Israël valt Gazastrook binnen

cosmo

Re: Israël valt Gazastrook binnen

Bericht door cosmo »

Gian schreef:
Greta en Dries mogen ze van mij ook opsluiten.
Waarom? Dan komen heel wat mensen die hier posten ook daarvoor in aanmerking. Die hanteren ook zeer ongenuanceerde standpunten. In Nederland heb je vrijheid van meningsuiting, dus ook dhr. Van Agt en mevr. Duisenberg mogen zeggen wat ze vinden.
Wat Harry v Bommel flikte is anders wel heel bizar.
Waarom? Mag hij niet oproepen tot strijd?
cosmo

Bericht door cosmo »

J.C. Philpot schreef: Heleaas heb ik je niet verontwaardigd gehoord over de vele raketten die Israel naar zich toe krijgt. Het is de plicht van de Israelische overheid om dat tot stoppen brengen en haar burgers te beschermen.
Het wrange is enkel dat er door toedoen van Israël veel burgerslachtoffers vallen. Of zijn levens van Israëlische burgers meer waard dan die van Palestijnen?
Jongere

Bericht door Jongere »

cosmo schreef:
Wat Harry v Bommel flikte is anders wel heel bizar.
Waarom? Mag hij niet oproepen tot strijd?
Weet je wel wat de intifada betekent, cosmo? Aan deze vreemde reactie te zien niet.
cosmo

Bericht door cosmo »

Jongere schreef:Weet je wel wat de intifada betekent, cosmo? Aan deze vreemde reactie te zien niet.
Waarom mag een politicus niet oproepen tot geweld? Dat heeft het kabinet ook gedaan door in te stemmen met een oorlog in Irak en Afghanistan.
Gian

Bericht door Gian »

Hier wat info.
Dit verhaal staat een klein beetje model, zoals het al sinds 1948 gaat.

http://janvanbarneveld.nl/actueel/israe ... hamas.html
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jvdg

Bericht door jvdg »

cosmo schreef:
Gian schreef:
Greta en Dries mogen ze van mij ook opsluiten.
Waarom? Dan komen heel wat mensen die hier posten ook daarvoor in aanmerking. Die hanteren ook zeer ongenuanceerde standpunten. In Nederland heb je vrijheid van meningsuiting, dus ook dhr. Van Agt en mevr. Duisenberg mogen zeggen wat ze vinden.
Wat je al eerder is toegevoegd: Besef je wel wat intifada inhoudt?

Jouw politieke correctheid leidt er alleen maar toe dat de geweldsspiraal versnelt.

Als jouw buurtgenoten jou gaan beschieten omdat je er een andere mening op na houdt, zeg je dan ook dat die buurtgenoten het recht hebben jou aan te klagen en te beschieten?
Zelfs al hebben ze gelijk?
Jongere

Bericht door Jongere »

cosmo schreef:
Jongere schreef:Weet je wel wat de intifada betekent, cosmo? Aan deze vreemde reactie te zien niet.
Waarom mag een politicus niet oproepen tot geweld? Dat heeft het kabinet ook gedaan door in te stemmen met een oorlog in Irak en Afghanistan.
Ik ben blij om te lezen dat jij die beide instemmingen v.h. kabinet ondersteunt.
cosmo

Bericht door cosmo »

jvdg schreef: Wat je al eerder is toegevoegd: Besef je wel wat intifada inhoudt?
Dat besef ik mij terdege. Maar besef jij hoe het is om te leven in een omgeving die beperkt is door een bezettende macht? Ben je ooit in bijv. Ram'allah geweest, of in Nablus?

Volgens mij ben ik de enige hier.
Jouw politieke correctheid leidt er alleen maar toe dat de geweldsspiraal versnelt.
Ik ben niet politiek correct, er wordt hier met twee maten gemeten. De Palestijnen mogen zich niet verdedigen tegen een land dat hun land bezet. Of je dat nu vindt of niet, dat is hun beleving en dus is dat realiteit. Tegelijkertijd mag Israël wel een dichtbevolkt gebied bombarderen met als gevolg dat ook vrouwen en kinderen het leven laten.

