In ons gezin werd ook vernoemd, helaas heb ik er niet veel blijdschap van ondervonden.
Als je in onze familie niet vernoemd, ben je een buitenbeentje.
Ons gezin is daardoor uit een gevallen, daar de vernoemde kinderen voor werden getrokken bij grootouders.
Dat wekte wrevel en veel verdriet bij de andere kleinkinderen, zeker toen bleek dat toen opa en oma overleden waren, erfstukjes alleen bestemd waren voor de kinderen die vernoemd waren.
Wat konden de andere kleinkinderen er aan doen dat zij niet vernoemd waren?
Toch hebben wij ook vernoemd, ook speciaal omdat mijn schoonouders tig kleinkinderen hebben, waarvan er niet een voluit naar hen is vernoemd.
Ik heb schatten van schoonouders, wilde ze daarmee, na lang aarzelen vanwege mijn achtergrondgeschiedenis, toch verrassen.
De kinderen worden absoluut niet voor getrokken, toch horen we regelmatig dat ze het zo ontzettend leuk vinden dat onze kids voluit naar hen vernoemd zijn.
Het leuke is dat beide kinderen die naar hen vernoemd zijn, ook echt karakter eigenschappen van hen hebben.
Mijn schoonouders zien dat zelf ook en zeggen dan als grapje, dan had je ze maar niet moeten vernoemen naar ons.
Gelukkig kan het dus ook anders, ik zal er altijd voor vechten dat onze kinderen niet voor worden getrokken.