lezen wat de bijbel zegt.

huisman

Re: lezen wat de bijbel zegt.

Bericht door huisman »

Alexander CD schreef:
Afgewezen schreef:
huisman schreef:Maar dan onderwijst de Geest ze toch uit het Woord? Bij "voortgaande openbaring" heb ik altijd het idee dat er naast de Schrift nog een extra openbaring komt die aan moet vullen wat de Schrift niet zegt en dat is levensgevaarlijk.
Het lijkt me vrij duidelijk dat Alexander dat hier niet bedoelt. Laat je niet in paniek brengen door een term.
Nee, ik heb niks met de pinksterbeweging.
Met "voortgaande openbaring" bedoelde ik inderdaad uitleg die de Heilige Geest geeft van wat de gelovige in de bijbel leest.
zoals bijvoorbeeld staat in Daniel 12.

Dit hoorde ik, doch ik verstond het niet; en ik zeide: Mijn Heere! wat zal het einde zijn van deze dingen?

En Hij zeide: Ga henen, Daniel! want deze woorden zijn toegesloten en verzegeld tot den tijd van het einde
.

God de Heilige Geest geeft de gelovigen wat ze nodig hebben op hun tijd, niks buitenbijbels

Ik ben het met je eens dat buiten bijbelse openbaringen levensgevaarlijk zijn.
Mooi , zijn wij het hier over eens.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Beste Alexander,

Meen je dat je zelf ook wel eens in de fout valt, dat je niet leest wat Gods woord zegt, maar dat je dingen leest die er niet staan? Of meen je dat een fout is die alleen anderen maken.

Hartelijke groet,
Johann Gottfried Walther
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Alexander CD

Bericht door Alexander CD »

huisman schreef:En zo wil ik ook onderwezen worden door predikanten,Schriftverklaarders , puriteinen, oudvaders, reformatoren en het meest door de Heilige Geest
Er is niks mis mee om onderwezen te worden door wie dan ook, maar op een mens mag je nooit blind vertrouwen, hoe mooi hij het woord ook brengt.
En de Heilige Geest leert d.m.v. het woord, dan kan best in een dienst zijn maar ook door persoonlijke bijbelstudie.

De bijbel prijst de Bereërs omdat ze Paulus controleren door de schriften te onderzoeken

En dezen waren edeler, dan die te Thessalonica waren, als die het woord ontvingen met alle toegenegenheid, onderzoekende dagelijks de Schriften, of deze dingen alzo waren.

Moesten de Bereërs Paulus controleren op wat hij zei dat het de waarheid was, wij zouden denken nou Paulus was een door God gezonden apostel, maar de bijbel prijs hen daarom, hoeveel te meer moeten we onze voorgangers op hun woorden kunnen aanspreken.

Vooral nu we de dag van de wederkomst zien naderen en we zien vele door gebrek aan kennis verloren gaan.
Het woord is het zwaard van de Geest waarmee we ons moeten wapenen.
Joannah

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
huisman schreef:En zo wil ik ook onderwezen worden door predikanten,Schriftverklaarders , puriteinen, oudvaders, reformatoren en het meest door de Heilige Geest
Er is niks mis mee om onderwezen te worden door wie dan ook, maar op een mens mag je nooit blind vertrouwen, hoe mooi hij het woord ook brengt.
En de Heilige Geest leert d.m.v. het woord, dan kan best in een dienst zijn maar ook door persoonlijke bijbelstudie.

De bijbel prijst de Bereërs omdat ze Paulus controleren door de schriften te onderzoeken

En dezen waren edeler, dan die te Thessalonica waren, als die het woord ontvingen met alle toegenegenheid, onderzoekende dagelijks de Schriften, of deze dingen alzo waren.

Moesten de Bereërs Paulus controleren op wat hij zei dat het de waarheid was, wij zouden denken nou Paulus was een door God gezonden apostel, maar de bijbel prijs hen daarom, hoeveel te meer moeten we onze voorgangers op hun woorden kunnen aanspreken.

