1) In de bijbel staat dat gemeenschap binnen het huwelijk hoort. Hieronder versta ik het één worden van de man en de vrouw, ook wel coïtus genoemd. Betekent dat je dan voor je huwelijk alle sexuele handelingen mag verrichten, m.u.v. de daad(werkelijke eenwording)?
De Bijbel zegt niet zozeer dat sex voor het huwelijk niet kan, maar dat sex het begin is van het huwelijk. (sex = gemeenschap)
Ik zou de gemeenschap niet '1%' van de totale 'sex beleving' willen noemen. Al geef ik toe dat sex verder gaat dan alleen de gemeenschap.
De gemeenschap is het letterlijk en figuurlijk 1-worden. De lichamen smelten fysiek samen.
Het meisje wordt ook ontmaagd.
Dat gaat veel verder dan wat dan ook.
Wat niet wil zeggen dat je buiten het huwelijk om (naast je huwelijk in dit geval) 'al het andere' met anderen mag doen. Ook 'al het andere' is sex. En dus overspel.
2) Indien het antwoord op vraag 1 ja luidt, is dat dan niet een beetje hypocriet, aangezien het sex binnen het huwelijk hebben dan weinig toegevoegde waarde heeft, aangezien je 99% van het eerder genoemde 'traject' al doorgelopen bent?
Hypocriet betekend dat je een ander veroordeeld op iets wat je zelf ook doet. Hypocriet is hier dus niet op z'n plaats.
Ik denk dat de gemeenschap weldegelijk een toegevoegde waarde heeft, dat allereerst. Buiten dat geven veel dingen een toegevoegde waarde aan het huwelijk, nml
- gevoelens delen
- interesse tonen
- dingen opofferen
- liefde
- problemen delen
ook deze zaken begin je niet pas te doen als je huwelijk begint, daar maak je al een start mee. Je begintin je verkeringstijd naar elkaar toe te groeien. Geestelijk en lichamelijk.
En op het hoogtepunt trouw je (al is er daarna nog veel te leren)
Ik denk dat het ook niet goed is om te wachten en te wachten met trouwen. (wat tegenwoordig ook steeds vaker gebeurt)
3) Wat betreft het masturberen: waarom 'geeft vooral het meisje' zich zo bloot? M.i. maakt het geen onderscheid of een jongen masturbeert of een meisje.
Voor een meisje is het 'bloot' zijn en sex totalitair veel emotioneler.
Een jongen heeft veel minder problemen met naakt zijn.
Jongens associeren sex eerder met lust (eerder, zeker in de puberteit. maar niet altijd dus)
meisjes associeren het, zeker voor ze er kennis mee gemaakt hebben, veel meer met emotie en liefde. (wat zeer terecht is)
Jongens willen dan ook vaak harder van stapel lopen.
Meisjes zijn voor sexuele contacten ook nog niet echt 'actief', niet in de gedachte, maar ook masturbatie komt bijna niet voor bij meisjes voor enig sexueel contact met jongens.
Dit in tegenstelling tot jongens. Bijna elke jongen masturbeert op een bepaalde leeftijd. (bijna! niet elke jongen)
Masturbatie is denk ik op zich niet verkeerd, maar de gedachte die bij masturbatie voorkomen (bijna onontkombaar) zijn meestal niet goed.
Meestal is masturbatie een manier om een uitlaatklep te geven aan foute gedachten.
Maar ik denk dat 'zelf masturberen' niet direct zondig is. (afgezien van die gedachten dan)