Het einde van het protestantisme

gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Ralf,

Mainline is een bestaand Engels woord wat "drugs inspuiten" betekend.
Jij zal er iets van hoofdstroom mee bedoelen?
Ralf

Bericht door Ralf »

Verder ben ik niet zo onder de indruk van het succes van de evangelischen/charismatischen. Het is in de eerste plaats niet volledig te scheiden van reformatorische kerken. In de tweede plaats zijn de evangelischen in de regel sterk op de jeugd gericht en moet nog blijken of die 'bekeringen' wel stand houden. Ik hoor wel eens evangelischen, die op latere leeftijd toch een kerk opzoeken, omdat het allemaal zo vaag is en ze het nut van de belijdenis gaan zien.

Ook wil ik graag horen van de GerGemmers onder ons, hoe de zending fungeert. Ook al worden zij in sociologische onderzoeken niet meegeteld, dat betekent niet dat de Heere er niet onder werkt.
Allereerst met "mainline" bedoelde ik inderdaad "hoofdstroom" Excuus voor de verbasetering, maar het zijn beide Engelse boeken.

Ik ben heel blij dat de evangelischen en de reformatorischen niet helemaal te scheiden zijn. We hebben veel meer gemeenschappelijk dan op het eerste gezicht lijkt en gelukkig maar.

"ik hoor wel eens dat evangelischen op latere leeftijd over stappen", dat zal vast regelmatig gebeureb. Alleen ben ik bang dat andersom vaker gebeurt. Over je twijfel over de inhoudelijke bekering, tja daar ga ik niet over. Dat vertrouw ik aan Iemand anders toe.

"Evangelischen vaag? 'Je kunt ze niet over een een kam scheren, maar in de regel valt dat wel mee.

Dat God in de Ger Gem werkt dat weet ik wel zeker. Hij kijkt gelukkig over kerkmuren heen. Goeie vraag over die zendingsmissie van der Ger Gem. Ik ben daar ook benieuwd naar.

[Aangepast op 25/2/04 door Ralf]

[Aangepast op 25/2/04 door Ralf]
Plaats reactie