Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)

MGG

Re: Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)

Bericht door MGG »

Groepscirkel schreef: Vandaag, 06:50
MGG schreef: Gisteren, 22:30
Groepscirkel schreef: Gisteren, 22:21Sorry hoor, maar een vergelijking met de duivel maken is wel van heel andere orde. Wie de duivel kent ... Onvoorstelbaar dat zelfs dit nog op enige nuance kan rekenen.
Sinds de discussie rond de kleine lettertjes vind ik het opvallend dat je dit onvoorstelbaar vindt. Het is wel boeiend om te lezen wat sommige mensen toen vonden. Consequent zijn lijkt niet zo makkelijk ;).
Schrijf je dit nu tegen mij en gericht op berichten van mijn hand óf is dit een algemene reactie?
De eerste zin was een reactie naar jou. De twee zinnen daarna waren algemeen. Ik had dit duidelijker moeten aangeven.
merel

Re: Is tussenvertaling als SV27 beloning voor verdeeldheid? (Uit Herziene Statenvertaling)

Bericht door merel »

Job schreef: Gisteren, 23:37
Ambtenaar schreef: Gisteren, 23:22
Het probleem met jullie GG-ers is dat jullie predikanten op een voetstuk plaatsen en kritiek op een preek of delen daarvan maar moeilijk besproken kan worden.
Volgens mij heeft 99% van de meepratende gergemmers zijn spijt uitgesproken over de betreffende citaten over SV2027. Ik hoorde een hondstrouwe supporter zelfs iets zeggen als "gestoord". Zo zeg :oO ;-) Dus dat is het probleem niet. Het probleem is wel dat veel gergemmers het niet fijn vinden dat velen, juist ook buitenstaanders, het heel gewoon lijken te vinden (al jaren is dat zo) hun voeten met de GG af te vegen. Dat word je weleens zat.
Jij maakt je nogal druk over de beeldvorming van de GG. Deze uitspraken bepalen o.a. het beeld van de GG.

Een predikant hoort Christus te verkondigen. Dat doet deze predikant in ieder geval niet. Onbegrijpelijk dat de ouderling van dienst met deze inhoud van een preek akkoord is gegaan.
CvdW

Bericht door CvdW »

In mijn SV Bijbel staat het woord wijf. Meerdere malen heb ik deze predikant gehoord. Hij heeft dit woord niet gebruikt, zover ik weet. Waarom dwaalt hij af van de SV?
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

MGG schreef: Vandaag, 07:06De eerste zin was een reactie naar jou. De twee zinnen daarna waren algemeen. Ik had dit duidelijker moeten aangeven.
:super
Plaats reactie