Bofepidemie in Biblebelt

JALP

Re: Bofepidemie in Biblebelt

Bericht door JALP »

Rens schreef:
Ander schreef:
Rens schreef: Kan het niet wat minder? Je trekt wel een hele grote broek aan!!
'k Heb ook een forse maat!

je kan maar duidelijk wezen...
Ik vind dat je gewoon grof bent, als jij van "duidelijk" houd, ik ook.
Rens, zonder me verder in deze discussie te willen begeven, je kan toch niet ontkennen dat hier hele (laten we het dan netjes zeggen...) onheuse argumenten voor en tegen inenten gegeven worden...

Persoonlijk vind ik het ook een beetje domme argumenten die aangevoerd worden. Het is al weer erg genoeg dat de "Bible-belt" weer een trap krijgt als zijnde de oorzaak van deze epidemie...
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Dit is nu juist een zaak die heel persoonlijk ligt.
Je kunt het er wel over hebben, maar je mag elkaar hier niet over oordelen.
Er zijn zowel voor- als tegen argumenten te vinden met een beroep op de Schrift.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Persoonlijk geloof ik dat we middelen mogen gebruiken ter bestrijding van ziekte, zowel voor de ziekte, als ook tijdens de ziekte.

Maar er zijn ook andere redenen tegen inenting, zoals bijvoorbeeld het gebruik van fetusen voor de produktie van de anti-body.

Jullie zullen dit interesssant vinden:

http://www.puritanboard.com/f32/need-verse-asap-3938/

Verder is het recent dat in de USA de regering besloten heeft schadevergoeding te betalen, daar het mogelijk is dat inenting Autisme veroorzaakt.

zal even die website opzoeken.

Hier is tie:

http://www.puritanboard.com/f82/governm ... hat-29839/
Laatst gewijzigd door Bert Mulder op 19 apr 2008, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wilhelm schreef:Dit is nu juist een zaak die heel persoonlijk ligt.
Je kunt het er wel over hebben, maar je mag elkaar hier niet over oordelen.
Er zijn zowel voor- als tegen argumenten te vinden met een beroep op de Schrift.
weet je? ik ben het helemaal met je eens!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
saphira

Bericht door saphira »

Inenten is niet zo ´gezond´ als het lijkt.
Is je kind allergisch voor iets van de kip. Geef hem-haar dan geen BMR.
:bobo
Wie A heeft gezegd hoeft geen B te zeggen. Hij kan ook toegeven dat A fout was.
caprice

Bericht door caprice »

vlinder schreef:Henriët. Als je een nieuwe auto koopt zou ik de airbag er (principieel) uit laten halen. Als God wil dat je een verongelukt, wie zijn wij dan om (uit veiligheidsoverweging) een airbag erin te doen?
Een airbag is wel wat anders dan levensgevaarlijke vaccinaties (zie hier)...
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
caprice

Bericht door caprice »

Van bovengenoemde site:

Realiseert u zich dat…

... vaccinaties in Nederland niet verplicht zijn?

... vaccinaties niet alleen ineffectief, maar zelfs ronduit gevaarlijk zijn?

... het kinkhoestvaccin bij laboratoriumdieren wordt gebruikt om hersenontstekingen te veroorzaken?

... in geen enkel officieel onderzoek staat vermeld dat vaccinatie oorzaak nummer één van wiegendood is?

... infectieziekten waartegen wordt gevaccineerd al op hun retour waren, lang voordat welk vaccin dan ook werd toegepast?

... de beste manier om niet ziek te worden is: goede voeding, voldoende rust, een evenwichtige geest, vitaminen (C!), mineralen etc.?

... gevaccineerde moeders via de placenta aan hun baby geen, of onvoldoende immuniteit doorgeven?

... er nog nooit een epidemie is geweest die uitsluitend een niet-gevaccineerde groep betrof?

... mazelen, bof en rode hond natuurlijke en onontbeerlijke ontwikkelingsstappen zijn in de geestelijke en lichamelijke groei en ontwikkeling van kinderen?

... kinderziekten (maar ook griep) dienen om van het immuunsysteem te versterken?

