jammer genoeg) te veel mee bezig.Oude Paden schreef:Je kunt niet ontkennen dat deze uitdrukking zker wel zeggenschap heeft op alle ontwikkelingen.refo schreef:Je moet je frustraties over 'God wat en de mens wat' niet zo veralgemeniseren dat je zelfs een herstel van fouten in dat licht gaat zien.
Vergeet niet dat zelfs de slavernij verdedigd werd met een beroep op de Bijbel. Ik neem niet aan dat je dat ook een besluit vond van 'de mens wat' en 'God wat'.
Bovendien is die uitdrukking in de strijd tegen remonstranten ontstaan. Het gaat over het geloof. Het gaat nu over iets heel anders.
Je sluit de ogen als je dit niet op alle terreinen in onze gezindte waarneemt:
Een WK debat: waarover moet je debateren? Is Gods Woord neit duidelijk over sportverdwazing en zondagsrust?
Een Refo-omroep: De kerken doen alle moeite het mediagebruik terug te dringen, en de initiatiefnemers nemens het stuur over.
Het advertentiebeleid van veel refoondernemers: het aanbieden van alle soorten van kleding en vrijetijdsbesteding
Verbroedering: Jongeren komen bij elkaar bij SRA of SRB of andersinds om de eenheid te bevorderen! Op deze wijze verduisterd echter de schriftuurlijk-bevindelijke boodschap die zondags wordt gehoord, en worden jongeren meegesleurt in de stroom van veroppervlakkiging.
Muziekkeuze: In onze gezindthe wordt niet meer selectief omngegaan met wat je luistert. De Refo-omroep verplicht je zelfs om afgewisseld te luisteren van psalm naar Joh. de Heer.
Zomaar wat voorbeelden her en der vandaan geplukt!
Wie deze ontwikkeling niet waarneemt is ziende blind.
Dit heeft niets met veralgemniseren te maken
Tuurlijk is is een SRA/B avond fijn. Het lijkt wel alsof je ze als een complot ziet van satan. Alsof de boodschap van die avonden anders is als de boodschap van zondag. Nietwaar! (zegt de ervaringsdeskundige...)
Idd: wie deze ontwikkelingen niet waarneemt is ziende blind.
heb onlangs overtuigd VOOR gestemd
maar waar heben we het over?
De wereld gaat (MET de SGP !) ten onder aan de Islamisering
en behoudens de goede! Islam-nota is het stil bij de SGP omtrent onze grootste dreiging............................
en behoudens de goede! Islam-nota is het stil bij de SGP omtrent onze grootste dreiging............................
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Unionist, dit is de meest baarlijke nonsens die ik ooit gehoord/gelezen heb!!!!!Unionist schreef:Ik ben sowieso tegen gemengde sport. En vooral korfbal, want het is algemeen bekend dat ze na de wedstrijd gemengd douchen ook.
Als oud-korfballer wéét ik waar ik het over heb, want er zijn ten eerste gescheiden kleedkamers en tevens gescheiden douches voor de dames en de heren...........................................................
Pas nadat zowel de dames als de heren zijn omgekleed (voorafgaande aan de wedstrijd) gaan de dames naar de herenkleedkamer waar de coach de wedstrijdtactiek doorspreekt. In de rust wordt er gezamelijk thee gedronken (er hoeft niks omgekleed te worden) en wordt opnieuw de tacktiek dorgenomen op basis van de eerste helft.
Ná de wedstrijd gaan de dames en de heren naar hun eigen kleedkamers en douches. De dames en heren van de tegenstander hebben hun eigen kleedkamers, maar de dames zowel als de heren van de tegenstanders douchen gezamelijk met hun sexegenoten van de thuisploeg.
Sorry, dik off-topic, maar ik kon dit even niet over mijn kant laten gaan!!!
Debat houdt in: uitwisseling van gedachten en daarna en keus maken voor het meest sprekende.Mister schreef:Tuurlijk debateer je over je het WK-debat. Ook onze jeugd houdt zich er (jammer genoeg) te veel mee bezig.Oude Paden schreef:Je kunt niet ontkennen dat deze uitdrukking zker wel zeggenschap heeft op alle ontwikkelingen.refo schreef:Je moet je frustraties over 'God wat en de mens wat' niet zo veralgemeniseren dat je zelfs een herstel van fouten in dat licht gaat zien.
Vergeet niet dat zelfs de slavernij verdedigd werd met een beroep op de Bijbel. Ik neem niet aan dat je dat ook een besluit vond van 'de mens wat' en 'God wat'.
Bovendien is die uitdrukking in de strijd tegen remonstranten ontstaan. Het gaat over het geloof. Het gaat nu over iets heel anders.
Je sluit de ogen als je dit niet op alle terreinen in onze gezindte waarneemt:
Een WK debat: waarover moet je debateren? Is Gods Woord neit duidelijk over sportverdwazing en zondagsrust?
