en voor wie nu niet weet wat Josephus bedoelt:Josephus schreef:ben wel benieuwd naar de klank. Die zal naar ik aanneem toch wel behoorlijk anders zijn dan de Hoflaankerkse neobarok.
http://www.youtube.com/watch?v=kmvZVQNYLZ0
en voor wie nu niet weet wat Josephus bedoelt:Josephus schreef:ben wel benieuwd naar de klank. Die zal naar ik aanneem toch wel behoorlijk anders zijn dan de Hoflaankerkse neobarok.
:mrgreen: :mrgreen:Hendrikus schreef:en voor wie nu niet weet wat Josephus bedoelt:Josephus schreef:ben wel benieuwd naar de klank. Die zal naar ik aanneem toch wel behoorlijk anders zijn dan de Hoflaankerkse neobarok.
http://www.youtube.com/watch?v=kmvZVQNYLZ0
We worden allemaal magerder. Die kerk kost 10 miljoen. De grond hebben we voor nix, dus 7 ,miljoen moeten we betalen.Mister schreef:Die overigens ook magerder is als ong. 10 jaar geleden...JALP schreef:Weet niet welke van de twee met hoed op je wilt weten... die ene is ouderling PasLassie schreef:k ben benieuwd wie het dan wel is.refo schreef:Dat is 'm niet.
Kerken konden gemakkelijk geld lenen; zo’n lening leek voor financiële instellingen weinig risico’s met zich mee te brengen. De wekelijkse collectes zorgden voor een stabiele inkomstenstroom. Verder bleken de meeste kerken keurige klanten; zij betaalden netjes op tijd hun schulden af.
Totdat er een kink in de kabel kwam. De 101-jarige GG te Gouda leende in 2006 3 miljoen euro om een nieuwe kerk te bouwen. De 1300 leden zegden totaal ongeveer 1 miljoen euro aan giften toe.
Ook werd de gemeente geconfronteerd met een daling van het aantal leden; de collecte-inkomsten namen af. Om het hoofd boven water te houden besloot het kerkbestuur mensen te ontslaan en bewust om te gaan met de verlichting en verwarming van het gebouw. Een faillissement hangt de gemeente boven het hoofd.
Micheal Tangen, adjunct-directeur van de American Investors Group, kijkt niet vreemd op van de problemen bij kerken nu er door de kredietcrisis sprake is van financiële tegenwind. „Er zijn te veel kerken die er altijd maar van uitgingen dat de toekomst rooskleurig zou blijven.”
Nou ja, de dominee heeft een beroep gekregen zag ik, dus wie weet... Dat scheelt weer een aardige duit.refo schreef:Wie weet staat dit in de krant van 24 december 2009
Kerken konden gemakkelijk geld lenen; zo’n lening leek voor financiële instellingen weinig risico’s met zich mee te brengen. De wekelijkse collectes zorgden voor een stabiele inkomstenstroom. Verder bleken de meeste kerken keurige klanten; zij betaalden netjes op tijd hun schulden af.
Totdat er een kink in de kabel kwam. De 101-jarige GG te Gouda leende in 2006 3 miljoen euro om een nieuwe kerk te bouwen. De 1300 leden zegden totaal ongeveer 1 miljoen euro aan giften toe.
Ook werd de gemeente geconfronteerd met een daling van het aantal leden; de collecte-inkomsten namen af. Om het hoofd boven water te houden besloot het kerkbestuur mensen te ontslaan en bewust om te gaan met de verlichting en verwarming van het gebouw. Een faillissement hangt de gemeente boven het hoofd.
Micheal Tangen, adjunct-directeur van de American Investors Group, kijkt niet vreemd op van de problemen bij kerken nu er door de kredietcrisis sprake is van financiële tegenwind. „Er zijn te veel kerken die er altijd maar van uitgingen dat de toekomst rooskleurig zou blijven.”
Dit bericht staat evenwel vandaag in de krant met andere namen en bedragen.
Dit bericht staat evenwel vandaag in de krant met andere namen en bedragen.[/quote]refo schreef:Micheal Tangen, adjunct-directeur van de American Investors Group, kijkt niet vreemd op van de problemen bij kerken nu er door de kredietcrisis sprake is van financiële tegenwind. „Er zijn te veel kerken die er altijd maar van uitgingen dat de toekomst rooskleurig zou blijven.”
Nee, of de kerk moet een stichting zijn. En dan nog: Bij een stichting hebben (alleen) de bestuursleden hoofdelijke aansprakelijkheid, als de stichting niet meer aan de finan. verplichtingen kan voldoen, kan er beslag gelegd worden op de bezittingen van de bestuursleden.Herman schreef:En, als de kerk failliet gaat, zijn de leden dan aansprakelijk?refo schreef:Micheal Tangen, adjunct-directeur van de American Investors Group, kijkt niet vreemd op van de problemen bij kerken nu er door de kredietcrisis sprake is van financiële tegenwind. „Er zijn te veel kerken die er altijd maar van uitgingen dat de toekomst rooskleurig zou blijven.”
Hij gaat echt niet weg, hoor.Ander schreef:Nou ja, de dominee heeft een beroep gekregen zag ik, dus wie weet... Dat scheelt weer een aardige duit.refo schreef:Wie weet staat dit in de krant van 24 december 2009
Want?Afgewezen schreef:Hij gaat echt niet weg, hoor.Ander schreef: Nou ja, de dominee heeft een beroep gekregen zag ik, dus wie weet... Dat scheelt weer een aardige duit.
Hij heeft op alle beroepen alleen maar 'nee' gezegd. En zijn populariteit is inmiddels tanende, dus straks krijgt hij ook geen beroepen meer...Mister schreef:Want?Afgewezen schreef:Hij gaat echt niet weg, hoor.Ander schreef: Nou ja, de dominee heeft een beroep gekregen zag ik, dus wie weet... Dat scheelt weer een aardige duit.
Afgewezen schreef:Hij heeft op alle beroepen alleen maar 'nee' gezegd. En zijn populariteit is inmiddels tanende, dus straks krijgt hij ook geen beroepen meer...Mister schreef:Want?Afgewezen schreef:Hij gaat echt niet weg, hoor.Ander schreef: Nou ja, de dominee heeft een beroep gekregen zag ik, dus wie weet... Dat scheelt weer een aardige duit.
En omdat hij altijd 'nee' zegt zal hij nu ook weer 'nee' zeggen? Dacht toch dat roeping anders werkt.Afgewezen schreef:Hij heeft op alle beroepen alleen maar 'nee' gezegd. En zijn populariteit is inmiddels tanende, dus straks krijgt hij ook geen beroepen meer...Mister schreef:Want?Afgewezen schreef:Hij gaat echt niet weg, hoor.Ander schreef: Nou ja, de dominee heeft een beroep gekregen zag ik, dus wie weet... Dat scheelt weer een aardige duit.