... er tegelijk met elk vaccin ook gevaarlijke verontreinigingen diep het lichaam worden binnengebracht, zoals: aluminiumfosfaat, formaldehyde, restanten van dierlijke cultuurbodems -- met daarin behalve vreemde, dierlijke eiwitten en RNA en DNA, ook onder meer talloze onbekende virussen en bacteriën?

... dat zowel de gifstoffen, als deze bacteriën en virussen vanuit de dierlijke cultuurbodems, via de vaccins de kans hebben vitale organen direct aan te tasten?

... vaccinaties de ontvanger juist ontvankelijk maken voor de betreffende ziekte?

... kinderen na vaccinaties door immuunsuppressie vaak terechtkomen in een eindeloze cirkelgang van loopneuzen, verkoudheden, ooraandoeningen (buisjes!), allergieën, eczeem en astma etc.?

... gevaccineerden -- ook al hebben ze zelf geen verschijnselen -- de desbetreffende ziekte juist kunnen overbrengen?

... "epidemieën" van b.v. polio of kinkhoest veelal tot zo'n 70% in gevaccineerden plaatsvinden?

… dat deze poliogevallen vaak voortkomen uit besmetting door gevaccineerden, zoals onlangs weer in Nigeria?

... vaccinatie vandaag de dag in de VS de enige oorzaak van polio is omdat de polio-stam waardoor men ziek wordt, rechtstreeks uit het laboratorium afkomstig is?

… vaccinatie nummer één oorzaak is voor wiegendood (SIDS)?

… het serum van wiegendood baby’s zo giftig is dat de kleinste hoeveelheid daarvan bij muizen ingespoten, deze doodt?

... vaccinaties op de lange termijn grote gevolgen kunnen hebben: MS, ME, kanker, Aids, autisme, dyslexie, astma, allergie, etc.?

… de uit apencellen afkomstige kankerverwekkende virusverontreiniging SV40 in de poliovaccins van de jaren rond 1950 nu wordt aangetroffen in de hersentumoren van volwassen Amerikanen?

... het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) vaccins niet alleen ontwikkelt, maar ook produceert, verkoopt, er de meldingen van de negatieve bijwerkingen van moet inventariseren en beoordelen... en tot slot adviesorgaan van de overheid is?

... de meldingen van negatieve bijwerkingen die bij het RIVM binnenkomen slechts een flinterdun sneeuwlaagje op het topje van de ijsberg zijn?

... het RIVM vanwege het ontbreken van een deugdelijke database lang niet in staat is geweest om wetenschappelijk verantwoorde uitspraken te doen over zaken als trends, verschuivingen, effectiviteit, en/of de werkelijke effecten van hun vaccins?

... de meeste artsen geen tijd hebben/nemen om de informatie van het RVP (Rijksvaccinatieprogramma) op waarde te beoordelen, en vanwege de hypnose ”Vaccinaties zijn veilig en effectief” vaak klakkeloos aan hun patiënten herhalen wat henzelf op de mouw werd gespeld?

... uit hun eigen rapportage overduidelijk blijkt dat het RIVM uitsluitend is geïnteresseerd in het goed laten functioneren van het Rijksvaccinatieprogramma (RVP) omwille van het kunnen realiseren van de vermeende kudde-immuniteit bij een 95% vaccinatiegraad?

... het RIVM consultatiebureauartsen actief ontmoedigt om ouders ’te veel’ over de negatieve effecten van vaccins te vertellen?

... het poliovaccin werd gekweekt op gemalen apennieren en dat van daaruit aids de wereld is binnengekomen?

... het toedienen van een griepvaccin aan (demente) bejaarden meer dan eens een vorm van verkapte actieve euthanasie is?

... dat artsen zichzelf en hun kinderen vaker niet, dan wel vaccineren?

... dat artsen in Frankrijk massaal het Hepatitis B vaccin hebben geweigerd?

