Kilometerbeprijzing
-
Re: Kilometerbeprijzing
Laat Eurlings burgers stimuleren om meer gebruik te maken van het openbaar vervoer door bijvoorbeeld dit goedkoper te maken.
Wat betreft het punt van de privacy in het algemeen onderstaande column:
http://www.nu.nl/column-zaterdag/213246 ... laats.html
Ook weer een column vol spookbeelden!Mister schreef:Wat betreft het punt van de privacy in het algemeen onderstaande column:
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Het is een column, MaartenLuther schreef:Ook weer een column vol spookbeelden!Mister schreef:Wat betreft het punt van de privacy in het algemeen onderstaande column:

Verder mogen we best kritisch zijn.
Uiteraard mag je kritisch zijn, ook richting de overheid. Maar wel op basis van de feiten en niet op basis van spookbeelden. En daarbij komt: minister Eurlings heeft mij donderdagavond volledig overtuigd.Mister schreef:Het is een column, MaartenLuther schreef:Ook weer een column vol spookbeelden!Mister schreef:Wat betreft het punt van de privacy in het algemeen onderstaande column:
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
In dat laatste zit dan waarschijnlijk het verschil.Luther schreef:Uiteraard mag je kritisch zijn, ook richting de overheid. Maar wel op basis van de feiten en niet op basis van spookbeelden. En daarbij komt: minister Eurlings heeft mij donderdagavond volledig overtuigd.Mister schreef:Het is een column, MaartenLuther schreef:Ook weer een column vol spookbeelden!Mister schreef:Wat betreft het punt van de privacy in het algemeen onderstaande column:

De aankoopbelasting BPM gaat naar beneden. Iemand met een kleine auto bespaart daardoor pakweg 3.000 euro. Iemand met een grote bak bespaart daardoor 30.000 euro. Voor dat geld kun je heel wat kilometers reizen. Dat is al een oneerlijk element in het systeem. Mensen met kleine auto's betalen daarom al snel meer belastng dan nu.
Ook de MRB voor kleine auto's is lager dan voor grote, zware auto's. Ook die verdwijnt.
Mensen met grote auto's maken zodoende een lange neus naar de kilometerheffing. En mensen met een kleine beurs kunnen toch makkelijker een auto aanschaffen. Lagere aanschafkosten zorgen voor meer vraag. Meer auto's op straat. Wie er een heeft rijdt er ook mee.
Onderzoeken over de effecten van de kilometerheffing zijn alle gebaseerd op aannames, schattingen en allerlei academische toestanden. De echte effecten worden pas bekend bij invoering.
Voorlopig blijft het gissen over de effecten. In aanvang zullen mensen misschien later vertrekken, maar als het eenmaal een beetje gewend is, en alles binnen salaris en cao e.d. is geregeld rijdt iedereen vrolijk weer op hetzelfde moment. Want de meeste mensen hebben geen keus. Een beetje schuiven met aankomsttijd kan wel. Maar van 10 tot 19 uur werken is niet altijd haalbaar.
Het is best raadselachtig waarom er zo'n bizar, peperduur en inde grond ouderwets systeem wordt ingevoerd. Ouderwets omdat met technologie van nu wordt gerekend. En wat is er in 2014?
Ook de MRB voor kleine auto's is lager dan voor grote, zware auto's. Ook die verdwijnt.
Mensen met grote auto's maken zodoende een lange neus naar de kilometerheffing. En mensen met een kleine beurs kunnen toch makkelijker een auto aanschaffen. Lagere aanschafkosten zorgen voor meer vraag. Meer auto's op straat. Wie er een heeft rijdt er ook mee.
Onderzoeken over de effecten van de kilometerheffing zijn alle gebaseerd op aannames, schattingen en allerlei academische toestanden. De echte effecten worden pas bekend bij invoering.
Voorlopig blijft het gissen over de effecten. In aanvang zullen mensen misschien later vertrekken, maar als het eenmaal een beetje gewend is, en alles binnen salaris en cao e.d. is geregeld rijdt iedereen vrolijk weer op hetzelfde moment. Want de meeste mensen hebben geen keus. Een beetje schuiven met aankomsttijd kan wel. Maar van 10 tot 19 uur werken is niet altijd haalbaar.
Het is best raadselachtig waarom er zo'n bizar, peperduur en inde grond ouderwets systeem wordt ingevoerd. Ouderwets omdat met technologie van nu wordt gerekend. En wat is er in 2014?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gelukkig komen motoren en auto's tot 1987 er goed vanaf. 

