Vrijdag de dertiende

jvdg

Re: Vrijdag de dertiende

Bericht door jvdg »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:
Marco schreef:Ik denk niet dat dit veel discussie zal opleveren op dit forum; we zullen het er wel over eens zijn dat dit bijgelovige onzin is. Voor mij al helemaal. Sinds vrijdag 13 juni vorig jaar ben ik gelukkig getrouwd :oops
Toch zal het op het gemeentehuis waarschijnlijk de vrijdag zijn die het minst snel volgeboekt is voor trouwpartijen....
Ik ken een stelletje hier dat 'moest' trouwen en die hebben ook voor vrijdag de 13e gekozen(vorige maand). Ze konden zelfs nog in een restaurant(De Poppe) wat erg gewild is terecht!!!
Aha, de stamkroeg van Gijs :haha
Tja,...als je van schnitzels houdt.....
Gelardeerd met Grolsch.....
Dan zal de Poppe je echt niet foppe. :langue
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

jvdg schreef:
Tja,...als je van schnitzels houdt.....
Gelardeerd met Grolsch.....
Dan zal de Poppe je echt niet foppe. :langue
Wie weet... :nananere
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Bijgeloof ja...

maar ik las net nog een stukje hoeveel mensen niet buiten een HOROSCOOP kunnen...

Bijgeloof is er echt genoeg, en veel meer als je soms zou denken...

-DIA-
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

-DIA- schreef:Bijgeloof ja...

maar ik las net nog een stukje hoeveel mensen niet buiten een HOROSCOOP kunnen...

-DIA-
Sommigen dopen hun kinderen zelfs uit bijgeloof (zie doopformulier)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik ben al een aantal keer op vrijdag de 13e jarig geweest. Verder heb ik op de 13e een relatie gekregen :D Dus ik ben daar niet zo bang voor ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
parsifal

Bericht door parsifal »

Marnix schreef:.. Verder heb ik op de 13e een relatie gekregen :D
Als echt romanticus moet je toch inzien, dat dit de 13e wel een vervelende dag maakt voor veel mannen in de wereld :)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

hi... maar je kunt dus wel insneeuwen op vrijdag de 13e............
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

JolandaOudshoorn schreef:
-DIA- schreef:Bijgeloof ja...

-DIA-
Sommigen dopen hun kinderen zelfs uit bijgeloof (zie doopformulier)
Dat bijgeloof is er meer dan wij denken. Dat ben ik zo vaak tegengekomen, een kind kun je alleen dopen uit geloof, als dat er niet is, dan is het bijgeloof.
Marnix

Bericht door Marnix »

parsifal schreef:
Als echt romanticus moet je toch inzien, dat dit de 13e wel een vervelende dag maakt voor veel mannen in de wereld :)
Oh, ik dacht juist voor veel vrouwen :D
Dat een groot deel van de mannelijke en vrouwelijke vrijgezellen iedere 13e in diepe rouw is en in februari zelfs 2 dagen op rij rouwt klopt natuurlijk, maar dat er op de 13e wel eens vervelende dingen gebeuren is al wel bekend. De vraag is volgens mij of het onevenredig veel voorkomt. ;)
Laatst gewijzigd door Marnix op 19 mar 2009, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:
parsifal schreef:
Oh, ik dacht juist voor veel vrouwen :D

Oh, ik dacht juist voor veel vrouwen. Dat een groot deel van de mannelijke en vrouwelijke vrijgezellen iedere 13e in diepe rouw is en in februari zelfs 2 dagen op rij rouwt klopt natuurlijk, maar dat er op de 13e wel eens vervelende dingen gebeuren is al wel bekend. De vraag is volgens mij of het onevenredig veel voorkomt. ;)
Een statisticus zal je ongetwijfeld vertellen dat er op (vrijdag) de 13e geen onevenredig veel vervelende dingen gebeuren.
Wat ik je wel kan zeggen is dat er in heel februari gemiddeld de minst vervelende voorvallen zijn, net zoals dit de maand is waarin de boeren het minste klagen.:huhu
Marnix

Bericht door Marnix »

:)

Klopt inderdaad :) Om daar op door te gaan:

Waarschijnlijk gebeuren er in even jaren statistisch gezien meer vervelende voorvallen dan in oneven jaren. :)

Het leuke is: Hoe meer mensen in vrijdag de 13e gebeuren, hoe groter de kans dat er statistisch gezien juist minder ongelukken plaatsvinden :) Ironisch he :)
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef::)
........Hoe meer mensen in vrijdag de 13e gebeuren, hoe groter de kans dat er statistisch gezien juist minder ongelukken plaatsvinden :) Ironisch he :)
Nee, Marnix, dat is niet het geval.

Mensen beleven die 13e in bijgeloof en vergroten alle "tegenslagen" op die data uit.
Geloof me, die datum (en dag) geeft geen enkele reden tot het constateren dat er op zulke dagen minder of meer "ongelukken" gebeuren.
Marnix

Bericht door Marnix »

Dat ze het uitvergroten kan, maar dat heeft dan niet meer met statistiek te maken. We hadden het hier over "statistisch" en niet "gevoelsmatig".

Statistisch gezien kan het zijn dat de kans kleiner wordt omdat mensen er alerter op zijn. Ze gaan bewust bepaalde dingen met risico's niet doen, letten extra op, lopen niet onder ladders door etc :) En door alertheid en het vermijden van risicovolle dingen kan het aantal incidenten ook iets afnemen.
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef:Dat ze het uitvergroten kan, maar dat heeft dan niet meer met statistiek te maken. We hadden het hier over "statistisch" en niet "gevoelsmatig".

Statistisch gezien kan het zijn dat de kans kleiner wordt omdat mensen er alerter op zijn. Ze gaan bewust bepaalde dingen met risico's niet doen, letten extra op, lopen niet onder ladders door etc :) En door alertheid en het vermijden van risicovolle dingen kan het aantal incidenten ook iets afnemen.
Nee!
Geen mens kan ontlopen wat hem toegeschikt is.
Of wil jij beweren dat een mens zijn "risico's" kan beheersen, regelen of beïnvloeden?
raka

Bericht door raka »

jvdg schreef:
Marnix schreef:Dat ze het uitvergroten kan, maar dat heeft dan niet meer met statistiek te maken. We hadden het hier over "statistisch" en niet "gevoelsmatig".

Nee!
Geen mens kan ontlopen wat hem toegeschikt is.
Of wil jij beweren dat een mens zijn "risico's" kan beheersen, regelen of beïnvloeden?
Er is ook nog zoiets als verantwoordelijkheid. Bijv als je rookt heb je meer kans op oa longkanker.
Gesloten