… dat de Franse militairen, zonder enig vaccin de Golfoorlog ingegaan, daarvan gezond thuiskwamen – in tegenstelling tot hun verplicht geprikte Britse en Amerikaanse collega’s, voor wie de term Gulf War Syndrome moest worden uitgevonden…

… deze historie zich herhaalt met de (Nederlandse) militairen, ingezet in Bush’s laatste hersenspinsel, Irak?…

… de wetenschapper die dat aan de kaak stelde, Nobelprijs genomineerde kankeronderzoeker professor Garth Nicolson, zijn openhartigheid moest bekopen met herhaalde aanslagen op zijn leven en dat van zijn vrouw, de verwoesting van hun laboratorium en het uit de lucht verdwijnen van hun website (http://www.immed.org)…

… dat vaccins meer dan eens bewust worden misbruikt als vehikel voor nieuwe, uit biowar programma’s stammende ziekteverwekkers: vaccins voor Golfoorlog militairen met daarin de door de Amerikaanse overheid gepatenteerde mycoplasma fermentans incognitus (Mfi), of tetanusvaccins die human choriogonadotrophin hormone (HCG) bevatten, zodat vrouwen hun zwangerschappen nooit kunnen voldragen en in feite worden gesteriliseerd…

… dat Nobelprijs winnaar Betrand Russell (1872-1970) uitvoerig heeft beschreven hoe vaccins, met daarin kwik en andere hersenbeschadigende stoffen, een gedeeltelijke chemische lobotomie teweegbrengen – en daarmee een overlevende zombie bevolking…

… het Gardasil vaccin van Merck, dat claimt infectie met het human papilloma virus te voorkomen waardoor er geen baarmoederhalskanker kan ontstaan – meer dan vermoedelijk een verkapte sterilisatie agenda is…
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
parsifal

Bericht door parsifal »

caprice schreef:Van bovengenoemde site:

