En ontmaskert de dwaalleraars nietTerri schreef:Wat kan ik hier naar verlangen!
Zoek de overeenkomsten en niet de verschillen.
Kiezen voor Eenheid
Re: Kiezen voor Eenheid
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Ik weet eigenlijk niet echt hoeveel ik geloof in een institutie die verder gaat dan de kerkenraad. Dat lees ik ook niet echt in de bijbel. Paulus had geen institutioneel gezag. Het enige wat hij kon zeggen was volgens mij 'zo spreekt de Heere'.Afgewezen schreef:Maar dat geldt niet voor de PKN. En daarom terecht de vraag: is de PKN een valse kerk?elbert schreef:Want je kunt ook een verschil van inzicht hebben, die niet buiten de grenzen van de belijdenis gaat (en ik denk dat dat het geval is).
Persoonlijk denk ik dat het systeem van de PKN vals is. Die heeft niets met het belijden van Jezus Christus als enige verlosser voor onze zonden te maken. Neem voor de diep trieste grap eens een kijkje op www.pkn.nl. Binnen de kortste keren zit je op de site van de vrijzinnigen.
Maar ik hoef er niet uit. Mijn kerkenraad is volgens mij niet vals. Dus blijf ik zitten.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
En zo kwamen en kerkscheuringen ja.Luther schreef:Hier word ik nou niet echt warm van. Geleid door één Geest? Ik vraag het me af...Gian schreef:Prachtige filmpje, gemaakt in Kockenen;
http://www.youtube.com/user/luitenantma ... 49LZdz8i-c
Echt even helemaal zien!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Verdiep je eens in de kerkscheuringen en doe het dan nog eens af als allemaal onzin.Gian schreef:En zo kwamen en kerkscheuringen ja.Luther schreef:Hier word ik nou niet echt warm van. Geleid door één Geest? Ik vraag het me af...Gian schreef:Prachtige filmpje, gemaakt in Kockenen;
http://www.youtube.com/user/luitenantma ... 49LZdz8i-c
Echt even helemaal zien!
Dat kan je niet zomaar zeggen. Het is allemaal zo gemakkelijk niet..
Fjodor, ik noem niets onzin. Ik begrijp dat veel dingen moeilijk zijn, mogen we daarom zondigen als dingen moeilijk zijn? Dat scheuringen vaak onoverkomelijk waren voor menselijke begrippen erken ik direct. Wordt het dan opeens toelaatbaar?
Anders gezegd, het is een realiteit dat we zonden doen. Mogen ze dan geen zonden meer genoemd worden?
En dan nog, we leven toch niet meer in het verleden?
Jak 5:16 Belijdt elkander de misdaden, en bidt voor elkander, opdat gij gezond wordt; een krachtig gebed des rechtvaardigen vermag veel.
Anders gezegd, het is een realiteit dat we zonden doen. Mogen ze dan geen zonden meer genoemd worden?
Jak 5:16 Belijdt elkander de misdaden, en bidt voor elkander, opdat gij gezond wordt; een krachtig gebed des rechtvaardigen vermag veel.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Maar daar ben ik het mee eens; de kwestie is alleen: dan moeten we niet allemaal zo institutioneel en met allerlei activisme doen. Wees een christen in woord en daad, en vooral in je eigen omgeving, tegen iedereen; dat lost meer op dan een groteske verklaring dat we het vanaf nu allemaal anders gaan doen.Gian schreef:Fjodor, ik noem niets onzin. Ik begrijp dat veel dingen moeilijk zijn, mogen we daarom zondigen als dingen moeilijk zijn? Dat scheuringen vaak onoverkomelijk waren voor menselijke begrippen erken ik direct. Wordt het dan opeens toelaatbaar?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Je bent toch ook uit je eigen kerk weggegaan, en heb je dus afgescheurd?Gian schreef:Fjodor, ik noem niets onzin. Ik begrijp dat veel dingen moeilijk zijn, mogen we daarom zondigen als dingen moeilijk zijn? Dat scheuringen vaak onoverkomelijk waren voor menselijke begrippen erken ik direct. Wordt het dan opeens toelaatbaar?
