Dacht je dat de uitleving in seksuele zonden niet verwoestend is?Lea schreef:Ik weet het niet hoor maar volgens mij is een homoseksuele geaardheid en alles wat daaruit voortvloeit, iets heel ander dan de neiging tot stelen en doden. Ik weet wel dat je het zo zou kunnen zien maar stelen en doden gaat over verwoesten/kapotmaken/. Verliefd worden op iemand van je eigen 'soort' is toch wel iets van een heel andere aard?Tiberius schreef:Klopt. Evenals bijvoorbeeld de begeerte om iets te stelen of om iemand te doden al zondig is.Hoppípolla schreef:Dat is een enigszins arbitraire grens. Tenslotte is een homoseksuele geaardheid, en alles wat daaruit voortvloeit (lusten, lichamelijke verlangens) van zichzelf toch al 'zondig'?Tiberius schreef: Niet in die zonde vallen.
Maar we worden opgeroepen tegen dergelijke begeerten te strijden, en niet er aan toe te geven.
Beetje domme vraag misschien.
De bijbel noemt het zelfs de meest verwoestende zonde. Alle zonde die de mens doet, is buiten het lichaam; maar die hoererij bedrijft, die zondigt tegen zijn eigen lichaam.