Hoor jij bij dat volk, Willem?willemkok schreef:De geest des onderscheids in het beluisteren van predikanten is van de aarde weggenomen. Het ware volk van God kan ook alleen de waarheid zuiver onderscheiden. Waar is dat volk op de aarde?
Gouda (bv) wil terug naar GGiN
Re: Gouda (bv) wil terug naar GGiN
Als je het verhaal goed gelezen heb, weet je het antwoord. Een onbekeerd mens kan zich nog wel bewust zijn van wat hij/zij mist. Als men ds Wink hoort preken/bidden dan hoor je hoe laag hij bij zichzelf staat. Dat alles zondig is aan hem. Dat wordt bij hem ingeleefd, en dat mis je bij vele.Mister schreef:Hoor jij bij dat volk, Willem?willemkok schreef:De geest des onderscheids in het beluisteren van predikanten is van de aarde weggenomen. Het ware volk van God kan ook alleen de waarheid zuiver onderscheiden. Waar is dat volk op de aarde?
ds Wink heeft in mei mijn opa begraven. Er waren toen mensen bij de rouwdienst die nergens aan deden, maar die na afloop zeiden: zoiets hebben we nog nooit gehoord, die man heeft echt iets wat wij niet hebben.
Willem, het zal wel aan mij liggen, maar ik kan het niet zo klip en klaar vinden. Vandaar nogmaals mijn vraag. Ken jij Jezus Christus als jouw persoonlijke Verlosser?willemkok schreef:Als je het verhaal goed gelezen heb, weet je het antwoord. Een onbekeerd mens kan zich nog wel bewust zijn van wat hij/zij mist. Als men ds Wink hoort preken/bidden dan hoor je hoe laag hij bij zichzelf staat. Dat alles zondig is aan hem. Dat wordt bij hem ingeleefd, en dat mis je bij vele.Mister schreef:Hoor jij bij dat volk, Willem?willemkok schreef:De geest des onderscheids in het beluisteren van predikanten is van de aarde weggenomen. Het ware volk van God kan ook alleen de waarheid zuiver onderscheiden. Waar is dat volk op de aarde?
ds Wink heeft in mei mijn opa begraven. Er waren toen mensen bij de rouwdienst die nergens aan deden, maar die na afloop zeiden: zoiets hebben we nog nooit gehoord, die man heeft echt iets wat wij niet hebben.
Willem, ik merk dat jij ds. Wink hoog hebt staan.willemkok schreef:Als je het verhaal goed gelezen heb, weet je het antwoord. Een onbekeerd mens kan zich nog wel bewust zijn van wat hij/zij mist. Als men ds Wink hoort preken/bidden dan hoor je hoe laag hij bij zichzelf staat. Dat alles zondig is aan hem. Dat wordt bij hem ingeleefd, en dat mis je bij vele.
Maar geloof je dan werkelijk dat dit nog de enige ware predikant is?
Weet Willem, dat God zorg zal dragen voor Zijn Kerk zolang de zon en de maan zal schijnen.
Willem, het zal wel aan mij liggen, maar ik kan het niet zo klip en klaar vinden. Vandaar nogmaals mijn vraag. Ken jij Jezus Christus als jouw persoonlijke Verlosser?
Volgens mij ben ik duidelijk geweest, om Christus te kennen als Verlosser moeten we eerst met het recht Gods te maken gehad hebben. Daar wordt tegenwoordig overheen gestapt. Om uit een preek van ds Wink te citeren: Christus komt achter het recht vandaan. Tegenwoordig gaan ze met Christus naar God toe, maar Christus wordt door de Vader aan zijn Volk gegeven!
Volgens mij ben ik duidelijk geweest, om Christus te kennen als Verlosser moeten we eerst met het recht Gods te maken gehad hebben. Daar wordt tegenwoordig overheen gestapt. Om uit een preek van ds Wink te citeren: Christus komt achter het recht vandaan. Tegenwoordig gaan ze met Christus naar God toe, maar Christus wordt door de Vader aan zijn Volk gegeven!
