Oké. Ik vind zondag juist een erg geschikte dag voor een dergelijke herdenking. Je kunt er dan toch bewuster naar toe leven dan op een gewone werkdag en er wordt in de kerkdienst ook meestal wel aandacht aan besteed. Maar dat is inderdaad een persoonlijke keuze. Wat die toespraken betreft: dat herken ik wel een beetje. Daarom ga ik zelf graag naar de herdenking op de Waalsdorpervlakte. Naast het luiden van de Bourdon en het fluiten van de vogels verloopt die herdenking in stilte. Indrukwekkend.caprice schreef:Klopt, maar ik heb daar persoonlijk moeite mee. Herdenken moet dit jaar maar zonder vlag en zonder een bijeenkomst te bezoeken (waar trouwens toch alleen maar zulke arme, ja, heel arme toespraken worden gehouden).Josephus schreef:Overigens: volgens het vlagprotocol mag op 4 mei gewoon gevlagd worden indien die datum op een zondag valt.
Gaat de vlag vandaag uit?
Re: Gaat de vlag vandaag uit?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
- MarthaMartha
Natúúrlijk gaat de vlag uit. Dat hoort er voor mij bij op een feestelijke dag.
Meestal sta ik op koninginnedag met vlag en trap buiten en de eerste lange voorbijganger vraag ik om mij een handje te helpen (en ja, het lukt elk jaar wéér!). Nu was mijn broer er, dus dat was geweldig. ze gingen alleen al om 19.00 uur weg, dus hij is inmiddels ook al weer binnen.
Meestal sta ik op koninginnedag met vlag en trap buiten en de eerste lange voorbijganger vraag ik om mij een handje te helpen (en ja, het lukt elk jaar wéér!). Nu was mijn broer er, dus dat was geweldig. ze gingen alleen al om 19.00 uur weg, dus hij is inmiddels ook al weer binnen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
hoezó "heel arme" toespraken?caprice schreef:(waar trouwens toch alleen maar zulke arme, ja, heel arme toespraken worden gehouden).
er wordt herdacht dat tientallen miljoenen mensen slachtoffer werden vanwege het gruwelijke oorlogsgeweld in de jaren '38 - '45, en in de zovele vredes-operaties...stilgestaan bij het lijden en het leed van zovelen die de oorlog(en) hebben mogen overleven....is dát árm??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
tja, groeide je maar in de lengte i.p.v. in de breedteMarthaMartha schreef:Natúúrlijk gaat de vlag uit. Dat hoort er voor mij bij op een feestelijke dag.

- MarthaMartha
helma schreef:tja, groeide je maar in de lengte i.p.v. in de breedteMarthaMartha schreef:Natúúrlijk gaat de vlag uit. Dat hoort er voor mij bij op een feestelijke dag.

Vanochtend vroeg, om kwart over zes, heb ik persoonlijk de vlag opgehangen!
De plaatselijke oranjecommissie zou vijf pakken oranjesoezen van de echte bakker verloten onder de eerste mensen die de vlag opgehangen hadden. Ik viel ook in de prijzen
En de soezen waren heeerlijk!

- MarthaMartha
SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!mathilde schreef:Vanochtend vroeg, om kwart over zes, heb ik persoonlijk de vlag opgehangen!De plaatselijke oranjecommissie zou vijf pakken oranjesoezen van de echte bakker verloten onder de eerste mensen die de vlag opgehangen hadden. Ik viel ook in de prijzen
![]()
Nee, ik heb geen vlag
Nee, dat is niet arm, maar dat arme duidt op het ontbreken van het eeuwigheidsperspectief.Rens schreef:hoezó "heel arme" toespraken?caprice schreef:(waar trouwens toch alleen maar zulke arme, ja, heel arme toespraken worden gehouden).
er wordt herdacht dat tientallen miljoenen mensen slachtoffer werden vanwege het gruwelijke oorlogsgeweld in de jaren '38 - '45, en in de zovele vredes-operaties...stilgestaan bij het lijden en het leed van zovelen die de oorlog(en) hebben mogen overleven....is dát árm??
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
moet je dat nu per sé IEDEREEN door "de strot douwen" ook al staan mensen in een geheel ánder levensperspectief?caprice schreef:Nee, dat is niet arm, maar dat arme duidt op het ontbreken van het eeuwigheidsperspectief.Rens schreef:hoezó "heel arme" toespraken?caprice schreef:(waar trouwens toch alleen maar zulke arme, ja, heel arme toespraken worden gehouden).
Moderatorbericht:
Ja, wb toespraken tref je het bij de spelonkies echt stúkken beter...........caprice schreef: Herdenken moet dit jaar maar zonder vlag en zonder een bijeenkomst te bezoeken (waar trouwens toch alleen maar zulke arme, ja, heel arme toespraken worden gehouden).
Laatst gewijzigd door Heindemat op 30 apr 2008, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Welaan, daar hebben we ons Hein ook weêr.Heindemat schreef:Tja, wb toespraken tref je het bij de spelonkies echt stúkken beter...........
Zo, vriend, waar hebt gij zoo lange tijd vertoeft?
Het verheugt ons u hier weêr te ontmoeten!
Verheugt u dat?Hendrikus schreef:Welaan, daar hebben we ons Hein ook weêr.Heindemat schreef:Ja, wb toespraken tref je het bij de spelonkies echt stúkken beter...........
Zo, vriend, waar hebt gij zoo lange tijd vertoeft?
Het verheugt ons u hier weêr te ontmoeten!
Dan bent u en/of lijkt u geen Sijmen Donker....
Ik heb geen vlag.
Maar nu mijn zoontje met een leuke zelfgemaakte koninginnendag-hoed thuis komt van de peuterspeelzaal ga ik ook maar eens overwegen om er 1 aan te schaffen.
maar dan heb ik nog een jaar de tijd
Maar nu mijn zoontje met een leuke zelfgemaakte koninginnendag-hoed thuis komt van de peuterspeelzaal ga ik ook maar eens overwegen om er 1 aan te schaffen.
maar dan heb ik nog een jaar de tijd

4 en 5 mei moeten nog komen...