De raketten op Israël hebben in al die jaren minder slachtoffers gemaakt dan in één week tijd in de Gazastrook zijn gevallen onder de burgers.
Als jouw buurtgenoten jou gaan beschieten omdat je er een andere mening op na houdt, zeg je dan ook dat die buurtgenoten het recht hebben jou aan te klagen en te beschieten?
Ja, dat zijn nu eenmaal de spelregels.
Gian

Bericht door Gian »

Cosmo, je snapt er niets van. Schaam je.

Nogmaals, verdiep je in de geschiedenis, want die weet je niet!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Grace

Bericht door Grace »

Hamas heeft gedreigd om de metropool Tel Aviv aan te vallen als het Israëlische offensief op de Gazastrook niet stopt. Analysten vermoeden echter dat Hamas de Israëlische militairen zo lang mogelijk uit Gaza stad probeert te houden, in ieder geval tot na de inauguratie van Barack Obama op 20 januari. De Palestijnse terroristen denken namelijk dat de nieuwe Amerikaanse president Israël zal dwingen om een staakt-het-vuren te accepteren.

Met de dreiging van Hamas in het achterhoofd heeft het Israëlische Homeland Command de opdracht gegeven om in een nog groter gebied, bijna tot aan Jeruzalem, de waarschuwingssirenes te laten testen. Volgens eigen zeggen hebben de Palestijnse terroristen hun lange-afstandsraketten verborgen gehouden, en dreigen ze deze nu op onder andere Tel Aviv af te vuren.

Achter de bravoure van de Palestijnse terroristen schuilt echter de angst om snel verslagen te worden door het Israëlische leger. Daarom is Hamas na herhaaldelijke weigeringen alsnog akkoord gegaan om met Egypte te gaan onderhandelen over een mogelijk staakt-het-vuren.

Daarnaast proberen de Palestijnen tijd te rekken. Zij geloven dat ze uiteindelijk in het voordeel zullen komen als ze Israël zo lang mogelijk uit Gaza stad weten te houden. Het is niet onwaarschijnlijk dat Hamas door middel van onderhandelingen tijd zal proberen te rekken, totdat op 20 januari Barack Obama als nieuwe president van de VS zal worden ingezworen. De Palestijnen rekenen er namelijk op dat hij, in tegenstelling tot George Bush, wél met een VN-resolutie zal instemmen waarin Israël wordt gedwongen om de invasie van de Gazastrook te stoppen.

De internationale druk op Israël neemt nu al steeds verder toe. De Franse president Sarkozy kwam vanavond in Jeruzalem aan en drong er bij Israël op aan om een 'humanitair' staakt het vuren te accepteren. Als de Israëlische regering dit had geaccepteerd dan zou dit door Hamas als een overwinning worden beschouwd. Israël heeft Sarkozy's oproep dan ook naast zich neergelegd, al wordt wel de openstelling voor een corridor naar Israël voor gewonde Palestijnen overwogen.

Vooruitlopend op mogelijk nieuwe onderhandelingen met Israël over een staakt-het-vuren heeft Hamas haar strijders in de noordelijke districten van Gaza Stad de opdracht gegeven een uitval te doen naar de Israëlische stellingen aan de rand van de stad. Dit kleine tegenoffensief werd na felle gevechten, die meer dan een uur duurden, met behulp van gevechtshelikopters en artillerievuur de kop in gedrukt. De terroristen moesten zich vervolgens terugtrekken in de stad.

Ongeveer een uur eerder had de Israëlische luchtmacht minstens 40 smokkeltunnels onder de Philadelphi strip aan de zuidgrens van de Gazastrook gebombardeerd (zie foto). Israël meldt verder dat er zo'n 80 terroristen van Hamas zijn gevangen genomen.