Dat is geen antwoord op mijn vraag Willem, je draait er omheen.willemkok schreef:Willem, het zal wel aan mij liggen, maar ik kan het niet zo klip en klaar vinden. Vandaar nogmaals mijn vraag. Ken jij Jezus Christus als jouw persoonlijke Verlosser?
Willem, ik merk dat jij ds. Wink hoog hebt staan.
Weet Willem, dat God zorg zal dragen voor Zijn Kerk zolang de zon en de maan zal schijnen.[/quote]
Ik weet niet of ds Wink de enige ware predikant is, wel weet ik dat hij een ware is en daarom wens ik zolang hij leeft achter hem te staan.
met het laatste ben ik het eens, ds Wink heeft gezegd dat hij ook niet weet hoe het gaan zal, maar dat God voor Zijn eigen volk zal zorgdragen. Dat hoeft ds Wink niet te doen en dat hoeven wij niet te doen, het gaat erom of we bij dat volk behoren. Als dat zo is, kunnen we niet met alle winden van leer mee, dat kon het oude volk vroeger ook niet. Die liepen kilometers om een ware dienstknecht Gods te horen.
Weet Willem, dat God zorg zal dragen voor Zijn Kerk zolang de zon en de maan zal schijnen.[/quote]
Ik weet niet of ds Wink de enige ware predikant is, wel weet ik dat hij een ware is en daarom wens ik zolang hij leeft achter hem te staan.
met het laatste ben ik het eens, ds Wink heeft gezegd dat hij ook niet weet hoe het gaan zal, maar dat God voor Zijn eigen volk zal zorgdragen. Dat hoeft ds Wink niet te doen en dat hoeven wij niet te doen, het gaat erom of we bij dat volk behoren. Als dat zo is, kunnen we niet met alle winden van leer mee, dat kon het oude volk vroeger ook niet. Die liepen kilometers om een ware dienstknecht Gods te horen.
Willem..
weet dat je mag bidden tot Hem
Hij roept je op...
Bid en je ZAL gegeven worden...
ga de Bijbel biddend lezen..
van harte Zijn zegen gewenst!
weet dat je mag bidden tot Hem
Hij roept je op...
Bid en je ZAL gegeven worden...
ga de Bijbel biddend lezen..
van harte Zijn zegen gewenst!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Het is dominee Wink wat de klok slaat in de posts van willemkok. En zo is dat met al die scheuringen. Die heeft weer daar familie en is weer bevriend met deze en ja, dan kies je partij. 'En Jezus zagen zij niet'. Wat maken we toch - altijd onder de rechtzinnige belijdenis dat er toch wat verdeeldheid is in Nederland en dat we de breuk moeten beleven - er een gewoon menselijk potje van. Wat hebben we toch bedacht dat we menen met de Bijbel aan onze kant dit soort toestanden goed te praten?
En nog even dit:
Gunnen?
Paulus zou wensen verbannen te zijn van Christus voor zijn broederen. (Rom. 9) Dàt is pas gunnen.
Bewogenheid?
Paulus bid zijn gemeente dat zij zich met God zouden verzoenen. (2 Kor 5) Dàt is pas bewogenheid.
Ontroerd van antwoorden, begaan met de gemeenten?
En Jezus uitgaande, zag een grote schare, en werd innerlijk met ontferming over hen bewogen. Zouden Zijn knechten Zijn voorbeeld niet mogen opvolgen? Het verlorene zal Ik zoeken, en het weggedrevene zal Ik wederbrengen, en het gebrokene zal Ik verbinden, en het kranke zal Ik sterken. Dát voorbeeld moet worden opgevolgd.
Want indien ik het Evangelie verkondige, het is mij geen roem; want de nood is mij opgelegd. En wee mij, indien ik het Evangelie niet verkondig!
Want indien ik dat gewillig doe, zo heb ik loon, maar indien onwillig, de uitdeling is mij evenwel toebetrouwd.
