Waarom is dat relevant?Groepscirkel schreef: ↑Vandaag, 07:48Je beroept je op wetenschap. Goed, een vraag: Wil je wetenschappelijk hard maken dat homofilie aangeboren is?Profesto schreef: ↑Vandaag, 07:44 Nee hoor, er is voldoende wetenschappelijk gepubliceerd over dit onderwerp.
Uit meerdere onderzoeken en internationale rapporten blijkt dat pogingen om homoseksualiteit te “genezen” of te onderdrukken leiden tot:
- Depressie
- Angststoornissen
- Laag zelfbeeld
- Interne schaamte en zelfhaat
- Verhoogd risico op zelfmoordpogingen
[Nb. Ik ontken niet de gevolgen die je beschrijft en laat de nodige pastorale inhoud even liggen, hoewel dat in relaties nooit mag ontbreken.]
Zelfs al zouden genetische factoren geen enkele rol spelen, dan nog is het grotendeels irrelevant, mijns inziens.
Het zou pas van enig belang zijn als geaardheid veranderbaar is. Wat mij betreft, is zo'n poging een teken van een aangepraat minderwaardigheidscomplex of iets dergelijks en zou dat eerst eens behandeld moeten worden.