Realiseert u zich dat…

... vaccinaties in Nederland niet verplicht zijn?
ja, ik vraag me trouwens af of er heel hard geprotesteerd zou worden als het wel verplicht wordt.
... vaccinaties niet alleen ineffectief, maar zelfs ronduit gevaarlijk zijn?
Niet effectief? We hebben al jaren geen pokken meer op de wereld? De bof is er voor het eerst sinds 20 jaar weer? Polio is zo goed als weg? Mazelen heeft zijn zesjaarlijkse cyclus ook doorbroken. Dat het gevaarlijk kan zijn geloof ik, maar ik zou graag bewijzen zien dat de huidige vaccinaties dat ook zijn.
... het kinkhoestvaccin bij laboratoriumdieren wordt gebruikt om hersenontstekingen te veroorzaken?
Wist ik niet, maar gebeurd dat ook in dezelfde hoeveelheden als het menselijke vaccin. Er zijn ook mensen die zelfmoord plegen door een overdosis is pijnstillers, zijn daarom pijnstillers gevaarlijk? Wist jij trouwens dat kinkhoest wel de grootste killer is onder de kinderziekten?
... in geen enkel officieel onderzoek staat vermeld dat vaccinatie oorzaak nummer één van wiegendood is?
Waarom zou dat toch zo zijn?
... infectieziekten waartegen wordt gevaccineerd al op hun retour waren, lang voordat welk vaccin dan ook werd toegepast?
Wat een nonsens. Pokken? Mazelen? Echt niet dus.
... de beste manier om niet ziek te worden is: goede voeding, voldoende rust, een evenwichtige geest, vitaminen (C!), mineralen etc.?
Er kan zo iets als een en/en zijn. En vitaminen helpen niet heel sterk tegen pokken ofzo. Verder had ik van jou wel een geestelijke dimensie hier verwacht.
... gevaccineerde moeders via de placenta aan hun baby geen, of onvoldoende immuniteit doorgeven?
klopt
... er nog nooit een epidemie is geweest die uitsluitend een niet-gevaccineerde groep betrof?
Nee, maar in 9 van de 10 gevallen was onder die groep wel de voornaamste verspreiding. Een vaccin is nooit 100% effectief, maar als je er voor zorgt dat de dekkingsgraad van het vaccin hoog genoeg is, zal een besmet persoon gemiddeld minder dan 1 ander persoon besmetten, wat ervoor zorgt dat de ziekte uitsterft (zoals bij pokken is gebeurd). Juist doordat er op de biblebelt veel niet-gevaccineerden bij elkaar wonen kan de ziekte daar toch spreiden omdat ook het gemiddelde boven de 1 ligt.
... mazelen, bof en rode hond natuurlijke en onontbeerlijke ontwikkelingsstappen zijn in de geestelijke en lichamelijke groei en ontwikkeling van kinderen?
Vandaar die hoge sterfte tijdens de laatste mazelen epidemie. De verdere ontwikkeling van die kinderen is wel behoorlijk bepaald door de mazelen ja. Namelijk dat deze gestopt is. We moeten eens van de fabel af dat mazelen ongevaarlijk is. Voor bof en rode hond zijn de mensen die er daadwerkelijk lange termijn complicaties aan overhouden inderdaad weinig en tegen rode hond vaccinatie is wat in te brengen als je het niet voor iedereen verplicht maakt, want doordat mensen minder in contact komen met de ziekte krijgen ze over het algemeen later rodehond, in plaats van als kind, krijgen ze het rond de vruchtbare leeftijd. Angela McLean heeft ooit berekend dat het niet handig was om te vaccineren in een Afrikaans land, omdat ze nooit de benodigde dekkingsgraad zouden krijgen en het absoluut aantal vrouwen dat rond de vruchtbare leeftijd besmet zou worden zou door vaccinatie stijgen.
... kinderziekten (maar ook griep) dienen om van het immuunsysteem te versterken?
Of uit te schakelen (net als de rest van het lichaam), zoals met mazelen en pokken vaak gebeurde. Een vaccin doet dat trouwens ook.
... er tegelijk met elk vaccin ook gevaarlijke verontreinigingen diep het lichaam worden binnengebracht, zoals: aluminiumfosfaat, formaldehyde, restanten van dierlijke cultuurbodems -- met daarin behalve vreemde, dierlijke eiwitten en RNA en DNA, ook onder meer talloze onbekende virussen en bacteriën?
Kun je daar meer over zeggen?
... dat zowel de gifstoffen, als deze bacteriën en virussen vanuit de dierlijke cultuurbodems, via de vaccins de kans hebben vitale organen direct aan te tasten?
Is dat gedocumenteerd?
... vaccinaties de ontvanger juist ontvankelijk maken voor de betreffende ziekte?
Vandaar dat pokken uitgeroeid is en polio bijna uitgeroeid is.
... kinderen na vaccinaties door immuunsuppressie vaak terechtkomen in een eindeloze cirkelgang van loopneuzen, verkoudheden, ooraandoeningen (buisjes!), allergieën, eczeem en astma etc.?

O? bronnen?
... gevaccineerden -- ook al hebben ze zelf geen verschijnselen -- de desbetreffende ziekte juist kunnen overbrengen?

Dat is waar, bij kinkhoest is dit bekend, maar het is dan wel weer voornamelijk gevaarlijk voor niet gevaccineerden.
... "epidemieën" van b.v. polio of kinkhoest veelal tot zo'n 70% in gevaccineerden plaatsvinden?
Hmm, van kinkhoest geloof ik dit, van polio wil ik de cijfers zien. Maar besef wel dat ruim 95% van de mensen gevaccineerd is. Dat betekent dat het zo'n tien keer waarschijnlijker is dat je als niet-gevaccineerde door een epidemie wordt getroffen dan als wel gevaccineerde.
… dat deze poliogevallen vaak voortkomen uit besmetting door gevaccineerden, zoals onlangs weer in Nigeria?
Kun je meer voorbeelden geven? Vaak klinkt wel sterk.
... vaccinatie vandaag de dag in de VS de enige oorzaak van polio is omdat de polio-stam waardoor men ziek wordt, rechtstreeks uit het laboratorium afkomstig is?
En hoeveel polio gevallen zijn er nu per jaar in verhouding tot wat er voor de vaccinatie programmas waren?
… vaccinatie nummer één oorzaak is voor wiegendood (SIDS)?
bron? De probiotica rel heeft wel aangetoond, dat bij medische schandalen men niet de doofpot opzoekt, dus dit zal ook wel bekend gemaakt zijn in bijvoorbeeld de lancet.
… het serum van wiegendood baby’s zo giftig is dat de kleinste hoeveelheid daarvan bij muizen ingespoten, deze doodt?
serum? Als je een Aziaat teveel melk geeft, gaat het trouwens ook niet goed met hem.
... vaccinaties op de lange termijn grote gevolgen kunnen hebben: MS, ME, kanker, Aids, autisme, dyslexie, astma, allergie, etc.?
Dit moet een grapje zijn. Hier houdt het serieus nemen toch wel op. Aids hierbij noemen. Je lijkt Mbeki wel.
… de uit apencellen afkomstige kankerverwekkende virusverontreiniging SV40 in de poliovaccins van de jaren rond 1950 nu wordt aangetroffen in de hersentumoren van volwassen Amerikanen?

