Beroepingswerk discussie [5]
Re: Beroepingswerk discussie [5]
Je noemde hemel en hel. Dat is overduidelijk. En het is onchristelijk om mij van leugens te betichten.
Weer een niet te begrijpen post. Laat maar, als maar duidelijk is dat jouw “bewijs” met de preek die jij plaatste nergens op sloeg en eerder mijn gelijk bewees en dat is best jammer. Vooral voor de hoorders van die preek.DDD schreef:Je noemde hemel en hel. Dat is overduidelijk. En het is onchristelijk om mij van leugens te betichten.
Het zij zo.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Je mag als je jezelf daarin vind bevinden gewoon uiten hoor hoe je over dingen denkt.Jan Vogel schreef:Twee citaten in de afgelopen 24 uur van onze moderator:
"Doe niet zo overspannen. Als je niet begrijpt dat vorm en liturgie geheel anders is dan wat wij refo's gewoon zijn en dat daarom een preekbespreking niet zo zinvol is, kun je je voorzichtig afvragen wat je op dit forum zoekt".
"Wat een ongelofelijke flauwe, leugenachtige reactie. Ik word daar best boos van. Ik probeer hier naar eer en geweten te antwoorden, maar jij moet er weer met gestrekt been in".
Het is een zware taak om moderator te zijn. Toch moet een moderator zich, mijns inziens, milder opstellen.
Ook al denk je dat je als moderator voor de juiste zaak strijdt, namelijk het Refoforum 'zuiver' houden.
Maar wat is zuiver? Een preek volgens de juiste stukken, in de juiste volgorde, volgens de rechte leer?
Ik krijg wel steeds meer het idee dat dit forum niet meer voor de breedte van het reformatorisch smaldeel van onze samenleving is, maar dat er een opschuiven is naar de zijde van Ger.Gem. en daar rechts van. Voor de mening en beleving van de gewone Ger. Bonder, CGK (midden) is er steeds minder ruimte.
Misschien kun je wel een geref bonder aanbevelen
Dat stond er dus duidelijk.huisman schreef:Als een predikant niet preekt over wijze en dwaze bouwers of wijze en dwaze maagden, de brede weg en de enge poort, Hemel en hel, preekt hij niet als de volmaakte Prediker Jezus. als hij niet zegt dat zonder wedergeboorte niemand Gods koninkrijk kan zien is de preek niet naar de Schrift. (Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.)
@DDD vindt dit een bijzaak en huisman vindt het een hoofdzaak. Deze Bijbelse waarheden vindt je niet bij deze besproken predikant en helaas bij een deel van onze (mijn) CGK niet. Tot mijn diepste verdriet maar ook daar zal @DDD overheen walsen.
En het is onjuist, als het gaat om dit geval.
Laatst gewijzigd door DDD op 04 dec 2020, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe kritiek op het moderatorbeleid gewoon even via PB aan de bewuste moderator graag.Geytenbeekje schreef:Je mag als je jezelf daarin vind bevinden gewoon uiten hoor hoe je over dingen denkt.Jan Vogel schreef:Twee citaten in de afgelopen 24 uur van onze moderator:
"Doe niet zo overspannen. Als je niet begrijpt dat vorm en liturgie geheel anders is dan wat wij refo's gewoon zijn en dat daarom een preekbespreking niet zo zinvol is, kun je je voorzichtig afvragen wat je op dit forum zoekt".
"Wat een ongelofelijke flauwe, leugenachtige reactie. Ik word daar best boos van. Ik probeer hier naar eer en geweten te antwoorden, maar jij moet er weer met gestrekt been in".
Het is een zware taak om moderator te zijn. Toch moet een moderator zich, mijns inziens, milder opstellen.
Ook al denk je dat je als moderator voor de juiste zaak strijdt, namelijk het Refoforum 'zuiver' houden.
Maar wat is zuiver? Een preek volgens de juiste stukken, in de juiste volgorde, volgens de rechte leer?
Ik krijg wel steeds meer het idee dat dit forum niet meer voor de breedte van het reformatorisch smaldeel van onze samenleving is, maar dat er een opschuiven is naar de zijde van Ger.Gem. en daar rechts van. Voor de mening en beleving van de gewone Ger. Bonder, CGK (midden) is er steeds minder ruimte.
Voor het overige zou je, als je dingen niet begrijpt en dat zelf ook nog inziet, wel wat voorzichtiger mogen formuleren.huisman schreef:Weer een niet te begrijpen post. Laat maar, als maar duidelijk is dat jouw “bewijs” met de preek die jij plaatste nergens op sloeg en eerder mijn gelijk bewees en dat is best jammer. Vooral voor de hoorders van die preek.DDD schreef:Je noemde hemel en hel. Dat is overduidelijk. En het is onchristelijk om mij van leugens te betichten.
Het zij zo.
