Evangelische Omroep
Pied,
Toch heb ik nog vragen over dit gedeelte:
*Gaat de EO hier een juk aan met de ongelovigen in de zin zoals dat bedoeld wordt in 2 korinthe 6?
(Ik heb vluchtig Calvijn's commentaar hierop gelezen, het is me niet duidelijk of dit er ook onder valt)
*In hoeverre heeft deze tekst ook betrekking op de ongelovige kerkganger (hij die belijdt Christus niet te kennen)?
*Hoe is Christus' eten en drinken met de zondaars hierbij te verklaren?
Vaya con Dios,
parsifal
Toch heb ik nog vragen over dit gedeelte:
*Gaat de EO hier een juk aan met de ongelovigen in de zin zoals dat bedoeld wordt in 2 korinthe 6?
(Ik heb vluchtig Calvijn's commentaar hierop gelezen, het is me niet duidelijk of dit er ook onder valt)
*In hoeverre heeft deze tekst ook betrekking op de ongelovige kerkganger (hij die belijdt Christus niet te kennen)?
*Hoe is Christus' eten en drinken met de zondaars hierbij te verklaren?
Vaya con Dios,
parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Haha, dat is grappig: we moeten ons dus gaan verdiepen in dat gedeelte van de Bijbel, net zolang tot we het met JOU eens zijn. Flauwe manier van discussieren hoor.Oorspronkelijk gepost door Pied
Toch heb ik het idee dat jullie (Rachmaninov, Barak en Moderne Gelovige) je hoognodig eens moeten verdiepen in dat gedeelte uit de Bijbel. En verder doe ik er het zwijgen maar toe.
Jammer dat je op geen enkel argument ingaat. Tja, dan is het inderdaad maar beter dat je verder zwijgt, zoals je (zelf) schrijft in je laatste zin.
Re: Evangelische Omroep
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Wat water bij de EO wijn dus...

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bij deze zou ik graag steun en gebed vragen voor Dirk van Genderen
Hij schrijft in de visie nog een scherp bijbelse stukjes die gelukkig ook nog door veel EO-leden gewaardeerd worden gezien de reacties.
Hij schrijft in de visie nog een scherp bijbelse stukjes die gelukkig ook nog door veel EO-leden gewaardeerd worden gezien de reacties.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Het is erg jammer. Omega TV had behoorlijk veel kijkers maar verliest zijn plek bij de themakanalen, ook aan kanalen die minder kijkers trekken. Volgens mij is een voorbeeld van tegenwerking door de duivel. Fijn dat mensen er met zulke kortzichtige stukjes ook aan meedoen en tegelijkertijd geen flauw benul hebben van hoe het gaat in de wereld van de TV en hoe de EO wordt beperkt. Jammer dat een voorbeeld van hoe we beperkt worden wordt gebruikt om de EO nog even flink af te branden met onzin als: ach, het zal vast niet confronterend mogen zijn etc. Laat men zich eerst eens iets meer in de situatie verdiepen.
Een lichtpuntje: Op Zin kijkt een veel breder publiek met allerlei religieuze achtergronden. In het artikel wordt het gebracht alsof dat een nadeel is, uit te zenden op een themakanaal tussen de programma's van de hindoes, islamieten en boeddhisten. Volgens mij is het juist een zegen als je daar, met dat publiek, het evangelie mag uitdragen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kortzichtig?
Nee, je moet figuren als Venderbos binnen halen. Drie keer met zn blote reet voor de camera. En dan nog serieus genomen willen worden als omroep met een missie?
Nee, je moet figuren als Venderbos binnen halen. Drie keer met zn blote reet voor de camera. En dan nog serieus genomen willen worden als omroep met een missie?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
De EO is in kwaliteit hard achter uit gegaan vind ik de laatste jaren.
Jammer dat OmegaTV nu ook al moet krimpen. Daar waren nogal is goede programma's te zien. Ook mede doordat daar ook nog wel is de oude goede programma's werden getoont.
Jammer dat OmegaTV nu ook al moet krimpen. Daar waren nogal is goede programma's te zien. Ook mede doordat daar ook nog wel is de oude goede programma's werden getoont.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Hoe zou dat toch komenLapressa schreef:De EO is in kwaliteit hard achter uit gegaan vind ik de laatste jaren.