hoeveel? Het gaat wel om mensen die nu al rond de 60 zijn.
... het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) vaccins niet alleen ontwikkelt, maar ook produceert, verkoopt, er de meldingen van de negatieve bijwerkingen van moet inventariseren en beoordelen... en tot slot adviesorgaan van de overheid is?
En we in andere landen hierom geprezen werden, omdat een non-profit organisatie niet snel met inferieur materiaal wil komen. Ik ben blij dat hier in ieder geval de ontwikkeling van vaccins deels in handen van de overheid is.
... de meldingen van negatieve bijwerkingen die bij het RIVM binnenkomen slechts een flinterdun sneeuwlaagje op het topje van de ijsberg zijn?
Is dat zo? Hoe kom je aan het zicht op de bijwerkingen?
... het RIVM vanwege het ontbreken van een deugdelijke database lang niet in staat is geweest om wetenschappelijk verantwoorde uitspraken te doen over zaken als trends, verschuivingen, effectiviteit, en/of de werkelijke effecten van hun vaccins?
Maar nu zijn ze dat wel redelijk, met slimme jongens als Coutinho en anderen.
... de meeste artsen geen tijd hebben/nemen om de informatie van het RVP (Rijksvaccinatieprogramma) op waarde te beoordelen, en vanwege de hypnose ”Vaccinaties zijn veilig en effectief” vaak klakkeloos aan hun patiënten herhalen wat henzelf op de mouw werd gespeld?
:)
... uit hun eigen rapportage overduidelijk blijkt dat het RIVM uitsluitend is geïnteresseerd in het goed laten functioneren van het Rijksvaccinatieprogramma (RVP) omwille van het kunnen realiseren van de vermeende kudde-immuniteit bij een 95% vaccinatiegraad?
kudde immuniteit? Dat is wel heel letterlijk vertaald van "herd-immunity" Voor zover ik weet wordt deze term in het Nederlands verder niet gebruikt. Men kijkt trouwens wel naar meer hoor. Ik heb aardig wat meegekregen bij brainstormsessies over wat te doen bij terrorisme met pokken.
... het RIVM consultatiebureauartsen actief ontmoedigt om ouders ’te veel’ over de negatieve effecten van vaccins te vertellen?
Ik denk dat ze voornamelijk juiste informatie willen geven en niet de soort onzin die in dit lijstje naar voren komt.
... het poliovaccin werd gekweekt op gemalen apennieren en dat van daaruit aids de wereld is binnengekomen?
:), ik dacht dat bestialiteiten vaak als oorzaak gezien werden, maar dit is een heel vaag vermoeden. De relatie met vaccins is nieuw voor me. In welke vakbladen staat dit?
... het toedienen van een griepvaccin aan (demente) bejaarden meer dan eens een vorm van verkapte actieve euthanasie is?
Voortaan maar laten razen?
... dat artsen zichzelf en hun kinderen vaker niet, dan wel vaccineren?
Ik zal eens een rondje op mijn werk doen.
... dat artsen in Frankrijk massaal het Hepatitis B vaccin hebben geweigerd?
Zozo bron?
… dat de Franse militairen, zonder enig vaccin de Golfoorlog ingegaan, daarvan gezond thuiskwamen – in tegenstelling tot hun verplicht geprikte Britse en Amerikaanse collega’s, voor wie de term Gulf War Syndrome moest worden uitgevonden…
Om hoeveel mensen gaat het?
… deze historie zich herhaalt met de (Nederlandse) militairen, ingezet in Bush’s laatste hersenspinsel, Irak?…
Irak is toch een land en geen hersenspinsel van Bush? Maar wat zijn de gevolgen voor de Nederlandse militairen?
… de wetenschapper die dat aan de kaak stelde, Nobelprijs genomineerde kankeronderzoeker professor Garth Nicolson, zijn openhartigheid moest bekopen met herhaalde aanslagen op zijn leven en dat van zijn vrouw, de verwoesting van hun laboratorium en het uit de lucht verdwijnen van hun website (http://www.immed.org)…
The constant gardener is alive. Ik geloof dit niet.
… dat vaccins meer dan eens bewust worden misbruikt als vehikel voor nieuwe, uit biowar programma’s stammende ziekteverwekkers: vaccins voor Golfoorlog militairen met daarin de door de Amerikaanse overheid gepatenteerde mycoplasma fermentans incognitus (Mfi), of tetanusvaccins die human choriogonadotrophin hormone (HCG) bevatten, zodat vrouwen hun zwangerschappen nooit kunnen voldragen en in feite worden gesteriliseerd…
O, laat ik nu aardig wat wetenschappers kennen uit Amerika en Engeland die het heel niet erg zouden vinden om Bush (en in het verleden Blair) en hun regeringen een zware klap toe te brengen. Waarom wordt dit niet bekend gemaakt?
… dat Nobelprijs winnaar Betrand Russell (1872-1970) uitvoerig heeft beschreven hoe vaccins, met daarin kwik en andere hersenbeschadigende stoffen, een gedeeltelijke chemische lobotomie teweegbrengen – en daarmee een overlevende zombie bevolking…
Die kerel heeft toch ook geschreven "waarom ik geen Christen ben?" Maar vertel eens meer hierover.
… het Gardasil vaccin van Merck, dat claimt infectie met het human papilloma virus te voorkomen waardoor er geen baarmoederhalskanker kan ontstaan – meer dan vermoedelijk een verkapte sterilisatie agenda is…
Wat een nonsens. Je bent trouwens vergeten te vermelden dat Jonathan Edwards is overleden aan de gevolgen van een pokken vaccinatie, dat doet het goed op een reformatorisch forum. (Maar misschien omdat dat wel waar is, niet interessant voor het lijstje).