Wat loon heb ik dan? Namelijk dat ik, het Evangelie verkondigende, het Evangelie van Christus kosteloos stelle, om mijn macht in het Evangelie niet te misbruiken.
Want daar ik van allen vrij was, heb ik mijzelven allen dienstbaar gemaakt, opdat ik er meer zou winnen.
En ik ben den Joden geworden als een Jood, opdat ik de Joden winnen zou; dengenen, die onder de wet zijn, ben ik geworden als onder de wet zijnde, opdat ik degenen, die onder de wet zijn, winnen zou.
Degenen, die zonder de wet zijn, ben ik geworden als zonder de wet zijnde (Gode nochtans zijnde niet zonder de wet, maar voor Christus onder de wet), opdat ik degenen, die zonder de wet zijn, winnen zou.
Ik ben den zwakken geworden als een zwakke, opdat ik de zwakken winnen zou; allen ben ik alles geworden, opdat ik immers enigen behouden zou.
En nog even dit:
Ik kan me werkelijk wel slechtere herders en leraars voorstellen dan deze eigenschappen.willemkok schreef:Dit wordt binnen de GGIN ook wel zo gesteld, maar anders uitgewerkt. Men spreekt over het 'gunnen', de bewogenheid van de leraars, ze worden ontroerd van antwoorden van catechesanten die nergens van weten, ze zijn begaan met de gemeenten,
Gunnen?
Paulus zou wensen verbannen te zijn van Christus voor zijn broederen. (Rom. 9) Dàt is pas gunnen.
Bewogenheid?
Paulus bid zijn gemeente dat zij zich met God zouden verzoenen. (2 Kor 5) Dàt is pas bewogenheid.
En Jezus uitgaande, zag een grote schare, en werd innerlijk met ontferming over hen bewogen. Zouden Zijn knechten Zijn voorbeeld niet mogen opvolgen? Het verlorene zal Ik zoeken, en het weggedrevene zal Ik wederbrengen, en het gebrokene zal Ik verbinden, en het kranke zal Ik sterken. Dát voorbeeld moet worden opgevolgd.
We staan met onze eigen 'theologie' de Bijbelse waarheid in de weg. Het enige wat de mens tot zaligheid kan brengen is het werk van de Heilige Geest. En toch kan Paulus zeggen:willemkok schreef:alsof dat de mens tot de zaligheid kan brengen
Want indien ik het Evangelie verkondige, het is mij geen roem; want de nood is mij opgelegd. En wee mij, indien ik het Evangelie niet verkondig!
Want indien ik dat gewillig doe, zo heb ik loon, maar indien onwillig, de uitdeling is mij evenwel toebetrouwd.
Wat loon heb ik dan? Namelijk dat ik, het Evangelie verkondigende, het Evangelie van Christus kosteloos stelle, om mijn macht in het Evangelie niet te misbruiken.
Want daar ik van allen vrij was, heb ik mijzelven allen dienstbaar gemaakt, opdat ik er meer zou winnen.
En ik ben den Joden geworden als een Jood, opdat ik de Joden winnen zou; dengenen, die onder de wet zijn, ben ik geworden als onder de wet zijnde, opdat ik degenen, die onder de wet zijn, winnen zou.
Degenen, die zonder de wet zijn, ben ik geworden als zonder de wet zijnde (Gode nochtans zijnde niet zonder de wet, maar voor Christus onder de wet), opdat ik degenen, die zonder de wet zijn, winnen zou.
Ik ben den zwakken geworden als een zwakke, opdat ik de zwakken winnen zou; allen ben ik alles geworden, opdat ik immers enigen behouden zou.
Gelukkig hoef je in Veenendaal niet ver.willemkok schreef:

Laatst gewijzigd door Mister op 06 dec 2008, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is geen antwoord op mijn vraag Willem, je draait er omheen.