Klopt. De gergem wilde hier geen kerk voor me bouwen. Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen he..Afgewezen schreef:Je bent toch ook uit je eigen kerk weggegaan, en heb je dus afgescheurd?Gian schreef:Fjodor, ik noem niets onzin. Ik begrijp dat veel dingen moeilijk zijn, mogen we daarom zondigen als dingen moeilijk zijn? Dat scheuringen vaak onoverkomelijk waren voor menselijke begrippen erken ik direct. Wordt het dan opeens toelaatbaar?
En ga met dit in je achterhoofd nog eens in op de tekst uit Jakobus die je gegeven hebt.Gian schreef:Klopt. De gergem wilde hier geen kerk voor me bouwen. Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen he..Afgewezen schreef:Je bent toch ook uit je eigen kerk weggegaan, en heb je dus afgescheurd?Gian schreef:Fjodor, ik noem niets onzin. Ik begrijp dat veel dingen moeilijk zijn, mogen we daarom zondigen als dingen moeilijk zijn? Dat scheuringen vaak onoverkomelijk waren voor menselijke begrippen erken ik direct. Wordt het dan opeens toelaatbaar?
De gergem wilde geen kerk voor me bouwen, zeg je, is dat dan een goede reden?
Mijn bewerking:Fjodor, ik noem niets onzin. Ik begrijp dat veel dingen moeilijk zijn, mogen we daarom zondigen als dingen moeilijk zijn? Dat scheuringen vaak onoverkomelijk waren voor menselijke begrippen erken ik direct. Wordt het dan opeens toelaatbaar?
Fjodor, ik noem niets onzin. Ik begrijp dat veel dingen moeilijk zijn, mogen we daarom zondigen als dingen moeilijk zijn? Dat Gian's weggaan uit de gergem onoverkomelijk was voor zijn menselijke begrippen erkent hij direct. Wordt het dan opeens toelaatbaar?
..
hopelijk vat je dit niet op als op de man spelen..
Fjodor, het was maar een grapje op een post van Afgewezen. Dat iemand een kerkverband verlaat vanwege verhuizing is iets anders dan het scheuren/tot elkaar komen van kerkverbanden.
En nee, je geloof toch niet dat ik zondags een hele rit gaat maken om naar een GG te gaan? Dat bevorderd juist niet de plaatselijke eenheid.
Owja, ik had niet mogen verhuizen naar deze plaats omdat hier geen gg was. Zulke uitspraken zijn toch niet meer serieus te nemen?
En nee, je geloof toch niet dat ik zondags een hele rit gaat maken om naar een GG te gaan? Dat bevorderd juist niet de plaatselijke eenheid.
Owja, ik had niet mogen verhuizen naar deze plaats omdat hier geen gg was. Zulke uitspraken zijn toch niet meer serieus te nemen?
O, nou, dan heb ik niets gezegdGian schreef:Fjodor, het was maar een grapje op een post van Afgewezen. Dat iemand een kerkverband verlaat vanwege verhuizing is iets anders dan het scheuren/tot elkaar komen van kerkverbanden.

Wist niet dat het om een verhuizing ging.
Was dat de enige reden????Gian schreef:Fjodor, het was maar een grapje op een post van Afgewezen. Dat iemand een kerkverband verlaat vanwege verhuizing
- jakobmarin

'Wij kiezen voor eenheid' organiseert een landelijke ontmoetingsdag op het Malieveld in Den Haag voor alle christenen in ons land. Van Protestants tot Katholiek tot Evangelisch.
EENHEID op het Malieveld zaterdag, incl. een voetwassing.
Ben benieuwd of er veel Refo's geweest zijn.....
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- J.C. Philpot
Ik ben er niet geweest. Eenheid met de RKK gaat mij wat te ver. Ik kan niet daar gaan staan, en net doen alsof het verschil qua evangelie met de RKK slechts peanuts is.
Ik zoek plaatselijk eenheid met een ieder die Jezus Christus beleid als volkomen zaligmaker.
Ik zoek plaatselijk eenheid met een ieder die Jezus Christus beleid als volkomen zaligmaker.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 08 okt 2012, 15:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Eens.J.C. Philpot schreef:Ik ben er niet geweest. Eenheid met de RKK gaat mij wat te ver. Ik kan niet daar gaan staan, en net doen alsof het verschil qua evangelie met de RKK slechts peanuts is.