Laat mensen zich vooral goed informeren en kom niet met onzin om je gelijk te halen (terwijl de eigenlijke redenen om niet te vaccineren verborgen blijven).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
memento

Bericht door memento »

Verder is het recent dat in de USA de regering besloten heeft schadevergoeding te betalen, daar het mogelijk is dat inenting Autisme veroorzaakt.
1. Naar ik begreep van iemand uit het vakgebied, worden in Nederland (Europa) minder vaccinaties, en ook andere vaccinaties gebruikt dan in de USA.

2. In tegenstelling tot de Amerikaanse markt, worden in Europa medicijnen (en dus ook vaccinaties) onafhankelijk en blind getest. Ook de regels zijn hier anders/strenger dan in de USA.

3. In Amerika wordt veel 'wetenschappelijk' onderzoek financieel gesponsort door grote, conservatieve stichtingen (zoals bv de Templeton stichting). Men denke aan de onderzoeken naar of religie (gemeten aan kerkgang) positief is voor de mens (antwoord is praktisch altijd positief), of naar zaken die ethisch gevoelig liggen (antwoord is praktisch altijd negatief). Veel onderzoek is, om het maar heel zachtjes uit te drukken, erg bevoordeeld te werk gegaan.

Kortom, alle anti-inenting-websites die met enorme lappen Amerikaans onderzoek aan komen zetten, zeggen heel weinig over de Nederlandse situatie. Ja, zélfs al zou het wat over de NL situatie zeggen, is het nog maar zeer de vraag of het betrouwbaar is.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

memento schreef:
1. Naar ik begreep van iemand uit het vakgebied, worden in Nederland (Europa) minder vaccinaties, en ook andere vaccinaties gebruikt dan in de USA.