Dat klopt niet helemaal, want de kilometerprijs (basistarief) verschilt per type auto. Een grotere bak rijdt dus per definitie duurder dan een kleine auto; dus het oneerlijke element wat je noemt, is er niet.refo schreef:De aankoopbelasting BPM gaat naar beneden. Iemand met een kleine auto bespaart daardoor pakweg 3.000 euro. Iemand met een grote bak bespaart daardoor 30.000 euro. Voor dat geld kun je heel wat kilometers reizen. Dat is al een oneerlijk element in het systeem. Mensen met kleine auto's betalen daarom al snel meer belastng dan nu.
Mister ziet zichzelf al opgevouwen zitten in een Suzuki Alto 

Waarom niet in een mooie SEL van 1986?Mister schreef:Mister ziet zichzelf al opgevouwen zitten in een Suzuki Alto
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ik heb inderdaad spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn semi-klassieker uit 1983 verkocht heb.caprice schreef:Waarom niet in een mooie SEL van 1986?Mister schreef:Mister ziet zichzelf al opgevouwen zitten in een Suzuki Alto
Onderstaand lijkt me wel iets...
http://www.mbclassic.nl/Mercedes_240d_83.htm
Oproep aan Alexander CD:
Je verweet mij dat ik jouw mening wegzette als 'sneren'. Ik heb ze onderbouwd. Ga je jouw losse flodders ook nog onderbouwen?
Zo niet, dan constateer ik dat je je grote woorden over leugen, misleiding en bedrog rondom de kilometerbeprijzing weer terugneemt.
Je verweet mij dat ik jouw mening wegzette als 'sneren'. Ik heb ze onderbouwd. Ga je jouw losse flodders ook nog onderbouwen?
Zo niet, dan constateer ik dat je je grote woorden over leugen, misleiding en bedrog rondom de kilometerbeprijzing weer terugneemt.
Dat is helemaal niet nodig.
We worden misleid. Dat is verifieerbaar.
Onderzoeken vormen de basis van de km-heffing. Maar je kunt iets wat niet bestaat niet verifieren.
Er is een boek van Evert Hartman: vechten voor overmorgen. Daarin kan iedereen ook gevolgd worden.
Een jongen wordt opgepakt met een defect volgchipje en er wordt even gecheckt waar hij die dag geweest is. Zo kan men precies nagaan wáár dat gebeurd is.
En natuuuuuuurlijk. De privacy is gewaaaaarborgd. Ben je mahal! Geen big brother, natuuuuurlijk niet. De privacyclub is ook om.
Wekelijks een smsje met je kilometerstand. Jaja.
En wat gaan we oplossen? Files? Is dat nu echt zo'n probleem? Ik sta dagelijks in de file. Het is werkelijk minutenwerk op een afstand van 50 km. Maar als er een vrachtwagen door de middenberm gaat, ja dan diuurt het een uur. En die files zullen blijven.
Als het een probleem wás was het allang opgelost. Maar dat wil niemand. De km-heffing is ongeveer de meest ingewikkelde en wat gaan we doen: nu net dat invoeren.
Je moet met al zulke dingen niet kijken naar: wat is het op te lossen probleem? Maar naar: hoe ziet de wereld eruit als het plan een feit is.
Wees nu eens conservatief en tegen dit voorstel. Er is geen probleem en de oplossing te complex. Wantrouw alle oplossingen die niet simpel zijn.
We worden misleid. Dat is verifieerbaar.
Onderzoeken vormen de basis van de km-heffing. Maar je kunt iets wat niet bestaat niet verifieren.
Er is een boek van Evert Hartman: vechten voor overmorgen. Daarin kan iedereen ook gevolgd worden.
Een jongen wordt opgepakt met een defect volgchipje en er wordt even gecheckt waar hij die dag geweest is. Zo kan men precies nagaan wáár dat gebeurd is.
En natuuuuuuurlijk. De privacy is gewaaaaarborgd. Ben je mahal! Geen big brother, natuuuuurlijk niet. De privacyclub is ook om.
Wekelijks een smsje met je kilometerstand. Jaja.
En wat gaan we oplossen? Files? Is dat nu echt zo'n probleem? Ik sta dagelijks in de file. Het is werkelijk minutenwerk op een afstand van 50 km. Maar als er een vrachtwagen door de middenberm gaat, ja dan diuurt het een uur. En die files zullen blijven.
Als het een probleem wás was het allang opgelost. Maar dat wil niemand. De km-heffing is ongeveer de meest ingewikkelde en wat gaan we doen: nu net dat invoeren.
Je moet met al zulke dingen niet kijken naar: wat is het op te lossen probleem? Maar naar: hoe ziet de wereld eruit als het plan een feit is.
Wees nu eens conservatief en tegen dit voorstel. Er is geen probleem en de oplossing te complex. Wantrouw alle oplossingen die niet simpel zijn.
--------------
-
Luther bij zo'n manier van doen leek het mij verstandiger te zwijgen.Luther schreef:Oproep aan Alexander CD:
Maar nu je met zoveel geweld naar voren komt, toon mij maar eens aan dat ik ongelijk heb dat de regering onmachtig/incompetent was de file problematiek aan te pakken?
en daarna hoef je ook niet weer op mijn postings te reageren het is niet verplicht!