Precies, en doe je dat niet, dan krijg je wat je in veel kerken ziet die zich de wereld zo angstvallig mijden. 0,0 ongelovigen van buitenaf, 0,0 van het evangelie uitdragen in de wereld.
Moeilijke afweging wordt het dan opeens.
Overigens ben ik het ermee eens dat er dingen beter kunnen en sommige dingen niet stichtelijk zijn. Wat dat betreft is de diversiteit binnen de EO soms ook wel lastig, de ene redactie doet eens dingen (denk aan voorbeeld van Manuel) waar de EO helemaal niet om zit te springen, integendeel. Alleen al die kritiek van bepaalde kanten hoe slecht het allemaal is, terwijl ze zelf niks aan evangelisatie doen, het evangelie alleen binnen 4 kerkmuren wordt gebracht... is wel erg makkelijk.
Overigens ben ik het ermee eens dat er dingen beter kunnen en sommige dingen niet stichtelijk zijn. Wat dat betreft is de diversiteit binnen de EO soms ook wel lastig, de ene redactie doet eens dingen (denk aan voorbeeld van Manuel) waar de EO helemaal niet om zit te springen, integendeel. Alleen al die kritiek van bepaalde kanten hoe slecht het allemaal is, terwijl ze zelf niks aan evangelisatie doen, het evangelie alleen binnen 4 kerkmuren wordt gebracht... is wel erg makkelijk.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Wie doen niets aan evangelisatie Marnix? Gian? Allerlei vage beschuldigingen uiten houd ik niet zo van.Marnix schreef:Precies, en doe je dat niet, dan krijg je wat je in veel kerken ziet die zich de wereld zo angstvallig mijden. 0,0 ongelovigen van buitenaf, 0,0 van het evangelie uitdragen in de wereld.
Die kritikaster van alle kanten...Erasmiaan schreef:Wie doen niets aan evangelisatie Marnix? Gian? Allerlei vage beschuldigingen uiten houd ik niet zo van.Marnix schreef:Precies, en doe je dat niet, dan krijg je wat je in veel kerken ziet die zich de wereld zo angstvallig mijden. 0,0 ongelovigen van buitenaf, 0,0 van het evangelie uitdragen in de wereld.
Jij weet w.s ook wel dat er veel mensen in de GG zijn die zeggen niet te kunnen evangeliseren omdat ze Christus zelf nog niet kennen.
Ik kan hierbij geen kerken noemen, omdat deze beleving niet kerkbreed gedragen wordt maar vaak een gedeelte personen binnen de kerk behelst.
Ik heb ze in mijn kerk, maar ken via school ook mensen uit andere kerken waarvoor dit de reden is om niet te evangeliseren.
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Ik had het over kritiek van bepaalde kanten. Dat mag je verder zelf invullen, dat ga ik niet doen. Wie de schoen past trekke hem aan. Ik noemde al het totaal geen mensen van buitenaf erbij krijgen, of in de dienst krijgen als voorbeeld.Erasmiaan schreef:Wie doen niets aan evangelisatie Marnix? Gian? Allerlei vage beschuldigingen uiten houd ik niet zo van.Marnix schreef:Precies, en doe je dat niet, dan krijg je wat je in veel kerken ziet die zich de wereld zo angstvallig mijden. 0,0 ongelovigen van buitenaf, 0,0 van het evangelie uitdragen in de wereld.
Dus je moet je maar aanpassen om het evangelie te kunnen verkondigenMarnix schreef:Precies, en doe je dat niet, dan krijg je wat je in veel kerken ziet die zich de wereld zo angstvallig mijden. 0,0 ongelovigen van buitenaf, 0,0 van het evangelie uitdragen in de wereld.

Nee, je moet op een tonnetje gaan staan en gewoon stukken uit de Statenvertaling gaan schreeuwen. Pas je vooral niet aan. Dat zal vast goed werken.
Wat een slap argument, evangelisatie is in deze tijd heel moeilijk. Alsof het voor de apostelen niet moeilijk was. Maar die pasten zich nog een beetje aan de luisteraar aan. Denk aan Paulus op de Areopagus bijvoorbeeld. Maar nu is het allemaal zo lastig. Logisch als mensen je cultuur niet snappen en jij die van hen negeert. Vertel dat op de laatste dag maar: Evangelisatie was zo lastig. Komt een beetje neer op: Mijn gekregen talent inzetten was zo lastig, de markt was niet zo gunstig dus heb ik hem maar in de grond begraven. Evangelisatie hoeft helemaal niet zo lastig te zijn, daar zijn genoeg voorbeelden van. Het is ook niet zo dat niemand nu op die boodschap zit te wachten. Alleen merk je daar weinig van als "wel in de wereld maar niet van de wereld" is veranderd in: "niet van de wereld en ook niet in de wereld".
Wat een slap argument, evangelisatie is in deze tijd heel moeilijk. Alsof het voor de apostelen niet moeilijk was. Maar die pasten zich nog een beetje aan de luisteraar aan. Denk aan Paulus op de Areopagus bijvoorbeeld. Maar nu is het allemaal zo lastig. Logisch als mensen je cultuur niet snappen en jij die van hen negeert. Vertel dat op de laatste dag maar: Evangelisatie was zo lastig. Komt een beetje neer op: Mijn gekregen talent inzetten was zo lastig, de markt was niet zo gunstig dus heb ik hem maar in de grond begraven. Evangelisatie hoeft helemaal niet zo lastig te zijn, daar zijn genoeg voorbeelden van. Het is ook niet zo dat niemand nu op die boodschap zit te wachten. Alleen merk je daar weinig van als "wel in de wereld maar niet van de wereld" is veranderd in: "niet van de wereld en ook niet in de wereld".