de PVV, een racistische partij?

Is PVV racistisch ?

Ja, absoluut
13
31%
Ja, hebben wel dergelijke trekjes
12
29%
Nee, absoluut niet
5
12%
Nee, maar ze moet nu niet gaan doorslaan.
12
29%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17527
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door huisman »

Zonderling schreef:
huisman schreef:Voorbeeld. Marokanen misdragen zich in Gouda tegen o.a hulpverleners. PVV stelt vragen in de tweede kamer (prima)
Politie komt in grote nood bij een feest in Hoek van Holland door Feijenoord Hooligans resultaat 1 slachtoffer
en 5 zeer getraumatiseerde politieagenten ,De PVV zwijgt erover in de tweede kamer deze hooligans zijn nl.
hun electoraat. zouden ze ook gezwegen hebben als het marokanen waren geweest ??
Tjonge, wat een duidelijk voorbeeld, zeg.
Je stelt kamervragen wanneer je ergens aandacht voor wilt. Voor Hoek van Holland was al volop aandacht, waarom zou je dan nog speciaal kamervragen stellen?
Verder is het een verdachtmaking die volstrekt nergens op slaat. Ik kan mij niet anders voorstellen of de PVV wil deze hooligans evengoed aanpakken als iedere andere crimineel in ons land.

(Marokkaanse) criminelen belonen met een feestje op kosten van de belastingbetaler, zoals in Gouda gebeurd is, is echter van een heel andere orde.
Dit is m.i een heel goed voorbeeld (verschil van mening) maar ben jij het dan niet met mij eens dat de PVV een zeer anti- christelijke partij is (wat zegt de Bijbel over de vreemdeling in onze poorten?)
Verder hoop ik dat je net als ik vind dat crimineel gedrag bestraft moet worden met dezelfde straf voor hetzelfde feit.
Als een Marokkaan zich misdraagt moet hij volgens de PVV het land uit (zelfs al is hij derde generatie hij en zijn vader in Nederland geboren) Als een Nederlander dezelfde misdragingen doet krijgt hij een andere straf (niet het land uit) en dat mag nu net niet in een democratische rechtstaat Voor het zelfde strafbare feit dezelfde straf ongeacht ras,geloof enz...
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door memento »

Wilders ergert zich aan het feit dat onder bepaalde bevolkingsgroepen (Marrokanen oa) vele malen meer criminaliteit voorkomt dan onder andere bevolkingsgroepen. En daarmee verwoord hij de ergernis van heel veel Nederlanders (ook van vele Marrokanen).

Maar laat hem maar aan de macht komen. Dan zal hij echte oplossingen moeten aandragen. Want vanaf de zijlijn wat roepen is nogal gemakkelijk...
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Auto »

Laten we 1 ding hopen en dat is dat de PVV niet de Kamervoorzitter mag gaan leveren ............... dan komt er een drama in de 2e kamer.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Zita »

Auto schreef:Laten we 1 ding hopen en dat is dat de PVV niet de Kamervoorzitter mag gaan leveren ............... dan komt er een drama in de 2e kamer.
Tjonge, dan kunnen ze ons Bas wel als boventallig lid aanstellen om het taalgebruik binnen de perken des fatsoens te houden. :bobo
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door memento »

Auto schreef:Laten we 1 ding hopen en dat is dat de PVV niet de Kamervoorzitter mag gaan leveren ............... dan komt er een drama in de 2e kamer.
Kamervoorzitter, dat lijkt me een goed baantje voor dhr. vd Vlies...
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17527
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door huisman »

memento schreef:Wilders ergert zich aan het feit dat onder bepaalde bevolkingsgroepen (Marrokanen oa) vele malen meer criminaliteit voorkomt dan onder andere bevolkingsgroepen. En daarmee verwoord hij de ergernis van heel veel Nederlanders (ook van vele Marrokanen).

