Aardbeving

vlinder

Re: Aardbeving in Haïti: 100.000 doden

Bericht door vlinder »

Gijs83 schreef:Lijkt me erg als je een adoptiekindje ondersteunt die ineens niet meer leeft. Waarschijnlijk zullen er heel wat omgekomen zijn. Woord & Daad is er, denk ik, maar druk mee.
A.s.zondag is diaconale collecte bij ons trouwens bestemd voor Haiti. Zal ongetwijfeld via http://www.bijzonderenoden.nl naar Haiti gaan. Die zijn er ook maar druk mee. We mogen wel bidden om wijsheid voor die mensen!
Dat is niet alleen nu erg hoor Gijs. Wij hebben dat al twee keer meegemaakt. In die landen zijn kinderen al kansloos als ze longontsteking krijgen. Het eerste jochie was nog maar 6 jaar oud....
Uiteraard is dit ook erg, maar niet veel erger opeens.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Kislev

Bericht door Kislev »

Nou komen ze vandaag op het werk met een collectebus langs voor Haiti staat op de mail. Eigenlijk een beetje ergelijk. Je gaat er maar vanuit dat niemand nog wat gegeven heeft. Ik maak wel geld over naar Woord en Daad of via bijzondere noden van de GG.
refo

Bericht door refo »

Doe er een euro in en wijs op de voordelen van geld overmaken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Kislev

Bericht door Kislev »

Ja, ik dacht ook al 'euro erin en niet over zeuren'. Aan de andere kant erger ik me een beetje hieraan. Alsof ik te dom ben om zelf te concluderen dat ik misschien maar geld moet overmaken voor Haiti (al merk ik dat mn niet-christelijke collega's normaal gesproken nauwelijks tot niks iets overmaken naar een goed doel). Met kerstpakket was het ook al zo, kon je kiezen voor kerstpakket of geld laten overmaken naar een goed doel (van iemand uit de organisatie). Het staat dan al snel behoorlijk egoistisch om toch voor een eigen kerstpakket te kiezen.
vlinder

Bericht door vlinder »

Vanmorgen las ik dit. In hoeverre zou dit kloppen?

De aardbeving op Haïti is veroorzaakt door een experiment van de Verenigde Staten. Dat schrijft het Venozolaanse ministerie van Communicatie en Informatie.
Het ministerie baseert zich op onderzoek van de Noordelijke Russische Vloot, die vlootbewegingen van de VS in de Caribische Zee, waar Haïti ligt, zou volgen. Het Russische onderzoek heeft volgens het Venozolaanse ministerie uitgewezen dat de Amerikaanse marine met een van zijn 'aardbevingswapens' de beving teweeg heeft gebracht.

Het ministerie stelt dat de Amerikanen sinds het eind van de jaren 70 hun 'aardbevingswapens' enorm hebben verbeterd. Een van de volgende doelwitten is Iran, aldus het Venozolaanse miniserie van Communicatie en Informatie.

Bron: depers.nl
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
parsifal

Bericht door parsifal »

Informatie uit Venezuela over de VS is ongeveer net zo betrouwbaar als informatie uit Iran over Israel. Ik geloof er niet zo veel van dus.
vlinder schreef:Vanmorgen las ik dit. In hoeverre zou dit kloppen?

De aardbeving op Haïti is veroorzaakt door een experiment van de Verenigde Staten. Dat schrijft het Venozolaanse ministerie van Communicatie en Informatie.
Het ministerie baseert zich op onderzoek van de Noordelijke Russische Vloot, die vlootbewegingen van de VS in de Caribische Zee, waar Haïti ligt, zou volgen. Het Russische onderzoek heeft volgens het Venozolaanse ministerie uitgewezen dat de Amerikaanse marine met een van zijn 'aardbevingswapens' de beving teweeg heeft gebracht.

Het ministerie stelt dat de Amerikanen sinds het eind van de jaren 70 hun 'aardbevingswapens' enorm hebben verbeterd. Een van de volgende doelwitten is Iran, aldus het Venozolaanse miniserie van Communicatie en Informatie.

Bron: depers.nl
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

Venezuela heeft wel last van de US. En ze hebben een apparaat waarvan gezegd wordt dat het dat kan.
Miischien dat ze Guantanamo bay van de aardbodem wilden laten verdwijnen. Dat ligt precies aan de overkant van het water.

Dit kreeg ik net van CNN:

-- The U.S. Geological Survey reports a 6.1-magnitude aftershock to last week's
earthquake has struck Haiti.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gian

Bericht door Gian »

Je kan overal wel een complot van maken. Ik las het vorige week al. Haïti zou in het verleden al voor allerlei proeven misbruikt zijn. Nu moet ik wel zeggen dat Haïti al heel wat meegemaakt heeft. Zo zou een andere complottheorie zijn dat het eiland vervloekt is.
Alsof alleen Haïti onder de vloek van de zonde ligt..

De nieuwe aardschok staat op anders site's aangegeven met een magnitude van 5.3
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
refo

Bericht door refo »

kracht 6.0 zie ik nu overal staan. Zelfs in het RD.
Hoewel USGS het toch op 6.1 houdt.
--------------
freek

Bericht door freek »

refo schreef:Ons Woord en Daad adoptiekind woont in Haïti. Haar school staat ongeveer 30 km van het centrum van Port-au-Prince. Meer info is er gewoon nog niet. Dat stond gisteren ook al in de krant.

Op de W&D staan aanwijzingen om te doneren.

Kent iemand de organisatie WorldRelief? Bijzondere Noden van de GG werkt daarmee samen. Waarom zouden ze dat doen en in dit geval niet met ZOA en W&D? Laatstgenoemde organisaties hebben veel vertrouwen onder de leden en ik schat in dat niemand WorldRelief kent (maar daarbij ga ik uit van mijzelf, tot vijf minuten geleden kende ik de naam niet eens)
BN doet al haar acties via World Relief.
Het merkwaardige is dat World Relief qua signatuur veel minder behoudend is dan bijv. WD/ZOA. In elk geval zeker niet rechtser.
De organisatie is vergelijkbaar met WD of ZOA, wat betreft haar werkwijze. World Relief heeft volgens mij ook partnerorganisaties in Haïti. Het is m.i. dus een extra lijntje.
refo

Bericht door refo »

freek schreef:
refo schreef:Ons Woord en Daad adoptiekind woont in Haïti. Haar school staat ongeveer 30 km van het centrum van Port-au-Prince. Meer info is er gewoon nog niet. Dat stond gisteren ook al in de krant.

Kent iemand de organisatie WorldRelief? Bijzondere Noden van de GG werkt daarmee samen. Waarom zouden ze dat doen en in dit geval niet met ZOA en W&D? Laatstgenoemde organisaties hebben veel vertrouwen onder de leden en ik schat in dat niemand WorldRelief kent (maar daarbij ga ik uit van mijzelf, tot vijf minuten geleden kende ik de naam niet eens)
Het merkwaardige is dat World Relief qua signatuur veel minder behoudend is dan bijv. WD/ZOA. In elk geval zeker niet rechtser.
De organisatie is vergelijkbaar met WD of ZOA, wat betreft haar werkwijze. World Relief heeft volgens mij ook partnerorganisaties in Haïti. Het is m.i. dus een extra lijntje.
Mja. Een beetje zoals dat werkt in zo'n geval. Aan W&D en ZOA zijn bevindelijke steekjes los. Dan maar een evangelische buitenlandse club, die niemand kent.
--------------
memento

Bericht door memento »

refo schreef:Mja. Een beetje zoals dat werkt in zo'n geval. Aan W&D en ZOA zijn bevindelijke steekjes los. Dan maar een evangelische buitenlandse club, die niemand kent.
Welk bevindelijk steekje is los bij W&D?
priscilla

Bericht door priscilla »

refo schreef:
freek schreef:

Mja. Een beetje zoals dat werkt in zo'n geval. Aan W&D en ZOA zijn bevindelijke steekjes los. Dan maar een evangelische buitenlandse club, die niemand kent.
Verbazend dat ze niet samenwerken met woord en daad. Waarom inderdaad zo' n evangelische club?
Vinden ze het niet prettig dat woord en daad interkerkelijk is soms?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Hebben ze bij jullie ook een extra collecte gehouden, gisteren, voor Haiti?
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Orchidee schreef:Hebben ze bij jullie ook een extra collecte gehouden, gisteren, voor Haiti?
Bij ons wordt er komende zondag gecollecteerd voor Haïti.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Plaats reactie