Het ging hier niet om moderatorbeleid, voordat iemand weer iets verkeerd begrijpt.Piet Puk schreef:Doe kritiek op het moderatorbeleid gewoon even via PB aan de bewuste moderator graag.Geytenbeekje schreef:Je mag als je jezelf daarin vind bevinden gewoon uiten hoor hoe je over dingen denkt.Jan Vogel schreef:Twee citaten in de afgelopen 24 uur van onze moderator:
Je bent best grappig maar stiekem hoop en verwacht ik dat jij het begrijpt.DDD schreef:Voor het overige zou je, als je dingen niet begrijpt en dat zelf ook nog inziet, wel wat voorzichtiger mogen formuleren.huisman schreef:Weer een niet te begrijpen post. Laat maar, als maar duidelijk is dat jouw “bewijs” met de preek die jij plaatste nergens op sloeg en eerder mijn gelijk bewees en dat is best jammer. Vooral voor de hoorders van die preek.DDD schreef:Je noemde hemel en hel. Dat is overduidelijk. En het is onchristelijk om mij van leugens te betichten.
Het zij zo.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jan heeft kritiek op mij als poster. En zijn laatste zin is wat flauwekul over versmalling van het forum. Zonder daarbij overigens concreet te worden. Dat kan wel raken aan modereerbeleid overigens.DDD schreef:Het ging hier niet om moderatorbeleid, voordat iemand weer iets verkeerd begrijpt.
Ik snap wel dat je denkt dat ik het niet goed zeg en dat jij het prima begrijpt, maar dat is niet zo. Helaas.huisman schreef:Je bent best grappig maar stiekem hoop en verwacht ik dat jij het begrijpt.DDD schreef:Voor het overige zou je, als je dingen niet begrijpt en dat zelf ook nog inziet, wel wat voorzichtiger mogen formuleren.huisman schreef:Weer een niet te begrijpen post. Laat maar, als maar duidelijk is dat jouw “bewijs” met de preek die jij plaatste nergens op sloeg en eerder mijn gelijk bewees en dat is best jammer. Vooral voor de hoorders van die preek.DDD schreef:Je noemde hemel en hel. Dat is overduidelijk. En het is onchristelijk om mij van leugens te betichten.
Het zij zo.
Die versmalling is gewoon in de draad Koerscorrectie te vinden hoor. Daar is niets geheim aan.Ad Anker schreef:Jan heeft kritiek op mij als poster. En zijn laatste zin is wat flauwekul over versmalling van het forum. Zonder daarbij overigens concreet te worden. Dat kan wel raken aan modereerbeleid overigens.DDD schreef:Het ging hier niet om moderatorbeleid, voordat iemand weer iets verkeerd begrijpt.
Poeh ik heb er eens op gekeken, ik dacht dat de mensen hier last hadden van coronablues, maar ik zie dat het stekelige iedere keer opwaaitDDD schreef:Die versmalling is gewoon in de draad Koerscorrectie te vinden hoor. Daar is niets geheim aan.Ad Anker schreef:Jan heeft kritiek op mij als poster. En zijn laatste zin is wat flauwekul over versmalling van het forum. Zonder daarbij overigens concreet te worden. Dat kan wel raken aan modereerbeleid overigens.DDD schreef:Het ging hier niet om moderatorbeleid, voordat iemand weer iets verkeerd begrijpt.

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Het is inderdaad stekelig dat het elke keer weer opwaait betreffende de vermeende versmalling. Want dat is gewoon grote onzin. Dat iemand dat zo ervaart wil nog niet zeggen dat het zo is. Aantoonbaar onjuist in elk geval. Het gaat gewoon tijd worden dat er buitensporige posters verwijderd gaan worden. En als ik daar dan bij ben dan zij dat maar zo.samanthi schreef:Poeh ik heb er eens op gekeken, ik dacht dat de mensen hier last hadden van coronablues, maar ik zie dat het stekelige iedere keer opwaaitDDD schreef:Die versmalling is gewoon in de draad Koerscorrectie te vinden hoor. Daar is niets geheim aan.Ad Anker schreef:Jan heeft kritiek op mij als poster. En zijn laatste zin is wat flauwekul over versmalling van het forum. Zonder daarbij overigens concreet te worden. Dat kan wel raken aan modereerbeleid overigens.DDD schreef:Het ging hier niet om moderatorbeleid, voordat iemand weer iets verkeerd begrijpt.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Het is toch diep treurig zoals we elkaar bestoken en onder uit halen.
Ik begrijp oprecht niet hoe je 's avonds kunt slapen als je weer eens sneren en stekeligheden hebt uitgedeeld.
Het schijnt toch zo moeilijk te zijn voor sommigen om normaal, vriendelijk en zonder hatelijkheden te posten.
Onder het mom van?
Strijden voor de waarheid, je gelijk?
Neem een voorbeeld aan bv. Parsifal, hij blijft altijd correct en geeft z'n mening op een bescheiden manier weer.
Alles is al zo grimmig om ons heen.....
Ik begrijp oprecht niet hoe je 's avonds kunt slapen als je weer eens sneren en stekeligheden hebt uitgedeeld.
Het schijnt toch zo moeilijk te zijn voor sommigen om normaal, vriendelijk en zonder hatelijkheden te posten.
Onder het mom van?
Strijden voor de waarheid, je gelijk?
Neem een voorbeeld aan bv. Parsifal, hij blijft altijd correct en geeft z'n mening op een bescheiden manier weer.
Alles is al zo grimmig om ons heen.....

Zo bedoel ik het niet. Maar ik zal je een pb sturen.