Waarvoor haal je mijn posting aan in je reactie n.a.v. Auto???albion schreef:
Ik ben het wel met auto eens. En misschien komt het niet zo over, maar ik heb genoeg aan mezelf om naar anderen te wijzen. Wat ik wel belangrijk vind is: dat ik zelf overtuigd moet zijn van hetgene wat ik doe of ik dat mag/kan doen of niet. Ik heb in principe weinig te maken met hoe een ander erover denkt, want tenslotte moet ik rekenschap afleggen van hetgeen wat ik doe of laat. Neemt niet weg dat je niet kan zeggen: ben ik mijn broeders hoeder (je hebt wel een zekere verantwoording ten opzichte van je naaste wie dat dan ook mag zijn).
Hoe meer je weet hoe meer je te verantwoorden hebt.
Naaktheid en kleding
Re: Naaktheid en kleding
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens schreef:Waarvoor haal je mijn posting aan in je reactie n.a.v. Auto???albion schreef:
En misschien komt het niet zo over, maar ik heb genoeg aan mezelf om naar anderen te wijzen.
Vanwege je eerste zin dat we altijd naar een ander wijzen en omdat we onszelf zo goed vinden (ik voel me nl niet aangesproken en dat heb ik uitgelegd waarom niet en daarom verwijs ik ook naar auto, wat betreft de kleding)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
ik denk niet dat het te maken heeft met wetjes en regeltjes. Een man/vrouw hoort zich gewoon netjes te kleden (en dan heb ik het niet over van de hals tot aan de tenen). Ook op de werkvloer, op straat, in de kerk, in je eigen gezin/huis. Als ik alleen thuis ben en ik ben aan het schoonmaken (om maar een voorbeeld te noemen) dan heb ik miss. kleren aan die ik niet aan zou doen naar m'n werk (Waar ik het zelfde werk aan het doen ben). Puur omdat ik dan bij andere mensen over de vloer kom en niet veel wil laten zien wat ze niet hoeven te zien. (zoals spaarpotten etc...).
Mij zul je dan ook nooit tegen komen in een hempje met spaghetti bandjes, thuis kun je me daar wel in treffen. Maar ik ga zo zeker niet naar m'n werk toe.
Mij zul je dan ook nooit tegen komen in een hempje met spaghetti bandjes, thuis kun je me daar wel in treffen. Maar ik ga zo zeker niet naar m'n werk toe.
De vraag is dan weer wat netjes is en of je je aan die definitie altijd moet houden. Als een vrouw in bikini over het strand loopt vind ik dat bijvoorbeeld netjes. En een top met spaghettibandjes kan vaak ook prima.Lassie schreef:ik denk niet dat het te maken heeft met wetjes en regeltjes. Een man/vrouw hoort zich gewoon netjes te kleden (en dan heb ik het niet over van de hals tot aan de tenen). Ook op de werkvloer, op straat, in de kerk, in je eigen gezin/huis. Als ik alleen thuis ben en ik ben aan het schoonmaken (om maar een voorbeeld te noemen) dan heb ik miss. kleren aan die ik niet aan zou doen naar m'n werk (Waar ik het zelfde werk aan het doen ben). Puur omdat ik dan bij andere mensen over de vloer kom en niet veel wil laten zien wat ze niet hoeven te zien. (zoals spaarpotten etc...).
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
ik draag altijd een hemd onder m'n kleren als ik ga werken. Als ik moet bukken kijken ze niet: tegen m'n bilspleet aan en hebben ze geen last van tegen een blote rug aan kijken. Ik vindt dat niet echt netjes.
Vind je de bikini's netjes? nou ik niet hoor.
- JolandaOudshoorn
hangt een beetje af wat voor bikini het is. Ik zelf vind een zgn tankini wel handig!Lassie schreef:ik draag altijd een hemd onder m'n kleren als ik ga werken. Als ik moet bukken kijken ze niet: tegen m'n bilspleet aan en hebben ze geen last van tegen een blote rug aan kijken. Ik vindt dat niet echt netjes.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
tankini dat is wel heel wat anders dan die kleine beetjes stof en touwtjes die ze tegenwoordig dragen.
Hm ja, dat snap ik. Ik zie ook wel eens vrouwen lopen waarbij ik dan denk: Kijk uit, er valt bijna wat uit.Lassie schreef:ik draag altijd een hemd onder m'n kleren als ik ga werken. Als ik moet bukken kijken ze niet: tegen m'n bilspleet aan en hebben ze geen last van tegen een blote rug aan kijken. Ik vindt dat niet echt netjes.
Wat bikini's betreft, het enige wat ze niet bedekken ten opzichte van een badpak is de buik. Nou, daar kan ik wel tegen hoor. Je moet er niet zo mee over straat gaan lopen, maar als strandkleding kan het prima.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
echt niet...Marnix schreef:
Wat bikini's betreft, het enige wat ze niet bedekken ten opzichte van een badpak is de buik.

