Dat denk ik niet..... ik denk dat er meer is met jou, omdat je zegt dat je er je redenen voor hebt. Maar wat je ook hebt of wat er ook met je is, dat is nooit een reden om te vloeken, daarom mijn vraag wat het oplost als je vloekt.....monique schreef:en moni ik denk dat je et verkeerd begrijpt
Vloeken- God haten?
Re: Vloeken- God haten?
Ik denk dat je mij niet heb begrepen. Wat ik heb geprobeerd aan te geven is dat vloeken gekoppeld is aan een zondige, godhatende natuur waar wij allemaal mee geboren worden. Dit kan ons alleen vergeven worden door het bloed van de Heere Jezus. Vloeken doen mensen misschien om bepaalde redenen, maar het feit dat ze vloeken bewijst dat ze God haten en niet liefhebben.monique schreef:uhm ethan ik ben et niet met je eens
ik doe et maar persoonlijk
kijk je mag et aan juud ofzo vragen
ik vloek ook en soms niet zo zuinig ook
maar daar heb ik redenen voor
dus en haat ik God?NEE dat is dus niet zo
mensen vloeken door bepaalde redenen en niet doordat ze God haten
dat is er gewoon bijverzonnen
zo denk ik erover uit eigenb ervaring
Dat geld niet voor een kind van God die in de zonde van het vloeken valt, wat ik al eerder heb aangegeven. Hoe is dat bij jouw? Uit je reactie lijkt het wel of vloeken voor jouw een doodgewoon iets is waar je niet zo'n probleem van moet maken.

