Gaat de vlag vandaag uit?

Gaat de vlag vandaag en op 4 en 5 mei uit?

Peiling eindigde op 07 mei 2008, 11:19

Ja, natuurlijk op al die dagen
20
54%
Ja, alleen op Koninginnedag
3
8%
Ja, alleen op 4 mei(halfstok)
0
Geen stemmen
Ja, alleen op 5 mei
1
3%
Nee, ik ben niet zo Oranje-gezind
3
8%
Nee, ik heb geen vlag
10
27%
Nee, ik heb geen zin om de vlag op te zoeken
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 37

Josephus

Re: Gaat de vlag vandaag uit?

Bericht door Josephus »

caprice schreef:
Josephus schreef:Overigens: volgens het vlagprotocol mag op 4 mei gewoon gevlagd worden indien die datum op een zondag valt.
Klopt, maar ik heb daar persoonlijk moeite mee. Herdenken moet dit jaar maar zonder vlag en zonder een bijeenkomst te bezoeken (waar trouwens toch alleen maar zulke arme, ja, heel arme toespraken worden gehouden).
Oké. Ik vind zondag juist een erg geschikte dag voor een dergelijke herdenking. Je kunt er dan toch bewuster naar toe leven dan op een gewone werkdag en er wordt in de kerkdienst ook meestal wel aandacht aan besteed. Maar dat is inderdaad een persoonlijke keuze. Wat die toespraken betreft: dat herken ik wel een beetje. Daarom ga ik zelf graag naar de herdenking op de Waalsdorpervlakte. Naast het luiden van de Bourdon en het fluiten van de vogels verloopt die herdenking in stilte. Indrukwekkend.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Natúúrlijk gaat de vlag uit. Dat hoort er voor mij bij op een feestelijke dag.
Meestal sta ik op koninginnedag met vlag en trap buiten en de eerste lange voorbijganger vraag ik om mij een handje te helpen (en ja, het lukt elk jaar wéér!). Nu was mijn broer er, dus dat was geweldig. ze gingen alleen al om 19.00 uur weg, dus hij is inmiddels ook al weer binnen.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens

Bericht door Rens »

caprice schreef:(waar trouwens toch alleen maar zulke arme, ja, heel arme toespraken worden gehouden).
hoezó "heel arme" toespraken?

er wordt herdacht dat tientallen miljoenen mensen slachtoffer werden vanwege het gruwelijke oorlogsgeweld in de jaren '38 - '45, en in de zovele vredes-operaties...stilgestaan bij het lijden en het leed van zovelen die de oorlog(en) hebben mogen overleven....is dát árm??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:Natúúrlijk gaat de vlag uit. Dat hoort er voor mij bij op een feestelijke dag.
Meestal sta ik op koninginnedag met vlag en trap buiten en de eerste lange voorbijganger vraag ik om mij een handje te helpen (en ja, het lukt elk jaar wéér!). Nu was mijn broer er, dus dat was geweldig. ze gingen alleen al om 19.00 uur weg, dus hij is inmiddels ook al weer binnen.
tja, groeide je maar in de lengte i.p.v. in de breedte :nananere
MarthaMartha

helma schreef:
MarthaMartha schreef:Natúúrlijk gaat de vlag uit. Dat hoort er voor mij bij op een feestelijke dag.
tja, groeide je maar in de lengte i.p.v. in de breedte :nananere
:wiz
mathilde

Bericht door mathilde »

Vanochtend vroeg, om kwart over zes, heb ik persoonlijk de vlag opgehangen! :haha De plaatselijke oranjecommissie zou vijf pakken oranjesoezen van de echte bakker verloten onder de eerste mensen die de vlag opgehangen hadden. Ik viel ook in de prijzen :haha
En de soezen waren heeerlijk! :yahoo
MarthaMartha

mathilde schreef:Vanochtend vroeg, om kwart over zes, heb ik persoonlijk de vlag opgehangen! :haha De plaatselijke oranjecommissie zou vijf pakken oranjesoezen van de echte bakker verloten onder de eerste mensen die de vlag opgehangen hadden. Ik viel ook in de prijzen :haha
En de soezen waren heeerlijk! :yahoo
SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lassie

Bericht door Lassie »

Nee, ik heb geen vlag
caprice

Bericht door caprice »

Rens schreef:
caprice schreef:(waar trouwens toch alleen maar zulke arme, ja, heel arme toespraken worden gehouden).

er wordt herdacht dat tientallen miljoenen mensen slachtoffer werden vanwege het gruwelijke oorlogsgeweld in de jaren '38 - '45, en in de zovele vredes-operaties...stilgestaan bij het lijden en het leed van zovelen die de oorlog(en) hebben mogen overleven....is dát árm??
Nee, dat is niet arm, maar dat arme duidt op het ontbreken van het eeuwigheidsperspectief.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Rens

Bericht door Rens »

caprice schreef:
Rens schreef:

Nee, dat is niet arm, maar dat arme duidt op het ontbreken van het eeuwigheidsperspectief.
moet je dat nu per sé IEDEREEN door "de strot douwen" ook al staan mensen in een geheel ánder levensperspectief?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Heindemat

Bericht door Heindemat »

caprice schreef: Herdenken moet dit jaar maar zonder vlag en zonder een bijeenkomst te bezoeken (waar trouwens toch alleen maar zulke arme, ja, heel arme toespraken worden gehouden).
Ja, wb toespraken tref je het bij de spelonkies echt stúkken beter...........
Laatst gewijzigd door Heindemat op 30 apr 2008, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Heindemat schreef:Tja, wb toespraken tref je het bij de spelonkies echt stúkken beter...........
Welaan, daar hebben we ons Hein ook weêr.
Zo, vriend, waar hebt gij zoo lange tijd vertoeft?
Het verheugt ons u hier weêr te ontmoeten!
Heindemat

Bericht door Heindemat »

Hendrikus schreef:
Heindemat schreef:Ja, wb toespraken tref je het bij de spelonkies echt stúkken beter...........
Welaan, daar hebben we ons Hein ook weêr.
Zo, vriend, waar hebt gij zoo lange tijd vertoeft?
Het verheugt ons u hier weêr te ontmoeten!
Verheugt u dat?
Dan bent u en/of lijkt u geen Sijmen Donker....
Channa

Bericht door Channa »

Ik heb geen vlag.
Maar nu mijn zoontje met een leuke zelfgemaakte koninginnendag-hoed thuis komt van de peuterspeelzaal ga ik ook maar eens overwegen om er 1 aan te schaffen.

maar dan heb ik nog een jaar de tijd :hum
Lassie

Bericht door Lassie »

4 en 5 mei moeten nog komen... :langue
Plaats reactie