Vooral nu we de dag van de wederkomst zien naderen en we zien vele door gebrek aan kennis verloren gaan.
Hier kan ik het wel mee eens zijn, maar je idee van de davidsster en 666 is natuurlijk niet schriftuurlijk.
Er moet nl nog gerekend worden, zegt Jezus tot Johannes, hij die het verstand heeft berekene het getal.....MAW, je komt tot 666 na een berekening.
Laatst gewijzigd door Joannah op 08 jul 2010, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Alexander CD

Johann Gottfried Walther schreef:Beste Alexander,

Meen je dat je zelf ook wel eens in de fout valt, dat je niet leest wat Gods woord zegt, maar dat je dingen leest die er niet staan? Of meen je dat een fout is die alleen anderen maken.

Hartelijke groet,
Johann Gottfried Walther
Ik wil allerminst beweren dat ik onfeilbaar ben, ik heb ook broeders en zusters nodig en gelukkig heb ik die ook die mij moeten vermanen als dat nodig is.

waar het mij omgaat Is als ik naar aanleiding van een bijbelstekst wat beweer, dat iemand anders die met een andere bijbeltekst over hetzelfde onderwerp zegt als ik deze bijbeltekst ernaast zet zie ik niet wat jij beweerd waar kan zijn leg eens uit om maar een voorbeeld te noemen.
Dat doet men op ander forums soms wel ik vind dat een manier van discuseren waar je wat van leert.
Alexander CD

Joannah schreef:
Alexander CD schreef:

Hier kan ik het wel mee eens zijn, maar je idee van de davidsster en 666 is natuurlijk niet schriftuurlijk.
Er moet nl nog gerekend worde, zegt Jezus tot Johannes, hij die het verstand heeft berekene het getal.....MAW, je komt tot 666 na een berekening.
Dat heeft alles met wijsheid en verstandigheid te maken, idd.
Vraag jij je dan niet af waar is de zevenarmige kandelaar, de menorah?
Zegt het jou niks dat de Davidster voor occulte praktijken gebruikt wordt, wat zou je ervan vindenals de wichelroede in de vlag van een kerkelijke gmeenschap zou staan?
Heb je de Talmoed wel eens gelezen wat er staat over de Heere Jezus n de Zijnen?
Joannah

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
Joannah schreef:
Alexander CD schreef:

Er moet nl nog gerekend worde, zegt Jezus tot Johannes, hij die het verstand heeft berekene het getal.....MAW, je komt tot 666 na een berekening.
Zegt het jou niks dat de Davidster voor occulte praktijken gebruikt wordt, wat zou je ervan vindenals de wichelroede in de vlag van een kerkelijke gmeenschap zou staan?
Heb je de Talmoed wel eens gelezen wat er staat over de Heere Jezus n de Zijnen?
De menorah staat in menig huisgezin op de kast,ik heb er ook een staan;)Alles heeft echter de waarde die de persoon er aan toe kent.
Ik heb ook een gesneden beeld in mijn huis staan, maar ik buig er niet voor.
"kerk" en Staat zijn ook in Israel gescheiden, (net als bij ons, ahum) dus dat iemand het symbool op die vlag voor andere doeleinden gebruikt, is niet de Staat's aangelegenheid .ZO KUN JE DE LEEUW OP HET WAPEN in Nederland OOK ZIEN ALS BEEST, STERRENBEELD(OCCULT) of aan de postbank denken.(wel effe blauw verven dan)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
huisman

Bericht door huisman »

Alexander CD schreef:
Joannah schreef:
Alexander CD schreef:

Ik ben het eens met je reactie op mij, natuurlijk moeten wij alles toetsen aan de Schrift. Daarom verbaasd mij jouw reactie op Joannah,dat zijn persoonlijke meningen iets wat jij ergens gelezen hebt maar geen enkel Schriftbewijs.
Er is op het ogenblik in Israël erg veel belangstelling voor het N.T. en er komen Joden tot de belijdenis dat Jezus de Messias is, Ik heb zelf in Jeruzalem jaren geleden een dienst in een Messiasbelijdende gemeente meegemaakt , de vlag van Israël hing prominent in de kerkzaal met de Davidsster.
Trouwens zelfs de Bijbel wordt gebruikt voor occulte praktijken erg genoeg maar dat zegt toch niks over de Bijbel of de Davidsster?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Alexander CD

Joannah schreef:De menorah staat in menig huisgezin op de kast,ik heb er ook een staan;)Alles heeft echter de waarde die de persoon er aan toe kent.
"kerk" en Staat zijn ook in Israel gescheiden, (net als bij ons, ahum) dus dat iemand het symbool op die vlag voor andere doeleinden gebruikt, is niet de Staat's aangelegenheid .ZO KUN JE DE LEEUW OP HET WAPEN in Nederland OOK ZIEN ALS BEEST, STERRENBEELD(OCCULT) of aan de postbank denken.(wel effe blauw verven dan)
Ook al zijn de kerk en staat gescheiden in Israel, jullie zeggen, het is Gods volk, God heeft hen weer terug gebracht naar het land en zo het land voor het volk bewaard en het volk voor het land.

Dan heb je niet gelezen wat er in de bijbel staat, daar staan geen beloften voor terugkeer naar het land voor dit huidige volk.
Jullie hebben de bijbel niet goed in zijn geheel gelezen wat jullie wel lezen wel Rom 11 vs 25 en 26 maar niet Rom 11 vs 8-10 dat is ongeoorloofd selectief bijbelgebruik, daarom verschillen wij veel van mening.

Het is niet wat voor waarde een mens er aangeeft, ja, werelds wel, maar het kind van God houdt in alles rekening met Gods wil.
huisman schreef:Ik ben het eens met je reactie op mij, natuurlijk moeten wij alles toetsen aan de Schrift. Daarom verbaasd mij jouw reactie op Joannah,dat zijn persoonlijke meningen iets wat jij ergens gelezen hebt maar geen enkel Schriftbewijs.
Er is op het ogenblik in Israël erg veel belangstelling voor het N.T. en er komen Joden tot de belijdenis dat Jezus de Messias is, Ik heb zelf in Jeruzalem jaren geleden een dienst in een Messiasbelijdende gemeente meegemaakt , de vlag van Israël hing prominent in de kerkzaal met de Davidsster.
Trouwens zelfs de Bijbel wordt gebruikt voor occulte praktijken erg genoeg maar dat zegt toch niks over de Bijbel of de Davidsster?
Aan je gehoorzaamheid aan Gods geboden is te zien dat je een kind van God bent, Hij wil Heere zijn in het leven van Zijn volk.
Toen Israel nog Gods speciaal volk was in het OT werd hun precies verteld hoe ze moesten leven en handelen.
Door de Davidster als wapen in je vlag te kiezen zegt dat al genoeg hadden ze naar Gods geboden geleefd dan hadden ze in geen geval God willen terleurstellen door een ster te dragen die misschien leek op de ster van Romfa.
Gods volk wandelt voorzichtig.
Aan de andere kant gaat God zo ook niet met zijn volk om, God tolereert dat gedrag niet in Zijn volk.
Daarom zal hun ballingschap verder zijn dan Damascus.

Met Messias belijdende joden heb ik niks op deze mensen willen jood blijven waren ze Christen geworden dan hadden ze met Paulus gezegd "ik acht al deze dingen schade om Christus te mogen winnen"
Ze hebben altijd een leer die niet in overeenstemming is met de bijbel.
Waarom zijn deze Messias belijdende Joden zo populair alleen om dat de zionisten dit graag zien en die dwaalden toch al.

