Mag de kerkenraad eisen stellen?

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door Pim
Iemand had het tegen de ouderling gezegd en ik denk wel dat ik weet wie dat is.
Dat zou voor mij een reden zijn om het te blijven doen (maar goed, wie ben ik?). Voor mensen die zo achter je rug om gelijk naar de kerkenraad rennen, heb ik weinig respect. Die hecht ook weinig waarde aan het christen-zijn.
Op zich provoceerde Jezus ook tegenover hypocrieten, door bijv. op de sabbat te genezen.
Had ook een optie geweest, maar ik heb ertoe besloten niet te provoceren. Als ik wat tegengas wil geven doe ik dat liever met wezenlijke zaken.

Mhg,
Pim.
Op zich had die ouderling die persoon al moeten vermanen en hem/haar naar jou moeten sturen. Zo deden ze dat in onze vorige gemeente ook en terecht.
refo

Bericht door refo »

Hoe was het ook weer?

Eerst spreek je de zondaar aan. Verbetert hij niet dan neem je iemand mee en spreek je samen de zondaar aan. Verbetert hij nog niet dan zeg je het der gemeente.
De ouderling was dus wel fout door in te gaan op die 'aantijging'. De kerkelijke = bijbelse weg was niet bewandeld.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door refo
Hoe was het ook weer?

Eerst spreek je de zondaar aan. Verbetert hij niet dan neem je iemand mee en spreek je samen de zondaar aan. Verbetert hij nog niet dan zeg je het der gemeente.
De ouderling was dus wel fout door in te gaan op die 'aantijging'. De kerkelijke = bijbelse weg was niet bewandeld.
En daar baal ik juist van! Men heeft kritiek maar durf het zelf niet zeggen. Als je kritiek op iets heb zeg het dan zelf (dus bijbelse weg!) en als je dat niet doe moet je ook geen kritiek hebben!
Plaats reactie