Maar laat hem maar aan de macht komen. Dan zal hij echte oplossingen moeten aandragen. Want vanaf de zijlijn wat roepen is nogal gemakkelijk...
Wilders is wel blind voor de feiten, mijn zoon is politieagent in één van de grote steden. Idd veel kleine criminaliteit van marokkaanse schoffies tussen 14-20 Marokkanen boven de 30 ziet hij echt niet meer op het politiebureau als Nederlanders boven de 30 . De Turkse bevolkingsgroep is eerder onder dan oververtegenwoordigd binnen de crimineeltjes. Wat Wilders beweerd is dat de Islam de wortel is van het kwaad maar als dat zo zou zijn zouden andere Islamitische bevolkingsgroepen voor net zoveel overlast moeten zorgen als de Marokkaanse en dat is niet zo!
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Auto »

memento schreef:
Auto schreef:Laten we 1 ding hopen en dat is dat de PVV niet de Kamervoorzitter mag gaan leveren ............... dan komt er een drama in de 2e kamer.
Kamervoorzitter, dat lijkt me een goed baantje voor dhr. vd Vlies...
Dat kan je denken, maar die is straks foetsie

*prikt luchtballon door
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door memento »

Auto schreef:
memento schreef:
Auto schreef:Laten we 1 ding hopen en dat is dat de PVV niet de Kamervoorzitter mag gaan leveren ............... dan komt er een drama in de 2e kamer.
Kamervoorzitter, dat lijkt me een goed baantje voor dhr. vd Vlies...
Dat kan je denken, maar die is straks foetsie

*prikt luchtballon door
Bovenstaande opmerking van mij was meer een wensen, dan een daadwerkelijk geloven... :)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Joannah »

huisman schreef:
Zonderling schreef:
huisman schreef:Voorbeeld. Marokanen misdragen zich in Gouda tegen o.a hulpverleners. PVV stelt vragen in de tweede kamer (prima)
Politie komt in grote nood bij een feest in Hoek van Holland door Feijenoord Hooligans resultaat 1 slachtoffer
en 5 zeer getraumatiseerde politieagenten ,De PVV zwijgt erover in de tweede kamer deze hooligans zijn nl.
hun electoraat. zouden ze ook gezwegen hebben als het marokanen waren geweest ??
Tjonge, wat een duidelijk voorbeeld, zeg.
Je stelt kamervragen wanneer je ergens aandacht voor wilt. Voor Hoek van Holland was al volop aandacht, waarom zou je dan nog speciaal kamervragen stellen?
Verder is het een verdachtmaking die volstrekt nergens op slaat. Ik kan mij niet anders voorstellen of de PVV wil deze hooligans evengoed aanpakken als iedere andere crimineel in ons land.

(Marokkaanse) criminelen belonen met een feestje op kosten van de belastingbetaler, zoals in Gouda gebeurd is, is echter van een heel andere orde.
Dit is m.i een heel goed voorbeeld (verschil van mening) maar ben jij het dan niet met mij eens dat de PVV een zeer anti- christelijke partij is (wat zegt de Bijbel over de vreemdeling in onze poorten?)
Wat zegt de bijbel over een overheid en het zwaard hanteren?
Wat denk je dat de bijbel zegt over euthanasie, homohuwelijk, coffeeshops, abortus en bordelen bouwen door de regering, zodat ze de belastimg makkelijker kan vangen van deze vrouwen.
Om maar te zwijgen van de KPN die met haar sexlijntjes de grootste tele-pooier van Nederland is en menige geest al heeft geruineerd!.
Aan onze maatschappij is nauwelijks een christelijke identiteit te bespeuren!
Is Wilders trouwens niet getrouwd met een allochtoon?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Marie-Henriëtte »

huisman schreef:Dit is m.i een heel goed voorbeeld (verschil van mening) maar ben jij het dan niet met mij eens dat de PVV een zeer anti- christelijke partij is
Dan zouden het CDA en CU ook onchristelijk zijn. Liegen en bedriegen, dat mag namelijk niet van God. Hebben ze wel gedaan door eerst te verklaren dat in 2010 in ieder geval de missie zou stoppen, maar op het laatste moment toch proberen om hun eigen wil op te leggen waardoor het kabinet uiteindelijk gevallen is.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door memento »

Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef:Dit is m.i een heel goed voorbeeld (verschil van mening) maar ben jij het dan niet met mij eens dat de PVV een zeer anti- christelijke partij is
Dan zouden het CDA en CU ook onchristelijk zijn. Liegen en bedriegen, dat mag namelijk niet van God. Hebben ze wel gedaan door eerst te verklaren dat in 2010 in ieder geval de missie zou stoppen, maar op het laatste moment toch proberen om hun eigen wil op te leggen waardoor het kabinet uiteindelijk gevallen is.
Heb je gelogen, als je een afspraak niet nakomt omdat je naar een begrafenis van een geliefde moet?