volgens mij zijn je ogen niet zo best; bikini's bedekken meer niet dan wel
Ze bedekken de delen van het lichaam die we met meer respect behandelen. Bij een badpak is de buik en de rug ook bedekt, dat is het enige verschil. Natuurlijk maakt het wel weer uit wat voor bikini het is, als het zo'n miniding is die de helft van die delen ook niet bedekt is het een ander verhaal.
En tja, als je daar niet tegen kan moet je niet op het strand of in het zwembad komen.
En tja, als je daar niet tegen kan moet je niet op het strand of in het zwembad komen.
Natuurlijk, als je moeite hebt met sommige zonden (wat jij je wat dit betreft niet zo in kunt denken geloof ik) moet je jezelf maar opsluiten; dan hoeven anderen tenminste geen rekening met je te houden.Marnix schreef:En tja, als je daar niet tegen kan moet je niet op het strand of in het zwembad komen.
Ik denk dat in een wereld na de zondeval de verantwoordelijkheid aan twee kanten ligt. We discussieren soms alsof dat nooit heeft plaatsgevonden en we zo vrij mogelijk moeten kunnen zijn in alles. Maar dat is niet waar en soms zullen we offers moeten brengen. Als dat dan een extra lapje voor je buik is kan ik er nog niet zo mee zitten. Zeker niet als je daarmee mensen kunt behoeden voor zonden. Dat jij dat overdreven vindt, vind ik eerlijk gezegd alleen getuigen van weinig mensenkennis. Ik heb de afgelopen vakantie een paar dagen doorgebracht op een strand in Spanje. Als je daar de blikken van heel veel mede-strandgasten volgt dan zie je dat ze niet allemaal even neutraal tegenover vrouwenlichamen staan als jij dat blijkbaar staat. Dat is ook hun fout, ja. Maar zeker ook de verantwoordelijkheid voor (christelijke) vrouwen. En mannen trouwens, we moeten niet net doen alsof dat andersom anders zou werken.
Ik vind een extra lapje om die reden helemaal niet belachelijk. Ik zou het respecteren. Ik vind het echter ook niet belachelijk als iemand dat niet doet. Het is een cultuurbreed iets en als iemand zondigt als jij een bikini draagt en niet als je een badpak draagt is het probleem niet opgelost als jij dan maar besluit een badpak te gaan dragen. Het zou kunnen werken als iedereen collectief besloot dat te doen maar dat is niet het geval, integendeel, genoeg vrouwen kiezen er voor ook het bikinitopje lekker uit te doen. Dan moet je er iets in je veranderen, of je moet wegblijven. Dat is geen oordeel maar een goed advies. Die verandering is overigens verreweg de beste optie, want probeer de verleiding maar eens te vermijden. Al kom je niet meer op het strand, je ziet de sloggi-reclames toch wel hangen, in de hema en wehkamp-folder staat ook een gedeelte voor zwemkleding en lingerie en in de supermarkt liggen de megazines toch in het zicht. Maar goed, ik snap dat het in de praktijk niet zo eenvoudig werkt. Het is ook gewoon een moeilijk punt.Jongere schreef:Natuurlijk, als je moeite hebt met sommige zonden (wat jij je wat dit betreft niet zo in kunt denken geloof ik) moet je jezelf maar opsluiten; dan hoeven anderen tenminste geen rekening met je te houden.Marnix schreef:En tja, als je daar niet tegen kan moet je niet op het strand of in het zwembad komen.
Ik denk dat in een wereld na de zondeval de verantwoordelijkheid aan twee kanten ligt. We discussieren soms alsof dat nooit heeft plaatsgevonden en we zo vrij mogelijk moeten kunnen zijn in alles. Maar dat is niet waar en soms zullen we offers moeten brengen. Als dat dan een extra lapje voor je buik is kan ik er nog niet zo mee zitten. Zeker niet als je daarmee mensen kunt behoeden voor zonden. Dat jij dat overdreven vindt, vind ik eerlijk gezegd alleen getuigen van weinig mensenkennis. Ik heb de afgelopen vakantie een paar dagen doorgebracht op een strand in Spanje. Als je daar de blikken van heel veel mede-strandgasten volgt dan zie je dat ze niet allemaal even neutraal tegenover vrouwenlichamen staan als jij dat blijkbaar staat. Dat is ook hun fout, ja. Maar zeker ook de verantwoordelijkheid voor (christelijke) vrouwen. En mannen trouwens, we moeten niet net doen alsof dat andersom anders zou werken.
Apart dat mannen zo lang kunnen praten over (half)naakte vrouwen.
?

Dat is niet apart hoor.........Afgewezen schreef:Apart dat mannen zo lang kunnen praten over (half)naakte vrouwen.
?
Het is van alle tijden.
Typische vrouwenopmerking.Afgewezen schreef:Apart dat mannen zo lang kunnen praten over (half)naakte vrouwen.
?