Eerste bezoek aan kerk - advies gevraagd
En Vin, ben je gisteren al gegaan? Zo ja, dan ben ik heel benieuwd naar hoe het ging en hoe het was.
En let maar niet op die verdachtmakingen enzo hier... dat heeft met eerdere voorvallen hier op het forum te maken, daarom is men wat argwanend.
En let maar niet op die verdachtmakingen enzo hier... dat heeft met eerdere voorvallen hier op het forum te maken, daarom is men wat argwanend.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gisteren ben ik gegaan en ik vond het geweldig.
Ik ben heel goed opgevangen en geholpen door iemand. Ik heb zelf aangegeven dat ik nieuw was bij een man die naast me kwam zitten. Hij legde me e.e.a. uit over de volgorde van de dienst en hielp me met de Bijbel en legde me de gebruiken uit tijdens de dienst.
Ik ben ontzettend blij dat ik gegaan ben en wil iedereen hier heel erg bedanken.
Ook degenen die kritisch waren zullen hun redenen daarvoor gehad hebben. Ik me best voorstellen dat je geen mensen met verkeerde bedoelingen in zo'n fijne gemeenschap wilt. Ik neem dus niemand iets kwalijk.
Allen bedankt!
Ik ben heel goed opgevangen en geholpen door iemand. Ik heb zelf aangegeven dat ik nieuw was bij een man die naast me kwam zitten. Hij legde me e.e.a. uit over de volgorde van de dienst en hielp me met de Bijbel en legde me de gebruiken uit tijdens de dienst.
Ik ben ontzettend blij dat ik gegaan ben en wil iedereen hier heel erg bedanken.
Ook degenen die kritisch waren zullen hun redenen daarvoor gehad hebben. Ik me best voorstellen dat je geen mensen met verkeerde bedoelingen in zo'n fijne gemeenschap wilt. Ik neem dus niemand iets kwalijk.
Allen bedankt!
- JolandaOudshoorn
Gelukkig hoeft refo-nederland niet over je te oordelen, maar doet God dat.
ik hoop oprecht dat het niet bij deze ene keer blijft, en dat je niet teleurgesteld bent in ons "vrome kerkmensen".
Vergeet één ding vooral niet: " Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden van hen".
Ik hoop dat het je tot zegen zal zijn.
ik hoop oprecht dat het niet bij deze ene keer blijft, en dat je niet teleurgesteld bent in ons "vrome kerkmensen".
Vergeet één ding vooral niet: " Want waar twee of drie vergaderd zijn in Mijn Naam, daar ben Ik in het midden van hen".
Ik hoop dat het je tot zegen zal zijn.
Stel je neemt een paar studenten mee naar de kerk (die voor het eerst een kerk zullen bezoeken) en je 'woont' in Middelburg. Je bent op zoek naar een 'verstaanbare' schriftuurlijke prediking (evt is er leesdienst in Vlissingen maar je hoopt dat er ergens levendiger Woordverkondiging is) Waar kan je terecht in de buurt van Middelburg?
ehhh.. In Middelburg?helma schreef:Stel je neemt een paar studenten mee naar de kerk (die voor het eerst een kerk zullen bezoeken) en je 'woont' in Middelburg. Je bent op zoek naar een 'verstaanbare' schriftuurlijke prediking (evt is er leesdienst in Vlissingen maar je hoopt dat er ergens levendiger Woordverkondiging is) Waar kan je terecht in de buurt van Middelburg?
Wat is het probleem met een 'gewone' dienst? Als die echt niet te begrijpen zijn zou je toch eens met kerkenraad of, indien mogelijk, predikant moeten spreken.
Mijn ervaring is trouwens dat de meeste vreemdelingen niet echt afgeschrikt raken door wat kerktaal - die hadden ze wel verwacht. Maar dan heb ik het wel over de GKv.. (die hebben ze ook in Middelburg).
Je zou de Ontmoetingskerk in Middelburg eens kunnen proberen.helma schreef:Stel je neemt een paar studenten mee naar de kerk (die voor het eerst een kerk zullen bezoeken) en je 'woont' in Middelburg. Je bent op zoek naar een 'verstaanbare' schriftuurlijke prediking (evt is er leesdienst in Vlissingen maar je hoopt dat er ergens levendiger Woordverkondiging is) Waar kan je terecht in de buurt van Middelburg?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
of de Gasthuiskerk (http://www.gasthuiskerk.nl). Dan blijf je binnen je eigen verband.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Helaas preekt Wisse er niet meer.Unionist schreef:of de Gasthuiskerk (http://www.gasthuiskerk.nl). Dan blijf je binnen je eigen verband.
HHK Arnemuiden, nog dichterbij dan Vlissingen ook.helma schreef:Stel je neemt een paar studenten mee naar de kerk (die voor het eerst een kerk zullen bezoeken) en je 'woont' in Middelburg. Je bent op zoek naar een 'verstaanbare' schriftuurlijke prediking (evt is er leesdienst in Vlissingen maar je hoopt dat er ergens levendiger Woordverkondiging is) Waar kan je terecht in de buurt van Middelburg?
Gelukkig klinkt het Woord ook nog in Middelburg. Mijns inziens een beter criteium dan Wisse.Herman schreef:Als er een verband is tussen een reeks publicaties in de kerkbode over de kanselboodschap van 1953 en de prediking anno 2007 dan spreekt Wisse in zekere zin nog wel in Kralingen.Unionist schreef:In Kralingen nog wel dan?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Ik ben het geheel met je eens.Unionist schreef:
Gelukkig klinkt het Woord ook nog in Middelburg. Mijns inziens een beter criterium dan Wisse.
Niettemin waren Wisses (s)preekgaven niet te versmaden kost voor zijn tijdgenoten.
En vergeef mijn zwakheid dat ik nostalgie momenteel belangrijker criterium vind dan andere zaken.