Zo ook in de politiek: Nieuwe omstandigheden vragen om soms om oude beslissingen terug te draaien. Dat kan je niet liegen noemen...
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Joannah »

Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef:Dit is m.i een heel goed voorbeeld (verschil van mening) maar ben jij het dan niet met mij eens dat de PVV een zeer anti- christelijke partij is
Dan zouden het CDA en CU ook onchristelijk zijn. Liegen en bedriegen, dat mag namelijk niet van God. Hebben ze wel gedaan door eerst te verklaren dat in 2010 in ieder geval de missie zou stoppen, maar op het laatste moment toch proberen om hun eigen wil op te leggen waardoor het kabinet uiteindelijk gevallen is.
Ja, die eigen wil van de regenten, daar is de democratie volledig aan ondergeschikt,
Wetende dat het volk NEE had gezegd , tegen een europese grondwet, werd ie er onder dezelfde JP Balkenende, onder een andere naam(Verdrag van Lissabon), toch doorheen gejast.
Alsof dat geen minachting voor je volk en de democratie inhoudt.
Bah.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17527
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door huisman »

Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef:Dit is m.i een heel goed voorbeeld (verschil van mening) maar ben jij het dan niet met mij eens dat de PVV een zeer anti- christelijke partij is
Dan zouden het CDA en CU ook onchristelijk zijn. Liegen en bedriegen, dat mag namelijk niet van God. Hebben ze wel gedaan door eerst te verklaren dat in 2010 in ieder geval de missie zou stoppen, maar op het laatste moment toch proberen om hun eigen wil op te leggen waardoor het kabinet uiteindelijk gevallen is.
Dat heet voorschrijdend inzicht , De PVDA wilde wel in een andere provincie met een kleinere missie instemmen ,Mijn collega militairen en ik vonden dat zeer onverantwoord. In zo'n nieuwe provincie moeten alle contacten opnieuw gelegd worden terwijl wij in Uruzgan geaccepteerd worden door de overgrote meerderheid van de Afghanen , Zij vinden het echt erg dat wij weggaan omdat zij dan weer een verslechtering van hun situatie verwachten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door Fjodor »

huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef:Dit is m.i een heel goed voorbeeld (verschil van mening) maar ben jij het dan niet met mij eens dat de PVV een zeer anti- christelijke partij is
Dan zouden het CDA en CU ook onchristelijk zijn. Liegen en bedriegen, dat mag namelijk niet van God. Hebben ze wel gedaan door eerst te verklaren dat in 2010 in ieder geval de missie zou stoppen, maar op het laatste moment toch proberen om hun eigen wil op te leggen waardoor het kabinet uiteindelijk gevallen is.
Dat heet voorschrijdend inzicht , De PVDA wilde wel in een andere provincie met een kleinere missie instemmen ,Mijn collega militairen en ik vonden dat zeer onverantwoord. In zo'n nieuwe provincie moeten alle contacten opnieuw gelegd worden terwijl wij in Uruzgan geaccepteerd worden door de overgrote meerderheid van de Afghanen , Zij vinden het echt erg dat wij weggaan omdat zij dan weer een verslechtering van hun situatie verwachten.
Ja dan moeten ze die afspraken niet maken. Het is toch dom om vaste afspraken te maken als je van tevoren de (veranderde) omstandigheden niet weet? En dan vind ik het ook terecht dat ze aan hun afspraken gehouden worden door de andere partijen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: de PVV, een racistische partij?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Doen jullie het zelf beter... stel je verkiesbaar of richt een partij op! ::salut
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie