Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door Barryvrouw »

Stemmingmakerij. Die Geert hebben er nog tig op gestemd ook. Wat zullen die allemaal balen zeg.
En waarom zo lang gedaan over een knipselkrant? Dit kan toch elke scholier in een dag voor elkaar krijgen?
Tijd voor psychisch onderzoek van Geert.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door BJD »

Is de nL versie er al weer afgehaald ofzo? Hij opent zich niet... (het zal wel te druk zijn?)
MariaW
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2005, 17:55

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door MariaW »

Ik twijfel er over of k m moet gaan kijken. Waren er erg veel schokkende beelden, en waar bestonden die zoal uit?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door MarthaMartha »

MariaW schreef:Ik twijfel er over of k m moet gaan kijken. Waren er erg veel schokkende beelden, en waar bestonden die zoal uit?
iemand wordt onthoofd (ik weet niet wat je ervan ziet, want ik heb me snel omgedraaid) en er wordt met gehavende lijken gesleept...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door freek »

Wat een klucht zeg. Dat heel Nederland daar nou maanden de adem voor in heeft gehouden :oO
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door vlinder »

Ik had ook wat spectaculairs verwacht na alle commotie. Ik vind het super meevallen. En mm. Omdat jij je hoofd omdraaide, zag je niet dat dat beeld niet getoont werd. Ik vond opzich wel meevallen. Het had veel erger gekunt. Het is bewust zo gefilmt dat je niets ziet, maar dat je in je hoofd kunt zien wat er is gebeurt. En dat is nu net binnen de grenzen van de wet. Ik vind dat Geert het nog netjes heeft gedaan. Geen psychisch onderderzoek voor Geert. Mijn respect is juist gegroeid. Hij heeft een weloverwogen film gemaak. De reden om het op te blazen is om veel mensen te laten kijken. En ookal zeggen we nu: gelukkig, de film valt wel mee. Het is wel zo dat er een idee over de islamisering is ontstaan in Europa. Als je deze film bij elkaar optelt is het vreselijk waar de Islam voor staat. Dat beeld is nu wel versterkt, en dat is denk ik wat Geert wilde!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door MarthaMartha »

vlinder schreef:Ik had ook wat spectaculairs verwacht na alle commotie. Ik vind het super meevallen. En mm. Omdat jij je hoofd omdraaide, zag je niet dat dat beeld niet getoont werd. Ik vond opzich wel meevallen. Het had veel erger gekunt. Het is bewust zo gefilmt dat je niets ziet, maar dat je in je hoofd kunt zien wat er is gebeurt. En dat is nu net binnen de grenzen van de wet. Ik vind dat Geert het nog netjes heeft gedaan. Geen psychisch onderderzoek voor Geert. Mijn respect is juist gegroeid. Hij heeft een weloverwogen film gemaak. De reden om het op te blazen is om veel mensen te laten kijken. En ookal zeggen we nu: gelukkig, de film valt wel mee. Het is wel zo dat er een idee over de islamisering is ontstaan in Europa. Als je deze film bij elkaar optelt is het vreselijk waar de Islam voor staat. Dat beeld is nu wel versterkt, en dat is denk ik wat Geert wilde!
Vlinder, ik denk dat je helemaal gelijk hebt!
Normaal zou ik nl ook niet gekeken hebben, maar door alles eromheen wílde ik het nu gewoon zien.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door Marnix »

vlinder schreef:Ik had ook wat spectaculairs verwacht na alle commotie. Ik vind het super meevallen. En mm. Omdat jij je hoofd omdraaide, zag je niet dat dat beeld niet getoont werd. Ik vond opzich wel meevallen. Het had veel erger gekunt. Het is bewust zo gefilmt dat je niets ziet, maar dat je in je hoofd kunt zien wat er is gebeurt. En dat is nu net binnen de grenzen van de wet. Ik vind dat Geert het nog netjes heeft gedaan. Geen psychisch onderderzoek voor Geert. Mijn respect is juist gegroeid. Hij heeft een weloverwogen film gemaak. De reden om het op te blazen is om veel mensen te laten kijken. En ookal zeggen we nu: gelukkig, de film valt wel mee. Het is wel zo dat er een idee over de islamisering is ontstaan in Europa. Als je deze film bij elkaar optelt is het vreselijk waar de Islam voor staat. Dat beeld is nu wel versterkt, en dat is denk ik wat Geert wilde!
Hoezo een weloverwogen film? De film is megaslap en stelt helemaal niks voor. Simpel knip- en plakwerk waarbij niets nieuws te zien is, er niets wordt toegevoegd.... het is puur wat we al wel wisten: Islam-extremisten hebben hele rare denkbeelden op basis van de Koran.

En dat jij je zo makkelijk in de luren laat leggen door slecht geciteer uit de Koran en wat beelden en quotes van enorme extremisten is wel erg jammer. Als jij nu gaat roepen dat DE Islam hier voor staat snap je toch echt niet het verschil tussen moslims en moslim-extremisme.

Dan zou je ook een film kunnen maken met wat uitspraken uit het verleden van christen-extremisten, wat beelden van christenen die elkaar de hersenen inslaan, foto's van kruistochten, inquisities, heksenverbrandingen, Hitler die zegt dat de Joden Gods Zoon vermoord hebben en dus dood moeten en dat wat Bijbelteksten uit het oude testament over het afmaken van vijanden, stenigen van homo's en mensen die vloeken etc. en dan zou je kunnen roepen: Het is wel duidelijk waar HET christendom voor staat en dat is vreselijk.

In beide gevallen klopt er geen hout van.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door vlinder »

Marnix.

Ik ben het met je eens dat het geen totaalplaatje van de Islam is. En ik heb ook zitten bedenken dat als ze alle teksten uit de Bijbel achter elkaar gaan plakken dat we er slecht vanaf komen. (iemand stenigen om een vloek, stenigen om overspel, een vrouw die ongesteld is niet aanraken e.d.)
Met weloverwogen bedoelde ik: je kunt hem niet pakken op Godslaster (wat officieel nog strafbaar is). Ook niet op discriminatie. Als ik een stukje over de Islam zou moeten schrijven zou ik het er slechter van afbrengen denk ik. Je vervalt heel snel in discriminatie o.i.d. Hij heeft alleen feiten gepubliceert en dat vind ik knap. (op de laatste paar zinnen na dan. Maar hier verwoord hij zijn eigen mening zoals over dat uitscheuren van het Koranblad.)

Na alle commotie vind ik dat hij een waardige film heeft gemaakt, waar zelf iedereen over heeft gesproken voordat hij te zien was.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door BJD »

het zal wel aan m'n internetverbinding liggen ?? (momenteel 54 mbps) maar dit is geen kijken.. Om de paar seconden stopt tie weer.. heer irritant :evil
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door Marnix »

OKe vlinder, op die manier ben ik het er wel mee eens. Ik heb alleen wat moeite met de term "waardige film" gezien het feit dat het simpel knip- en plakwerk is en totaal niets vernieuwends bevat, er slecht wordt geciteerd en vanalles uit het verband wordt gerukt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door vlinder »

Het is inderdaad geen kwalitatief hoogstandje. Het zijn veelal beelden die al eens in kranten hebben gestaan of op nieuws zijn uitgezonden.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door Afgewezen »

vlinder schreef:Het is inderdaad geen kwalitatief hoogstandje. Het zijn veelal beelden die al eens in kranten hebben gestaan of op nieuws zijn uitgezonden.
Dat zegt niets over het feit of het wel of geen kwalitatief hoogstandje is. Het gaat om de compositie. Eigenlijk is die wel sterk, omdat het gewoon een supereenvoudig filmpje is, waarin toch wel een aantal dingen indringend aan de orde worden gesteld, waar we inmiddels aan gewend zijn geraakt, maar die daardoor toch niet minder vreselijk zijn.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door refo »

Afgewezen schreef:
vlinder schreef:Het is inderdaad geen kwalitatief hoogstandje. Het zijn veelal beelden die al eens in kranten hebben gestaan of op nieuws zijn uitgezonden.
Dat zegt niets over het feit of het wel of geen kwalitatief hoogstandje is. Het gaat om de compositie. Eigenlijk is die wel sterk, omdat het gewoon een supereenvoudig filmpje is, waarin toch wel een aantal dingen indringend aan de orde worden gesteld, waar we inmiddels aan gewend zijn geraakt, maar die daardoor toch niet minder vreselijk zijn.
Zie ik nou een derdegraads bijzin?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Fitna the Movie van Geert Wilders vandaag online

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:
Afgewezen schreef:
vlinder schreef:Het is inderdaad geen kwalitatief hoogstandje. Het zijn veelal beelden die al eens in kranten hebben gestaan of op nieuws zijn uitgezonden.
Dat zegt niets over het feit of het wel of geen kwalitatief hoogstandje is. Het gaat om de compositie. Eigenlijk is die wel sterk, omdat het gewoon een supereenvoudig filmpje is, waarin toch wel een aantal dingen indringend aan de orde worden gesteld, waar we inmiddels aan gewend zijn geraakt, maar die daardoor toch niet minder vreselijk zijn.
Zie ik nou een derdegraads bijzin?
't Zou zómaar kunnen... :langue
Plaats reactie