bodyscan schiphol

Bart

Re: bodyscan schiphol

Bericht door Bart »

[quote]Een vlucht van bijv. Nederland naar Amerika/Canada zit je echt niet te wachten op nog een uur extra.
/quote]

Een vlucht van Amsterdam naar Rome duurt 2 uur en ik verveel me al (alleen stijgen en landen is leuk) maar ik vind het prima als er een uur bijkomt en ik weet dat ik in één geheel aankom ipv puzzelstukjes
Lassie

Bericht door Lassie »

wat wil je hier mee zeggen dan?
Marnix

Bericht door Marnix »

Lassie schreef:
Bart schreef:
Weet je hoelang het aan boord gaan nu al duurt?? En dan nog vinden de kwaadwillers wel een manier..
is natuurlijk geen reden om de beveiliging niet te verbeteren , of vlieg jij nooit

en wat maakt een uur extra uit als je op vakantie gaat ? extra kopje koffie nog een saucijzebroodje en het uur is voorbij
en als het voor je werk is dan heb je pech , dat calculeer je maar in net als files
Een vlucht van bijv. Nederland naar Amerika/Canada zit je echt niet te wachten op nog een uur extra.

Een vlucht van Nederland naar Rusland is dan nog wel te doen (die is zo kort).
Zo lang duurt zo'n bodyscan niet hoor. En tja, die reistijden... dat volg ik niet helemaal. Als ik op vakantie naar Oostenrijk ga ben ik langer aan het reizen. Overigens is een uur vertraging op een reis van 4 uur relatief veel meer dan een uur vertraging op een reis van 8 uur.

Ik vraag me trouwens af of het veel extra vertraging oplevert.... ik lees dat nergens. je moet nu al een poos wachten voor een vlucht en in die tijd kan je prima gescand worden. Het is een actie die niet meer tijd kost dan het met rontgen bekijken van bagage, wat nu al gebeurt.

Marie-Henriëtte schreef:
Trouw schreef:'Al-Qaida oefent zelf al met bodyscan'

(Novum) - Het is lang niet zeker of de 23-jarige Nigeriaan die een aanslag in een vliegtuig wilde plegen was betrapt als hij op Schiphol was gecontroleerd met een bodyscan. Dat schrijft De Telegraaf op basis van een bron die jaren bij de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst werkte.

Al-Qaida zou zelf ook al zo'n scan hebben om er mee te oefenen. Maandag wees operationeel directeur van Schiphol Ad Rutten erop dat de kans dat de terrorist was gepakt veel groter was geweest als controle met de bodyscan was toegestaan.

Schiphol heeft zeventien bodyscans, maar alleen mensen die ermee instemmen gaan door de scan. Het Europees parlement heeft bezwaren omdat de scan door kleren heen kan kijken.

Dat Al-Qaida de scan ook al heeft, is voor Europarlementariër Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) geen reden om af te zien van de invoering van de scan. Op Radio 1 zei ze dat de technologie op luchthavens zo modern mogelijk moet zijn.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... scan_.html
Al-Qaida oefent al hoe terroristen de bodyscan kunnen "overleven". We moeten nog maar zien wat zo'n scan dan oplevert en of je daar je privacy voor op wilt geven.
Welke privacy heb je het nou over? Ze zien je echt niet zoals je er zonder kleren uitziet hoor. Het enige wat ze kunnen zien is als je voorwerpen op of in je lichaam hebt zitten die er niet thuis horen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Nee, inderdaad ze zien je niet zoals je eruit ziet als je als vrouw zijnde poseert voor een blad, maar verder zien ze wél álles. Kinderen, vrouwen en mannen moeten door de scan terwijl een uurtje later een persoon iets wat vreemd zit te rommelen naast je in het vliegtuig met zijn telefoon.
Lassie

Bericht door Lassie »

@Marnix, ik doelde meer op dat het nu juist zonder zo'n scan een uur duurt (sorry ik was wat onduidelijk).
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Marie-Henriëtte schreef:Nee, inderdaad ze zien je niet zoals je eruit ziet als je als vrouw zijnde poseert voor een blad, maar verder zien ze wél álles.
Nou ja, alles....

Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Marie-Henriëtte

Bericht door Marie-Henriëtte »

Wat mij betreft zie je téveel. Bovendien kennen terroristen geen grenzen met het inbrengen van materiaal in lichaamsdelen. Zelf kan ik al genoeg plekken verzinnen waarbij bovenstaande vrouw best iets weg had kunnen stoppen, operatief of niet.
vlinder

Bericht door vlinder »

Marie-Henriëtte schreef:Wat mij betreft zie je téveel. Bovendien kennen terroristen geen grenzen met het inbrengen van materiaal in lichaamsdelen. Zelf kan ik al genoeg plekken verzinnen waarbij bovenstaande vrouw best iets weg had kunnen stoppen, operatief of niet.
Als het operatief is dan kunnen ze het wel smokkelen, maar kunnen ze er in ieder geval onderweg niet zo makkelijk bij. Mocht het een bom o.i.d. zijn, dan zijn ze er zelf ook geweest.

Bij ales geldt: Bent u bereid om te sterven?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Marnix

Bericht door Marnix »

Lassie schreef:@Marnix, ik doelde meer op dat het nu juist zonder zo'n scan een uur duurt (sorry ik was wat onduidelijk).
Oh oke. Nou ja, langer zal dat er denk ik niet door worden.
Marie-Henriëtte schreef:Wat mij betreft zie je téveel. Bovendien kennen terroristen geen grenzen met het inbrengen van materiaal in lichaamsdelen. Zelf kan ik al genoeg plekken verzinnen waarbij bovenstaande vrouw best iets weg had kunnen stoppen, operatief of niet.
Operatief kan je er niet bij... en kan je er in het vliegtuig niets mee. Dus dat is niet gevaarlijk. Als je het in je lichaam stopt kan je het overigens denk ik nog wel zien. Bovendien kan je daar geen grote dingen in kwijt.

Je ziet verder niets. Geen gelaatstrekken, geen details enzo... alleen de lichaamsvormen. Het ziet er een beetje uit als een etalagepop.... niet echt spannend dus. Ik zie het punt niet zo, ik vind veiligheid belangrijk, helemaal als het zo weinig kost.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bart

Bericht door Bart »

eindelijk .... de "regering" snapt iets....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5678 ... html?p=1,1
Lourens

Bericht door Lourens »

Volgens mij zit er eentje hier op RF mee te lezen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

ik vind die foto's helemaal niet grappig.....
sorry, maar zo hoeft toch gewoon niemand je te zien???
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Oosterling

Bericht door Oosterling »

-
Laatst gewijzigd door Oosterling op 24 feb 2010, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Marnix

Bericht door Marnix »

MarthaMartha schreef:ik vind die foto's helemaal niet grappig.....
Nou, dat is dan persoonlijk. Ik zou er niet wakker van liggen. Wat valt er nou te zien? Het ziet er meer uit als een etalagepop dan als een mens. Ik ben blij dat ze de bodyscan gaan invoeren. En denk je nou echt dat die beveiliger op Schiphol wakker ligt van die foto? Waarom zou jij dat dan wel doen? Maar goed, in dat geval moet je denk ik gewoon niet gaan vliegen.

Overigens hoorde ik dat ze al bezig zijn het systeem te automatiseren zodat er uberhaupt geen beveiliger naar de foto's hoeft te kijken, tenzij er verdachte zaken door de computer worden gedetecteerd.
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:
MarthaMartha schreef:ik vind die foto's helemaal niet grappig.....
Nou, dat is dan persoonlijk. Ik zou er niet wakker van liggen. Wat valt er nou te zien? Het ziet er meer uit als een etalagepop dan als een mens. Ik ben blij dat ze de bodyscan gaan invoeren. En denk je nou echt dat die beveiliger op Schiphol wakker ligt van die foto? Waarom zou jij dat dan wel doen? Maar goed, in dat geval moet je denk ik gewoon niet gaan vliegen.

Overigens hoorde ik dat ze al bezig zijn het systeem te automatiseren zodat er uberhaupt geen beveiliger naar de foto's hoeft te kijken, tenzij er verdachte zaken door de computer worden gedetecteerd.
Ik denk dat ik mezelf niet eens zou herkennen.
De contouren van mijn athletische gestalte uiteraard wel. :yahoo
Plaats reactie