Natuurlijk kan dat. Bij zeer overmatig gebruik (lees: hoeveelheden als 50 liter cola light elke dag). Aspartaam is, in vergelijking met suiker en zout, vlees en melk, zeer onschuldig.Lassie schreef:De E 951 Aspartaam (zoetstof), kan dementie veroorzaken. Hoorde ik gisteren van m'n schoonmoeder (die hier heel veel van af weet, heeft een studie gedaan (vraag me het woord niet)).
E nummers
Re: E nummers
-
Voorlopig komt de informatie die ik o Wikipedia vind even vertrouwd over als de info. die ik op de site vind. Maar ja... net als jij ben ik geen wetenschappelijk onderwijs gehad op dat gebied....memento schreef:Wikipedia is over het algemeen een redelijk betrouwbare bron, omdat heel veel mensen meelezen, en de inhoud mede kunnen bepalen. Als je twijfelt aan bepaalde informatie in een artikel, loont het vaak om op de knop "overleg" te klikken (bovenaan). Daar kan je de discussie zien, die geleidt heeft tot het totstand komen van de inhoud van het artikel. Verder kan je de betrouwbaarheid van een artikel meten aan de hand van de gebruikte bronnen, en de verwijzingen naar wetenschappelijke werken.edele strijdster schreef:Haha... Wikipedia zeg je toch? Is dat wél betrouwbaar? Wordt toch ook samengesteld door hobbieisten?memento schreef:Dat ratten-onderzoek is een fabeltje. Lees eens de wikipedia-pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aspartaam# ... risico.27s
Maar... 'k zal niet gaan brullen en eerst gaan lezen!
Laten we hopen dat jij gelijk hebt, en dat aspartaam inderdaad geen kwaad kan. Ik heb alleen'm;n twijfels erbij...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
-
Geen pizza met spinazie eten dan...sander schreef:Klopt. Vorige week las ik een artikel dat spinazie kankerverwekkend zou zijn....Wat niet? In mijn werk heb ik zoveel mensen met tumoren, dan ik wel eens denk dat iedereen wel ergens een tumor heeft, die al dan niet openbaar komt. Op zich ook logisch. Het is een overmatige celgroei. Cellen ontsporen nu eenmaal. (en ja ik weet ook wel dat het gevolg op de zonde is, maar daar gaat het nu even niet over)hmprff schreef:Het is niet dat ik helemaal geen waarde hecht aan de waarschuwingen bij de E nummers, maar tegenwoordig krijgt alles het etiket 'kankerverwekkend' opgeplakt.
Dus allemaal massaal over op pizza en laat vooral spinazie staan...

Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Edele Strijdster
- MarthaMartha
die zijn juist zo lekker!edele strijdster schreef:Geen pizza met spinazie eten dan...sander schreef:Klopt. Vorige week las ik een artikel dat spinazie kankerverwekkend zou zijn....Wat niet? In mijn werk heb ik zoveel mensen met tumoren, dan ik wel eens denk dat iedereen wel ergens een tumor heeft, die al dan niet openbaar komt. Op zich ook logisch. Het is een overmatige celgroei. Cellen ontsporen nu eenmaal. (en ja ik weet ook wel dat het gevolg op de zonde is, maar daar gaat het nu even niet over)hmprff schreef:Het is niet dat ik helemaal geen waarde hecht aan de waarschuwingen bij de E nummers, maar tegenwoordig krijgt alles het etiket 'kankerverwekkend' opgeplakt.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
tsssssssssssss, kan die onzin effe de prullebak in???sander schreef: Cellen ontsporen nu eenmaal. (en ja ik weet ook wel dat het gevolg op de zonde is....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
sander schreef:Klopt. Vorige week las ik een artikel dat spinazie kankerverwekkend zou zijn....Wat niet? In mijn werk heb ik zoveel mensen met tumoren, dan ik wel eens denk dat iedereen wel ergens een tumor heeft, die al dan niet openbaar komt. Op zich ook logisch. Het is een overmatige celgroei. Cellen ontsporen nu eenmaal. (en ja ik weet ook wel dat het gevolg op de zonde is, maar daar gaat het nu even niet over)hmprff schreef:Het is niet dat ik helemaal geen waarde hecht aan de waarschuwingen bij de E nummers, maar tegenwoordig krijgt alles het etiket 'kankerverwekkend' opgeplakt.
Ik heb altijd geleerd (en toen werd er niet zo moeilijk gedaan over het eten als tegenwoordig), dat spinazie niet opnieuw opgewarmd mag worden.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mensen die aan MS lijden moeten beslist geen Aspartaam gebruiken. (Net als mensen die longkanker beslist niet moeten roken)Lassie schreef:De E 951 Aspartaam (zoetstof), kan dementie veroorzaken. Hoorde ik gisteren van m'n schoonmoeder (die hier heel veel van af weet, heeft een studie gedaan (vraag me het woord niet)).
Weer veel complottheorieën hier... 