2. In tegenstelling tot de Amerikaanse markt, worden in Europa medicijnen (en dus ook vaccinaties) onafhankelijk en blind getest. Ook de regels zijn hier anders/strenger dan in de USA.

3. In Amerika wordt veel 'wetenschappelijk' onderzoek financieel gesponsort door grote, conservatieve stichtingen (zoals bv de Templeton stichting). Men denke aan de onderzoeken naar of religie (gemeten aan kerkgang) positief is voor de mens (antwoord is praktisch altijd positief), of naar zaken die ethisch gevoelig liggen (antwoord is praktisch altijd negatief). Veel onderzoek is, om het maar heel zachtjes uit te drukken, erg bevoordeeld te werk gegaan.

Kortom, alle anti-inenting-websites die met enorme lappen Amerikaans onderzoek aan komen zetten, zeggen heel weinig over de Nederlandse situatie. Ja, zélfs al zou het wat over de NL situatie zeggen, is het nog maar zeer de vraag of het betrouwbaar is.
Ik heb het al wel eens vaker gezegd: kijk de webstite van de vereniging kritisch prikken maar eens. Zij komen ook met alternatieve schema's en vaccins aandragen.
Bovendien, als je principieel tegen inenten ben, dan heeft het ookniet zoveel zin om met "wetenschappelijke bewijzen" te komen dat inenten slecht is, want dan ben je niet meer principieel!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

memento schreef:

Inderdaad Memento helemaal gelijk Vooral punt 3 moet ons kritisch houden.
Denk na waarvoor je kind wilt beschermen en wat de prijs is, Denk niet dat kinderziekten zo onschuldig zijn. Ik verloor bijna een kind aan de mazelen!!
Mijn vriendin liet daarom haar kinderen inenten.Dus denk echt na wat jezelf wilt en kunt verantwoorden.
Ik weet niet zo zeker of mijn beslissing de beste was, zonder inentingen .

Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
refo

Bericht door refo »

Dat kinderen zo weinig ziek worden 'ondanks' dat ze niet ingeënt zijn, kan mogelijk zijn oorzaak vinden in het feit dat het overgrote deel van de kinderen wel is ingeënt. Ook in de Biblebelt. Indirect zijn zo alle kinderen ingeënt. De ziekteverwekker kan nergens heen.

Als je tegen inenten bent, vind ik wel dat je ook voorzichtig moet zijn. Ik merkte bij de laatste uitbraken van polio (1978 en 1986(?) ) dat mensen gewoon familiebezoeken bleven afleggen in de gebieden waar het geconstateerd was. Dan vraag je om moeilijkheden. En dat is ook niet goed.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
parsifal

Bericht door parsifal »

Hier nog een link met leuke staatjes.

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articl ... id=1117437
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gian

Bericht door Gian »

Per direct inenten verplicht stellen of gewetensbezwaarden in een reservaat.

De gedachte dat God sommigen polio geeft, vanuit zijn vaderlijke hand vind ik bizar.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Gian schreef:Per direct inenten verplicht stellen of gewetensbezwaarden in een reservaat.

De gedachte dat God sommigen polio geeft, vanuit zijn vaderlijke hand vind ik bizar.
Dus jij onderschrijft de Heidelberger NIET DUS:
Vr.27. Wat verstaat gij door de voorzienigheid Gods?
Antw. De almachtige en alomtegenwoordige kracht Gods a, door welke Hij hemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met Zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert b, dat loof en gras, regen en droogte c, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijze en drank, gezondheid en krankheid d, rijkdom en armoede e, en alle dingen, niet bij geval, maar van Zijn Vaderlijke hand ons toekomen f.
a Han 17:25 Han 17:27,28 Jer 23:23,24 Jes 29:15,16 Eze 8:12 b Heb 1:3 c Jer 5:24 Han 14:17 d Joh 9:3 e Spr 22:2 f Mt 10:29 Spr 16:33
Verder, is het DUIDELIJK SCHRIFTUURLIJK.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie