Oudejaardag ........
-
Re: Oudejaardag ........
Wordt er in elk kerkverband (of elke gemeente net hoe je het noemen wilt) een nieuwjaarstoespraak gehouden voor en door de predikant aan het einde van de nieuwjaarsdienst, na de preek? Dat vraag ik me zomaar af. Waar komt dit gebruik vandaan? Weet iemand dat?
In mijn PKN-gemeente wel. Geen idee waar deze gewoonte vandaan komt. Wij zingen de dominee dan ook altijd nog een psalm in gewijzigde vorm toe. En als ik het mij goed herinner spreekt de dominee ook enige gepaste dankwoorden.Bernadientje schreef:Wordt er in elk kerkverband (of elke gemeente net hoe je het noemen wilt) een nieuwjaarstoespraak gehouden voor en door de predikant aan het einde van de nieuwjaarsdienst, na de preek? Dat vraag ik me zomaar af. Waar komt dit gebruik vandaan? Weet iemand dat?
Idem hier. Weet niet waar het vandaan komt. Wel een goede gewoonte, zogezegd.Zita schreef:In mijn PKN-gemeente wel. Geen idee waar deze gewoonte vandaan komt. Wij zingen de dominee dan ook altijd nog een psalm in gewijzigde vorm toe. En als ik het mij goed herinner spreekt de dominee ook enige gepaste dankwoorden.Bernadientje schreef:Wordt er in elk kerkverband (of elke gemeente net hoe je het noemen wilt) een nieuwjaarstoespraak gehouden voor en door de predikant aan het einde van de nieuwjaarsdienst, na de preek? Dat vraag ik me zomaar af. Waar komt dit gebruik vandaan? Weet iemand dat?
ik kan wel zeggen dat 2009 totáál anders verlopen is dan aan het begin kon worden vermoed.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Overdag is het voor mij een 'gewone' dag...Ik moet van half 4 tot 10 werken, dan maar snel naar huis, daar zit m'n vriend dan bij m'n ouders...Samen 't oude jaar uit zitten, en het neiuwe jaar beginnen, en de volgende ochtend om 7 uur word ik weer op m'n werk verwacht
We gaan er maar 't beste van maken...
Vind het wel jammer dat ik én de oudejaarsdienst, én de nieuwjaarsdienst niet mee kan maken

Vind het wel jammer dat ik én de oudejaarsdienst, én de nieuwjaarsdienst niet mee kan maken
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Ik lig dan nog niet eens..Marnix schreef:Hm, dan ben ik net een uur of 2 onder de wol denk ikRens schreef:ik lig er op de gewone tijd, zoals ik dat gewend ben, op bed........'s morgens om 07.00 uur staat de thuiszorg alweer naast m'n bedje...........Upquark schreef:Ik vind het erg jammer dat in de GKV de nieuwjaarsdienst verdwenen is. Gelijk een stok achter de deur om niet onzinnig laat naar bed te gaan... doe ik toch al niet, ik lig er altijd wel voor 1 uur in met oud/nieuw.
Het is ook niet de gewoonte neem ik aan om een vroege na een late te draaien? Had je niet kunnen protesteren?*girly* schreef:Overdag is het voor mij een 'gewone' dag...Ik moet van half 4 tot 10 werken, dan maar snel naar huis, daar zit m'n vriend dan bij m'n ouders...Samen 't oude jaar uit zitten, en het neiuwe jaar beginnen, en de volgende ochtend om 7 uur word ik weer op m'n werk verwachtWe gaan er maar 't beste van maken...
En verder? Als jij naar huis gaat werk ik al en als jij uit je bed stapt en op je werk komt ben ik er nog steeds....

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Vind niemand het vuurwerk leuk of mooi om te zien ?
jij zult het wel druk krijgen met al die verschillende incidenten die zich ongetwijfeld gaan voordoen!!!BJD schreef:Ik lig dan nog niet eens..Marnix schreef:Hm, dan ben ik net een uur of 2 onder de wol denk ikRens schreef:ik lig er op de gewone tijd, zoals ik dat gewend ben, op bed........'s morgens om 07.00 uur staat de thuiszorg alweer naast m'n bedje...........Upquark schreef:Ik vind het erg jammer dat in de GKV de nieuwjaarsdienst verdwenen is. Gelijk een stok achter de deur om niet onzinnig laat naar bed te gaan... doe ik toch al niet, ik lig er altijd wel voor 1 uur in met oud/nieuw.
sterkte in de oudejaarsdienst!!!!!!
Moderatorbericht:
ik wel, maar m'n hond, en zovele andere dieren dus duidelijk niet..........die raken soms compleet panisch..........Bart schreef:Vind niemand het vuurwerk leuk of mooi om te zien ?
oud en nieuw, plus al de voorgaande dagen dat er al met vuurwerk wordt gesmeten, zijn rámpdagen voor álle dieren............
en geen méns die rekening houdt met de dieren...................
Moderatorbericht:
Ik doe met jou mee, BDJ.BJD schreef:Ik lig dan nog niet eens..Marnix schreef:Hm, dan ben ik net een uur of 2 onder de wol denk ikRens schreef:ik lig er op de gewone tijd, zoals ik dat gewend ben, op bed........'s morgens om 07.00 uur staat de thuiszorg alweer naast m'n bedje...........Upquark schreef:Ik vind het erg jammer dat in de GKV de nieuwjaarsdienst verdwenen is. Gelijk een stok achter de deur om niet onzinnig laat naar bed te gaan... doe ik toch al niet, ik lig er altijd wel voor 1 uur in met oud/nieuw.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Zelf vind ik het altijd een leuke dienst om te werken. Dit jaar ben ik commandant van de vuisteenheid. Een bus met 6 dienders waarbij wij worden ingezet bij (dreigende) escalatie's. Wij doen ook de aanhoudingen vanuit een groep. Mocht het geweld/dreiging richting ons te groot worden.. wij hebben in tegenstelling tot hoek van holland wel de ME achter de handfluitje schreef:Ik doe met jou mee, BDJ.BJD schreef:Ik lig dan nog niet eens..Marnix schreef:Hm, dan ben ik net een uur of 2 onder de wol denk ikRens schreef: ik lig er op de gewone tijd, zoals ik dat gewend ben, op bed........'s morgens om 07.00 uur staat de thuiszorg alweer naast m'n bedje...........

Fluitje, zit jij nog bij de ME?
Wij liggen er lekker in rond de klok van 12. Als de kinderen wakker worden, komen ze er lekker bij. Heel gezellig; maar rond 0.45 is het echt stil en donker hoor, bij ons.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Het schijnt 1x per maand te mogen...Dus protest was zinloos ....vlinder schreef:Het is ook niet de gewoonte neem ik aan om een vroege na een late te draaien? Had je niet kunnen protesteren?*girly* schreef:Overdag is het voor mij een 'gewone' dag...Ik moet van half 4 tot 10 werken, dan maar snel naar huis, daar zit m'n vriend dan bij m'n ouders...Samen 't oude jaar uit zitten, en het neiuwe jaar beginnen, en de volgende ochtend om 7 uur word ik weer op m'n werk verwachtWe gaan er maar 't beste van maken...
En verder? Als jij naar huis gaat werk ik al en als jij uit je bed stapt en op je werk komt ben ik er nog steeds....
Jij hebt dus nachtdienst? Das ook nie alles

It's nice to be important, but it's more important to be nice...
STEM PVdD!!Rens schreef:ik wel, maar m'n hond, en zovele andere dieren dus duidelijk niet..........die raken soms compleet panisch..........Bart schreef:Vind niemand het vuurwerk leuk of mooi om te zien ?
oud en nieuw, plus al de voorgaande dagen dat er al met vuurwerk wordt gesmeten, zijn rámpdagen voor álle dieren............
en geen méns die rekening houdt met de dieren...................