Bronnen:

Jerusalem Post
DEBKA
cosmo

Bericht door cosmo »

@ Gian

Doe geen uitspraken die louter gissen van jouw kant zijn, omdat je het niet eens bent met mijn reactie.

Theodor Herzl - De Jodenstaat
Wim Kortenoeven - De kern van de zaak
Ahron Bregman & Jihan El-Tahri - Israël en de Arabieren
Ben Wicks - De geur van melk en honing
David Horovitz (red.) - Jitschak Rabin, soldaat van de vrede
Eric Rouleay e.a. - Israël en de Arabieren, de derde slag
Yosef Eshkol - Soldaat voor Israël
Margaret Larkin - The six days of Yad-Mordechai
Jeremy Bowen - Six Days
Göran Larsson - Waarheid of Bedrog?, De protocollen van de wijzen van Sion
Abba Eban - Mijn volk
Pieter K. Baaij - Israel en de volken
M. Buber - Over het Joden

Slechts een zeer kleine greep uit mijn verzameling boeken over dit onderwerp als ik naar de drie planken van de bekende Ivar-kast links van mij kijk.
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

cosmo schreef:
jvdg schreef: Wat je al eerder is toegevoegd: Besef je wel wat intifada inhoudt?
Dat besef ik mij terdege. Maar besef jij hoe het is om te leven in een omgeving die beperkt is door een bezettende macht? Ben je ooit in bijv. Ram'allah geweest, of in Nablus?

Volgens mij ben ik de enige hier.
Ik ben niet politiek correct, er wordt hier met twee maten gemeten. De Palestijnen mogen zich niet verdedigen tegen een land dat hun land bezet. Of je dat nu vindt of niet, dat is hun beleving en dus is dat realiteit. Tegelijkertijd mag Israël wel een dichtbevolkt gebied bombarderen met als gevolg dat ook vrouwen en kinderen het leven laten.

De raketten op Israël hebben in al die jaren minder slachtoffers gemaakt dan in één week tijd in de Gazastrook zijn gevallen onder de burgers.
Ja, dat zijn nu eenmaal de spelregels.
Ook ik ben in Nablus en Hebron en Ramalla geweest en in Gaza (net voor de ontruiming). Het is een conflict dat al met Izak en Ismaël is begonnen. Dat duurt nog steeds voort. Wie Israël zegent wordt gezegend en wie Israël vloekt wordt vervloekt. De Schrift is duidelijk. De politiek niet, ook Israël moet leren vertrouwen op zijn God. Dit conflict kan wel gierend uit de hand lopen, ik weet het niet. Maar Israël blijft Gods oogappel, ondanks de ontrouw van hen blijft Hij getrouw. Gelukkig wel, daarom bestaat Israël en ook de gemeente.
Het is een strijd tussen Het Licht en de duisternis. Toch 1 Kor. 15 zal vervuld worden. Jezus de Messias zal alle vijanden overwinnen en daarin vervult Israël een rol.
cosmo

Bericht door cosmo »