Ik moet zeggen dat ik, voor mijn bekering, me ook schuldig maakte aan vloeken. Gewoon een stopwoord. Niemand zei er ooit wat van, behalve die ene keer. Toen ben ik na gaan denken. Wat zeg ik eigenlijk.
Ik had geen reden om te vloeken. Het was gewoonte.
Later heb ik daar echt verdriet van gehad. En nog wel. Dat ik zo maar de Naam, van Mijn Verlosser misbruikte. Terwijl Hij alles voor mij gaf; Zijn leven voor mij opofferde aan het kruis.
Als je maar een grammetje liefde voor Jezus in je hart gekregen hebt, wil je van het vloeken afkomen.
Toch?
Ik had geen reden om te vloeken. Het was gewoonte.
Later heb ik daar echt verdriet van gehad. En nog wel. Dat ik zo maar de Naam, van Mijn Verlosser misbruikte. Terwijl Hij alles voor mij gaf; Zijn leven voor mij opofferde aan het kruis.
Als je maar een grammetje liefde voor Jezus in je hart gekregen hebt, wil je van het vloeken afkomen.
Toch?
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
vloeken lost niks op....denk ikMoni schreef:Dat denk ik niet..... ik denk dat er meer is met jou, omdat je zegt dat je er je redenen voor hebt. Maar wat je ook hebt of wat er ook met je is, dat is nooit een reden om te vloeken, daarom mijn vraag wat het oplost als je vloekt.....monique schreef:en moni ik denk dat je et verkeerd begrijpt
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Het spijt me monique. Ik wil niet hard zijn. Maar ook jij hebt geen reden om te vloeken. Dat heeft niemand. Het staat er niet voor niets bij in de 10 geboden. God houdt je er schuldig voor ookal probeer je zelf te geloven dat je niet in God gelooft. Je weet dat hij bestaat. Misschien ben je wel bang voor onweer omdat je toch bang bent dat God wel bestaat. Echt monique. Ik zeg niet dat een vloek er onbedoeld uit kan komen, maar daar kun je niet mee bij God komen! Ik zeg het nogmaals. Ook jij hebt geen reden om te vloeken! Denk eens na als je die erge vloek zegt. Stel dat God je gebed/vloek verhoord? En dan?monique schreef:mmkm dat lijkt me sterkvlinder schreef:daarom staat er ook een uitzondering in de 10 geboden. Gij zult de naam des Heeren uws Gods niet ijdel gebruiken. Behalve indien u daar een reden toe hebt. Monique, God zal niet onschuldig houden die Zijn naam ijdel gebruiken!!!monique schreef: ik vloek ook en soms niet zo zuinig ook
maar daar heb ik redenen voor
Je hebt nooit reden om te vloeken! Ook niet in de ergste situaties....
sommige hebben er geen rede voor nee
maar ik wel sorry
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Toch kan het voorkomen, dat klopt wel.
Bijvoorbeeld als je 'Gilles de la Tourette' hebt. (http://www.tourette.nl/content/index.shtml)
Bijvoorbeeld als je 'Gilles de la Tourette' hebt. (http://www.tourette.nl/content/index.shtml)
Aan de ene kant heb je gelijk, maar monique heeft dat niet.Mister schreef:Toch kan het voorkomen, dat klopt wel.
Bijvoorbeeld als je 'Gilles de la Tourette' hebt.
Ten tweede vraag ik me af of God Zijn kinderen daar niet voor bewaard. Vind ik trouwens ook een moeilijke kwestie bij dementeren. Mensen soms mogen ze getuigen en een ander moment vloeken ze je de afdeling af.....Memento zei toen tegen mij: ik denk dat God Zijn kinderen bewaard voor vloeken...
Dat vind ik dus ook een lastige. Waar ontleen je een dergelijke uitspraak aan? Of is dat wishful thinking? Wij willen dat God zijn kinderen daarvoor bewaard, dus nemen we aan dat Hij dat ook doet? Vind ik een lastige.vlinder schreef:Aan de ene kant heb je gelijk, maar monique heeft dat niet.Mister schreef:Toch kan het voorkomen, dat klopt wel.
Ten tweede vraag ik me af of God Zijn kinderen daar niet voor bewaard. Vind ik trouwens ook een moeilijke kwestie bij dementeren. Mensen soms mogen ze getuigen en een ander moment vloeken ze je de afdeling af.....Memento zei toen tegen mij: ik denk dat God Zijn kinderen bewaard voor vloeken...
maybe wishfull thinking.....
- monique
nou vloeken is niet goed dat weet ik
en ik moet het ook afleren
maar het floept eruit
wat mij helpt met vloeken is je vraag moni
nou eigenlijk niet veel soms een opluchting
klinkt mischien heel erg raar
maar ik wil et me afleren dat is wel wat ik wil
want ik weet wel dat het verkeerd is
en ik moet het ook afleren
maar het floept eruit
wat mij helpt met vloeken is je vraag moni
nou eigenlijk niet veel soms een opluchting
klinkt mischien heel erg raar
maar ik wil et me afleren dat is wel wat ik wil
want ik weet wel dat het verkeerd is
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
- monique
dus mensen die vloeken zijn geen kinderen van hem?vlinder schreef:Aan de ene kant heb je gelijk, maar monique heeft dat niet.Mister schreef:Toch kan het voorkomen, dat klopt wel.
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
- Bert Mulder
- Contacteer:
In elk geval leven ze er niet naar...monique schreef:
dus mensen die vloeken zijn geen kinderen van hem?
Wat zou je vader en moeder van je denken, als je op die manier leefde, dat je tegen alles wat ze je gezeggen in opstand leeft? Wat zou je er zelf van denken?
Leef je dan als hun dochter, ja of nee?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- monique
weet je ze weten dat ik vloek want thuis doe ik et ookBert Mulder schreef:In elk geval leven ze er niet naar...monique schreef:
dus mensen die vloeken zijn geen kinderen van hem?
Wat zou je vader en moeder van je denken, als je op die manier leefde, dat je tegen alles wat ze je gezeggen in opstand leeft? Wat zou je er zelf van denken?
Leef je dan als hun dochter, ja of nee?
tis voor mij een soort uiting ik weet wel tis geen goeie uiting
en ja soms voel ik me best anders in mn familie
voor de rest niks
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
droom van morgen
maar leef vandaag
Weet je Mo...het is misschien even lastig maar in plaats van de vloek kan je ook een ander stopwoord bedenken. Wees eens origineel.

Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
- MarthaMartha
rodondenderon............... klinkt ook wel krachtig, toch?!saphira schreef:Weet je Mo...het is misschien even lastig maar in plaats van de vloek kan je ook een ander stopwoord bedenken. Wees eens origineel.

Laatst gewijzigd door MarthaMartha op 15 mei 2008, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!