De bijbel lezen betekent ook heel de bijbel lezen, de ganse raad Gods zegt Paulus, en nauwkeurig het evenwicht bewaren niet alleen wat betreft het joodse volk maar met alle onderwerpen
Upquark

Bericht door Upquark »

Joannah schreef:ZO KUN JE DE LEEUW OP HET WAPEN in Nederland OOK ZIEN ALS BEEST, STERRENBEELD(OCCULT) of aan de postbank denken.(wel effe blauw verven dan)
Laten we niet automatisch negatief spreken over sterrenbeelden, de Bijbel spreekt er namelijk zelf ook over (Job 38).
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Joannah

Bericht door Joannah »

Alexander CD schreef:
Joannah schreef:De menorah staat in menig huisgezin op de kast,ik heb er ook een staan;)Alles heeft echter de waarde die de persoon er aan toe kent.
Ook al zijn de kerk en staat gescheiden in Israel, jullie zeggen, het is Gods volk, God heeft hen weer terug gebracht naar het land en zo het land voor het volk bewaard en het volk voor het land.

Dan heb je niet gelezen wat er in de bijbel staat, daar staan geen beloften voor terugkeer naar het land voor dit huidige volk.
Jullie hebben de bijbel niet goed in zijn geheel gelezen wat jullie wel lezen wel Rom 11 vs 25 en 26 maar niet Rom 11 vs 8-10 dat is ongeoorloofd selectief bijbelgebruik, daarom verschillen wij veel van mening.

Het is niet wat voor waarde een mens er aangeeft, ja, werelds wel, maar het kind van God houdt in alles rekening met Gods wil.
huisman schreef:Ik ben het eens met je reactie op mij, natuurlijk moeten wij alles toetsen aan de Schrift. Daarom verbaasd mij jouw reactie op Joannah,dat zijn persoonlijke meningen iets wat jij ergens gelezen hebt maar geen enkel Schriftbewijs.
Aan je gehoorzaamheid aan Gods geboden is te zien dat je een kind van God bent, Hij wil Heere zijn in het leven van Zijn volk.
Toen Israel nog Gods speciaal volk was in het OT werd hun precies verteld hoe ze moesten leven en handelen.
Door de Davidster als wapen in je vlag te kiezen zegt dat al genoeg hadden ze naar Gods geboden geleefd dan hadden ze in geen geval God willen terleurstellen door een ster te dragen die misschien leek op de ster van Romfa.
Gods volk wandelt voorzichtig.
Aan de andere kant gaat God zo ook niet met zijn volk om, God tolereert dat gedrag niet in Zijn volk.
Daarom zal hun ballingschap verder zijn dan Damascus.

Met Messias belijdende joden heb ik niks op deze mensen willen jood blijven waren ze Christen geworden dan hadden ze met Paulus gezegd "ik acht al deze dingen schade om Christus te mogen winnen"
Ze hebben altijd een leer die niet in overeenstemming is met de bijbel.
Waarom zijn deze Messias belijdende Joden zo populair alleen om dat de zionisten dit graag zien en die dwaalden toch al.