Grace schreef:Hamas heeft gedreigd om de metropool Tel Aviv aan te vallen als het Israëlische offensief op de Gazastrook niet stopt. Analysten vermoeden echter dat Hamas de Israëlische militairen zo lang mogelijk uit Gaza stad probeert te houden, in ieder geval tot na de inauguratie van Barack Obama op 20 januari. De Palestijnse terroristen denken namelijk dat de nieuwe Amerikaanse president Israël zal dwingen om een staakt-het-vuren te accepteren.
De realiteit heeft deze analyse al achterhaald. Ten eerste beschikt Hamas tot op heden niet over raketten die zo ver reiken als Tel Aviv, daarnaast levert IDF op dit moment strijd in Gaza-stad.
Achter de bravoure van de Palestijnse terroristen schuilt echter de angst om snel verslagen te worden door het Israëlische leger. Daarom is Hamas na herhaaldelijke weigeringen alsnog akkoord gegaan om met Egypte te gaan onderhandelen over een mogelijk staakt-het-vuren.
Wat is bravoure? Hamas weet ook wel dat het sterkte en technische ontwikkeling ver onder doet. Echter in een stad als Gaza, heeft het Israëlische leger veel minder aan haar technische voorsprong. Het zal dus afwachten zijn hoeveel doden IDF te betreuren heeft.
Daarnaast proberen de Palestijnen tijd te rekken. Zij geloven dat ze uiteindelijk in het voordeel zullen komen als ze Israël zo lang mogelijk uit Gaza stad weten te houden. Het is niet onwaarschijnlijk dat Hamas door middel van onderhandelingen tijd zal proberen te rekken, totdat op 20 januari Barack Obama als nieuwe president van de VS zal worden ingezworen. De Palestijnen rekenen er namelijk op dat hij, in tegenstelling tot George Bush, wél met een VN-resolutie zal instemmen waarin Israël wordt gedwongen om de invasie van de Gazastrook te stoppen.
Ten eerste, de realiteit is al anders. Israël levert strijd in Gaza-stad. Ten tweede is het zo dat Democraten altijd veel positiever zijn geweest ten aanzien van Israël dan de Republikeinen. Het is dus maar de vraag of Obama die resolutie zal steunen. Voorlopig geeft de VN-ambassadeur Wolff te kennen geen enkele resolutie te steunen.
cosmo

Bericht door cosmo »

Toeschouwer schreef:
Ook ik ben in Nablus en Hebron en Ramalla geweest en in Gaza (net voor de ontruiming). Het is een conflict dat al met Izak en Ismaël is begonnen. Dat duurt nog steeds voort. Wie Israël zegent wordt gezegend en wie Israël vloekt wordt vervloekt. De Schrift is duidelijk.
En jij vindt het dus normaal dat Palestijnen in hun vrijheden worden beperkt, ook degenen die totaal geen intentie hebben geweld te gebruiken?

Jij vindt niet dat de Palestijnen onnodig moeten lijden om een stukje land, waar geen enkele waarde aan is verbonden dan religieuze waarde?
De politiek niet, ook Israël moet leren vertrouwen op zijn God.
Ik zal je uit een droom helpen, slechts een kwart van de Joodse Israëli's geeft aan religieus te zijn.
Dit conflict kan wel gierend uit de hand lopen, ik weet het niet. Maar Israël blijft Gods oogappel, ondanks de ontrouw van hen blijft Hij getrouw. Gelukkig wel, daarom bestaat Israël en ook de gemeente.
Het is een strijd tussen Het Licht en de duisternis. Toch 1 Kor. 15 zal vervuld worden. Jezus de Messias zal alle vijanden overwinnen en daarin vervult Israël een rol.
Dus de onrecht die de Palestijnen wordt aangedaan is te rechtvaardigen door te stellen dat zij kinderen van de duisternis zijn? Er zijn meer Palestijnen christen dan dat er Joodse christenen zijn.
Gian

Bericht door Gian »

cosmo schreef:@ Gian

Doe geen uitspraken die louter gissen van jouw kant zijn, omdat je het niet eens bent met mijn reactie.

Theodor Herzl - De Jodenstaat
Wim Kortenoeven - De kern van de zaak
Ahron Bregman & Jihan El-Tahri - Israël en de Arabieren
Ben Wicks - De geur van melk en honing
David Horovitz (red.) - Jitschak Rabin, soldaat van de vrede
Eric Rouleay e.a. - Israël en de Arabieren, de derde slag
Yosef Eshkol - Soldaat voor Israël
Margaret Larkin - The six days of Yad-Mordechai
Jeremy Bowen - Six Days
Göran Larsson - Waarheid of Bedrog?, De protocollen van de wijzen van Sion
Abba Eban - Mijn volk
Pieter K. Baaij - Israel en de volken
M. Buber - Over het Joden

Slechts een zeer kleine greep uit mijn verzameling boeken over dit onderwerp als ik naar de drie planken van de bekende Ivar-kast links van mij kijk.
Des te meer een reden om je te schamen als christen.
Plaats reactie