Klopt. Dat is mij ook bijgebleven. De nitraten in spinazie zouden dan de ongezondere nitrieten vormen. Inmiddels is men er weer achter dat dat wel meevalt, mits men geen 10 kilo tegelijk eet. Het geldt dus alleen nog voor Popeye.albion schreef:sander schreef:Klopt. Vorige week las ik een artikel dat spinazie kankerverwekkend zou zijn....Wat niet? In mijn werk heb ik zoveel mensen met tumoren, dan ik wel eens denk dat iedereen wel ergens een tumor heeft, die al dan niet openbaar komt. Op zich ook logisch. Het is een overmatige celgroei. Cellen ontsporen nu eenmaal. (en ja ik weet ook wel dat het gevolg op de zonde is, maar daar gaat het nu even niet over)hmprff schreef:Het is niet dat ik helemaal geen waarde hecht aan de waarschuwingen bij de E nummers, maar tegenwoordig krijgt alles het etiket 'kankerverwekkend' opgeplakt.
Ik heb altijd geleerd (en toen werd er niet zo moeilijk gedaan over het eten als tegenwoordig), dat spinazie niet opnieuw opgewarmd mag worden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
als je eenmaal longkanker hébt, maakt het ook geen fluit meer uit of je nog rookt of niet......albion schreef: (Net als mensen die longkanker (hebben?) beslist niet moeten roken)
dat je van roken longkanker kúnt krijgen is nu wel bewezen, maar het is dan op z'n zachtst gezegd merkwaardig dat mensen die nog nooit gerookt hebben en in clean air hebben geleefd, nét zo goed die ziekte kunnen krijgen....................
Moderatorbericht:
Ja hoor. En mensen die overgewicht hebben moeten beslist geen suiker of vet gebruiken...albion schreef:Mensen die aan MS lijden moeten beslist geen Aspartaam gebruiken. (Net als mensen die longkanker beslist niet moeten roken)Lassie schreef:De E 951 Aspartaam (zoetstof), kan dementie veroorzaken. Hoorde ik gisteren van m'n schoonmoeder (die hier heel veel van af weet, heeft een studie gedaan (vraag me het woord niet)).
memento schreef:Ja hoor. En mensen die overgewicht hebben moeten beslist geen suiker of vet gebruiken...albion schreef:Mensen die aan MS lijden moeten beslist geen Aspartaam gebruiken. (Net als mensen die longkanker beslist niet moeten roken)Lassie schreef:De E 951 Aspartaam (zoetstof), kan dementie veroorzaken. Hoorde ik gisteren van m'n schoonmoeder (die hier heel veel van af weet, heeft een studie gedaan (vraag me het woord niet)).
Ik denk dat er mensen overgewicht hebben en die geen suiker of vet gebruiken. Overgewicht heeft niet altijd te maken met wat je eet.
Je kunt ook een te langzame schildklier hebben...
Ja en daar slik je dan tabletjes van de dokter voor en je hebt weer een smoes minder om dik te worden. 90% van dik worden ligt wél aan eetgedrag. Maar ja dat willen de meesten niet horen.....het is allemaal zo lekker!albion schreef:memento schreef:Ja hoor. En mensen die overgewicht hebben moeten beslist geen suiker of vet gebruiken...albion schreef:Mensen die aan MS lijden moeten beslist geen Aspartaam gebruiken. (Net als mensen die longkanker beslist niet moeten roken)Lassie schreef:De E 951 Aspartaam (zoetstof), kan dementie veroorzaken. Hoorde ik gisteren van m'n schoonmoeder (die hier heel veel van af weet, heeft een studie gedaan (vraag me het woord niet)).
Ik denk dat er mensen overgewicht hebben en die geen suiker of vet gebruiken. Overgewicht heeft niet altijd te maken met wat je eet.
Ja, die tabletjes doet wonderen!!!!sander schreef:Ja en daar slik je dan tabletjes van de dokter voor en je hebt weer een smoes minder om dik te worden. 90% van dik worden ligt wél aan eetgedrag. Maar ja dat willen de meesten niet horen.....het is allemaal zo lekker!albion schreef:

precies ja.albion schreef:Ja, die tabletjes doet wonderen!!!!sander schreef:Ja en daar slik je dan tabletjes van de dokter voor en je hebt weer een smoes minder om dik te worden. 90% van dik worden ligt wél aan eetgedrag. Maar ja dat willen de meesten niet horen.....het is allemaal zo lekker!albion schreef:
En over dat schildklier.... Mijn vader werd wel dikker doordat zijn schildklier ineens enorm langzaam ging werken. Wordt je ook niet vrolijk van. Behoorlijk ziek geweest, de piek was echt heel erg (als ik daar nog aan terug denk), kwam ook heel wat kilo's aan. Heeft in totaal 2 jaar geduurt om z'n schildklier weer een beetje op orde te krijgen.