Een Refo-omroep: De kerken doen alle moeite het mediagebruik terug te dringen, en de initiatiefnemers nemens het stuur over.
Het advertentiebeleid van veel refoondernemers: het aanbieden van alle soorten van kleding en vrijetijdsbesteding
Verbroedering: Jongeren komen bij elkaar bij SRA of SRB of andersinds om de eenheid te bevorderen! Op deze wijze verduisterd echter de schriftuurlijk-bevindelijke boodschap die zondags wordt gehoord, en worden jongeren meegesleurt in de stroom van veroppervlakkiging.
Muziekkeuze: In onze gezindthe wordt niet meer selectief omngegaan met wat je luistert. De Refo-omroep verplicht je zelfs om afgewisseld te luisteren van psalm naar Joh. de Heer.
Zomaar wat voorbeelden her en der vandaan geplukt!
Wie deze ontwikkeling niet waarneemt is ziende blind.
Dit heeft niets met veralgemniseren te maken
Tuurlijk is is een SRA/B avond fijn. Het lijkt wel alsof je ze als een complot ziet van satan. Alsof de boodschap van die avonden anders is als de boodschap van zondag. Nietwaar! (zegt de ervaringsdeskundige...)
Idd: wie deze ontwikkelingen niet waarneemt is ziende blind.
Aangezien bovengenoemde onderwerpen duidelijke afwijkingen zijn van Gods Woord en Wet is dit geen debatstuk maar een te behandelen onderwerp voor catechisatie of JV.
Je moet niet alle Bijbels gefundeerde principes geschikt maken voor debat. Op deze wijze zet je alles (vooral voor de jongeren) op losse schroeven, en geef je ze al in hun jonge jaren (voordat ze zichzelf de stof hebben eigengemaakt en zijn geschoold op catechisatie en JV over de redenen waarom iets wordt verworpen) de mogelijkheid zelf keuzes te maken wat het meest aantrekklijk voor ze is.
Ik wel eens de indruk dat er tegenwoordig veel stelling wordt genomen zonder dat men eerst heeft onderzocht wat de geschiedenis erachter is!
Heu..... hoe gaan we dat praktisch in het vat gieten? Een vrouwelijke voorzitter, maar als er maar één man aanwezig is [en dat zal w.s. al gauw het geval zijn als ik kijk naar het aantal leden der SGP en het opkomende percentage] moet deze voorgaan in gebed, want dan wordt er weer een grens overschreden. Of wordt dit ook in de brochure uitgelegd?memento schreef: 2. De vrouw mag ook bv voorzitter van een kiesvereniging worden, wat m.i. absoluut wel regeren is.
ps1:Ik heb het maar makkelijk, ik moet werken op de avond van de vergadering van onze kiesvereniging en ik heb niet de minste hoop dat ze mij met volmacht laten kiezen, ik denk dat ze blij zijn als ik me afmeldt.

ps2: Bij sommige kiesverenigingen regeert de voorzitter maar bij de meeste geldt het democratische principe nog steeds. Een voorzitter leidt de vergadering. De secretaris [als'tie het goed doet tenminste] heeft meer macht.
De wereld gaat niet ten onder. Jezus komt terug als Koning en alle knie zal zich buigen!Billy schreef:heb onlangs overtuigd VOOR gestemd
Maranatha!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Petrus schreef:Unionist, dit is de meest baarlijke nonsens die ik ooit gehoord/gelezen heb!!!!!Unionist schreef:Ik ben sowieso tegen gemengde sport. En vooral korfbal, want het is algemeen bekend dat ze na de wedstrijd gemengd douchen ook.
Als oud-korfballer wéét ik waar ik het over heb, want er zijn ten eerste gescheiden kleedkamers en tevens gescheiden douches voor de dames en de heren...........................................................
Pas nadat zowel de dames als de heren zijn omgekleed (voorafgaande aan de wedstrijd) gaan de dames naar de herenkleedkamer waar de coach de wedstrijdtactiek doorspreekt. In de rust wordt er gezamelijk thee gedronken (er hoeft niks omgekleed te worden) en wordt opnieuw de tacktiek dorgenomen op basis van de eerste helft.
Ná de wedstrijd gaan de dames en de heren naar hun eigen kleedkamers en douches. De dames en heren van de tegenstander hebben hun eigen kleedkamers, maar de dames zowel als de heren van de tegenstanders douchen gezamelijk met hun sexegenoten van de thuisploeg.
Sorry, dik off-topic, maar ik kon dit even niet over mijn kant laten gaan!!!

eigenlijk zou er een :hap:-icoontje moeten zijn
Als je googlet op "kofbal" en "gemengd douchen" krijg je anders heel wat hits...
Bijvoorbeeld deze:
http://www.vsbfonds.info/default.asp?id=00340
Bijvoorbeeld deze:
http://www.vsbfonds.info/default.asp?id=00340