De bijbel lezen betekent ook heel de bijbel lezen, de ganse raad Gods zegt Paulus, en nauwkeurig het evenwicht bewaren niet alleen wat betreft het joodse volk maar met alle onderwerpen
`
Er staat anders wel degelijk dat een overblijfsel behouden zal blijven.De bedekking is voor een DEEL over Israel gekomen(Rom)
Hoe categoriseren we dat "overblijfsel" dan?
Als het ook al geen messiasbelijdende joden zijn, wat blijft er dan nog over?
en verder meen toch echt meerdere keren te hebben gelezen dat Hij Zijn volk van de vier windstreken allen terug zal brengen naar het beloofde land, hoor.
Je kunt die gedeeltelijke bedekking zien als een deel van de tijd of als een deel van het volk, maar feit blijft dat God wederom voor zijn volk zal strijden, maar ook staat er nog een loutering in de profetieeen.
Of zij zich eerst bekeren , weet ik niet, er staat nl dat ze niet vanwege hun gehoorzaamheid zullen worden gered.
Maar om de belofte aan de vaderen.
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Als je echt wil lezen wat er staat, zul je het Hebreeuws en Grieks goed moeten beheersen. Onze S.V. is een goede vertaling maar het is een vertaling die nooit de oorspronkelijke tekst kan vervangen. Want vertalen is per definitie uitleggen, een vrijzinnig iemand zal anders vertalen dan een gereformeerd persoon. Beiden serieuze vertalers, maar toch met een andere uitkomst. De Statenveralers hebben dit natuurlijk ook gezien en zodoende de kanttekeningen.
Toen de Septuagint verscheen, huilden de oude Rabbijnen, want zeiden zij, nu zijn er 69 uitleggingen verloren gegaan. Een Hebreeuws denkend mens leest de Schrift anders dan wij Grieks denkende mensen. Laten wij toch maar in het spoor van de Bereërs gaan en de Schrift onderzoeken en dan kunnen wij gebruik maken van hetgeen ons voorgeslacht ons heeft nagelaten en hetgene wat ons nu wordt aangereikt.
Wat AlexanderCD aanreikt ben ik voorzichtig, want hij poneert dat Israël heeft opgehouden volk van God te zijn en dat ook nooit meer zal worden, dan verandert hij de tekst, dan leest hij overal waar Israël, Sion enz staat kerk.
Dat ben ik fundamenteel met hem oneens, de bijbelschrijvers wisten heel goed wat ze schreven, Als Jacobus zijn brief schrijft aan de twaalf stammen die in de verstrooiing zijn, zijn ze niet aan de kerk geadresseerd. Al mogen wij daar geestelijke lessen uit leren, de brief is niet aan ons gericht.
Bijbel lezen is nog niet zo simpel. We kunnen het zo zeggen, de ganse Bijbel is wel voor ons, maar het gaat niet altijd over ons.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Toeschouwer schreef:Wat AlexanderCD aanreikt ben ik voorzichtig, want hij poneert dat Israël heeft opgehouden volk van God te zijn en dat ook nooit meer zal worden, dan verandert hij de tekst, dan leest hij overal waar Israël, Sion enz staat kerk.
Dat ben ik fundamenteel met hem oneens, de bijbelschrijvers wisten heel goed wat ze schreven, Als Jacobus zijn brief schrijft aan de twaalf stammen die in de verstrooiing zijn, zijn ze niet aan de kerk geadresseerd. Al mogen wij daar geestelijke lessen uit leren, de brief is niet aan ons gericht.
Bijbel lezen is nog niet zo simpel. We kunnen het zo zeggen, de ganse Bijbel is wel voor ons, maar het gaat niet altijd over ons.
Je bent niet voorzichtig, je bent het er gewoon niet mee eens. ;) Ik ben het trouwens ook niet helemaal met Alexander CD eens. Maar met jou ook niet.
En 'uitleggen' is niet hetzelfde als 'veranderen'. Als je Grieks en Hebreeuws zou kennen ;) , zou je weten dat de 'ecclesia' van het NT de voortzetting is van de 'qahal' van het OT (= Israël).
aritha

Bericht door aritha »

Afgewezen schreef:
Toeschouwer schreef:Wat AlexanderCD aanreikt ben ik voorzichtig, want hij poneert dat Israël heeft opgehouden volk van God te zijn en dat ook nooit meer zal worden, dan verandert hij de tekst, dan leest hij overal waar Israël, Sion enz staat kerk.
Je bent niet voorzichtig, je bent het er gewoon niet mee eens. ;) Ik ben het trouwens ook niet helemaal met Alexander CD eens. Maar met jou ook niet.
En 'uitleggen' is niet hetzelfde als 'veranderen'. Als je Grieks en Hebreeuws zou kennen ;) , zou je weten dat de 'ecclesia' van het NT de voortzetting is van de 'qahal' van het OT (= Israël).
En het Hebreeuwse woordje miqra dan?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

aritha schreef:En het Hebreeuwse woordje miqra dan?
Wat is daarmee?
Plaats reactie