Eigenlijk hoef ik niet te antwoorden, het gaat om een ieder persoonlijk en niet om de buurman. Daar komt bij dat dit onderwerp over iets anders gaat.
Ik zal citeren uit mijn eerste stuk: het ware leven wordt gemist (..) dan kan ik bij mezelf beginnen!
Duidelijk?
Eigenlijk hoef ik niet te antwoorden, het gaat om een ieder persoonlijk en niet om de buurman. Daar komt bij dat dit onderwerp over iets anders gaat.
Ik zal citeren uit mijn eerste stuk: het ware leven wordt gemist (..) dan kan ik bij mezelf beginnen!
Duidelijk?
Het is niet de bedoeling dat we het over het persoonlijke zieleleven van forummers gaan hebben in het openbaar.
Ja, het is me duidelijk. Maar daarmee kun je de eeuwigheid niet aandoen! Dat zal Ds. Wink je ook verteld hebben. Ik bid je de opzoekende liefde en genade toe van de Zaligmaker, wiens komst wij in deze dagen van advent mogen gedenken. Als je dat kent dan wordt je milder naar anderen en moeilijker voor jezelf.willemkok schreef:Dat is geen antwoord op mijn vraag Willem, je draait er omheen.
Duidelijk?
Willem, ik weet niet goed wat ik hierop moet zeggen.willemkok schreef:met het laatste ben ik het eens, ds Wink heeft gezegd dat hij ook niet weet hoe het gaan zal, maar dat God voor Zijn eigen volk zal zorgdragen. Dat hoeft ds Wink niet te doen en dat hoeven wij niet te doen, het gaat erom of we bij dat volk behoren. Als dat zo is, kunnen we niet met alle winden van leer mee, dat kon het oude volk vroeger ook niet. Die liepen kilometers om een ware dienstknecht Gods te horen.
Zeker gaat het erom of we bij dat volk behoren, maar hoe gaan we hiermee om?
God werkt, ook nu in 2008 nog, en dat hoeven we niet te vergelijken met het 'oude volk', want daar was ook veel onheilig vuur. En dat kilometers lopen was omdat ze geen ander vervoer hadden.
Verder geheel eens met Jongere.
Even een concordinantie erbij gepakt? Altijd handig! Ik weet dat dit forum anti ds wink is, de vorige keer toen ik een onderwerp plaatste met positieve reacties, werd deze gelijk gesloten, terwijl negatieve reacties over ds Wink eindeloos zijn doorgegaan. Dan vraag ik mij af: waar zijn we mee bezig?Jongere schreef:Het is dominee Wink wat de klok slaat in de posts van willemkok. En zo is dat met al die scheuringen. Die heeft weer daar familie en is weer bevriend met deze en ja, dan kies je partij. 'En Jezus zagen zij niet'. Wat maken we toch - altijd onder de rechtzinnige belijdenis dat er toch wat verdeeldheid is in Nederland en dat we de breuk moeten beleven - er een gewoon menselijk potje van. Wat hebben we toch bedacht dat we menen met de Bijbel aan onze kant dit soort toestanden goed te praten?
En nog even dit:Ik kan me werkelijk wel slechtere herders en leraars voorstellen dan deze eigenschappen.willemkok schreef:Dit wordt binnen de GGIN ook wel zo gesteld, maar anders uitgewerkt. Men spreekt over het 'gunnen', de bewogenheid van de leraars, ze worden ontroerd van antwoorden van catechesanten die nergens van weten, ze zijn begaan met de gemeenten,
Gunnen?
Bewogenheid?
We staan met onze eigen 'theologie' de Bijbelse waarheid in de weg. Het enige wat de mens tot zaligheid kan brengen is het werk van de Heilige Geest. En toch kan Paulus zeggen:willemkok schreef:alsof dat de mens tot de zaligheid kan brengen
natuurlijk mag je als leraar bewogen zijn met je gemeente, als men maar onthoud dat de verkiezing de grondslag is. De gunning brengt ons nergens, alleen maar de hoogte in.