Oké zie onderstaande even helemaal los van de Driestar problematiek dit is puur een reactie op Gian die nog "nog nooit een onpasselijke situatie of iets dergelijks meegemaakt." Fijn maar daar is niet mee gezegd dat het gevaar afwezig isGian schreef:Ik begrijp echt niet wat het probleem is van kringgebed of gebedskring. Of dat nou hand in hand gaat, in een kring, rijtje, vierkant of wat dan ook, dat gaat toch nergens over? Moeten we nu echt alle mogelijke ontsporingen uitsluiten door het bij voorbaat te verbieden of te controleren?
Wat is het probleem om samen Gods aangezicht te zoeken? In een situatie waarin iedereen zijn hart voor God neer mag leggen? Er zijn diverse situaties in de Bijbel bekend waarbij men eenparig of eendrachtiglijk bad. En als die voorbeelden er niet waren, wat dan nog?
Ik heb onderhand in heel wat kringen en situaties samen gebeden en heb nog nooit een onpasselijke situatie of iets dergelijks meegemaakt. Er was altijd orde en eenheid en het was altijd goed.
Zie b.v. Handelingen 19:13-16
Daar waren Joden die dachten door de naam van Jezus te noemen duivelen te kunnen uitwerpen. Mijn bezwaar bij het elkaar vasthouden van kringgebeden is dat er dan juist een sfeer kan ontstaan die meer magisch is dan Geestelijk.13 ¶ En sommigen van de omzwervende Joden, zijnde duivel bezweerders, hebben zich onderwonden den Naam van den Heere Jezus te noemen over degenen, die boze geesten hadden, zeggende: Wij bezweren u bij Jezus, Dien Paulus predikt !
14 Dezen nu waren zekere zeven zonen van Sceva, een Joodsen overpriester, die dit deden.
15 Maar de boze geest, antwoordende, zeide: Jezus ken ik, en Paulus weet ik; maar gijlieden, wie zijt gij?
16 En de mens, in welken de boze geest was, sprong op hen, en hen meester geworden zijnde, kreeg de overhand tegen hen, alzo dat zij naakt en gewond uit dat huis ontvloden.