Tjoh, Daphne, wat zijn we het eens vandaagDaphne schreef: eens

Je moet mijn reactie lezen zoals hij geplaatst is, namelijk als reactie op de opmerking JolandaOudshoorn, op de reactie van jvdg dat hij zich op zulke happenings niet altijd thuisvoelt. Kortom, in zn verband lezen...Daphne schreef:eensAnder schreef:Dat is toch nooit zo geweest memento. En jij en ik zien alleen maar aan wat voor ogen is hoor. Maar omdat nu met zulke dagen in verband te brengen is onjuist.memento schreef: Het enige wat ik aangeef, is dat het jammer is dat het ware geloof niet meer hét kenmerkende is voor 'ons soort mensen'.
Van die reactie/opmerking vind ik hetzelfde. En wanneer je je er niet thuisvoelt, vooral niet komen. Maar dat ligt dan misschien meer aan jezelf dan aan zo'n dag.memento schreef: Je moet mijn reactie lezen zoals hij geplaatst is, namelijk als reactie op de opmerking JolandaOudshoorn, op de reactie van jvdg dat hij zich op zulke happenings niet altijd thuisvoelt. Kortom, in zn verband lezen...
Haha, je zou columns moeten schrijven. Lekker de refo's op de hak nemen en er een uitermate overdreven karikatuur van maken.Ander schreef:accoord schreef:Ik hou ook niet echt van dit soort evenementen.
Ik voel me niet thuis in zo'n patat- en salade-etende, observerende menigte van veel vrouwen met grote opgestoken appeltaarten op hun hoofd in gesprek over "heb je die gezien "en "die zag ik ook, o ja? leuk hoor, ja echt leuk!" Neem nog een frikandel speciaal ondertussen en hou je krijsende kinderen bij elkaar!
memento schreef:
Het is totaal niet overdreven. Laat staan uitermate overdreven. Zeer kernachtig geformuleerd en exact omschreven hoe de situatie is op dit soort dagen. Vasthoudend aan een stukje (h) erkenning in uiterlijkheden.
Nou ja, ik kan me niet herkennen in zo'n vrouwjan03 schreef:Ander schreef:Haha, je zou columns moeten schrijven. Lekker de refo's op de hak nemen en er een uitermate overdreven karikatuur van maken.accoord schreef:Ik hou ook niet echt van dit soort evenementen.
Ik voel me niet thuis in zo'n patat- en salade-etende, observerende menigte van veel vrouwen met grote opgestoken appeltaarten op hun hoofd in gesprek over "heb je die gezien "en "die zag ik ook, o ja? leuk hoor, ja echt leuk!" Neem nog een frikandel speciaal ondertussen en hou je krijsende kinderen bij elkaar!memento schreef:
Het is totaal niet overdreven. Laat staan uitermate overdreven. Zeer kernachtig geformuleerd en exact omschreven hoe de situatie is op dit soort dagen. Vasthoudend aan een stukje (h) erkenning in uiterlijkheden.
Sommige posters zijn ware kunstenaars!memento schreef:Het enige wat ik aangeef, is dat het jammer is dat het ware geloof niet meer hét kenmerkende is voor 'ons soort mensen'. Maargoed, blijkbaar is verdriet over het 'normaal zijn van ongeloof' overdreven...Ander schreef:Je slaat erg door memento. Ik vind het ongepast om hierop theologie te bedrijven. Tegenwoordig zijn er niet zo heel veel happenings waar je als refo naar toekan, toch prettig dat er een beurs 'Naar Buiten' is en de 'Duikenburgse dagen'. Enne, omdat dat allemaal refo's trekt zie je ook allemaal rokjes, da's een logisch gevolg. Niet overdrijven!!
Dat is ook in tegenwoordig, deze visie, normaal zijn van ongeloof. Er bestaat een club in refo-Nederland die dat alleen maar roept. SRA heet dat geloof ik. Volgens hen gaan hele hordes verloren omdat ze ongeloof normaal vinden. Mensen, dat vinden we van nature allemaal!! En om dat dan hier ook te gaan toepassen, alsof al die mensen op die dagen lekker normaal ongelovig lopen te doen. Schei toch uit...memento schreef: Het enige wat ik aangeef, is dat het jammer is dat het ware geloof niet meer hét kenmerkende is voor 'ons soort mensen'. Maargoed, blijkbaar is verdriet over het 'normaal zijn van ongeloof' overdreven...
Memento, met alle respect, ben je nu on-topic of niet. Het gaat hier over de Duikenburgse Dagen, in dat verband lees ik jou woorden. Dus ik lees wel degelijk in zijn verband. Als je je woorden niet in het verband van dit topic bedoelt, zeg dat dan. Dan is het voor mij duidelijk. (of schrijf ze in een ander topicmemento schreef:Lezen, in zn verband lezen, en me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd noch bedoelt heb...Ander schreef: En om dat dan hier ook te gaan toepassen, alsof al die mensen op die dagen lekker normaal ongelovig lopen te doen. Schei toch uit...
Het verband was dat een aantal refo's hier aangaf zich niet thuis te voelen op zulke evenementen. Waarop de vraag gesteld werd hoe dat kan, terwijl we allemaal kerkmensen zijn. Well, dáár reageerde ik op.Ander schreef:Memento, met alle respect, ben je nu on-topic of niet. Het gaat hier over de Duikenburgse Dagen, in dat verband lees ik jou woorden. Dus ik lees wel degelijk in zijn verband. Als je je woorden niet in het verband van dit topic bedoelt, zeg dat dan. Dan is het voor mij duidelijk. (of schrijf ze in een ander topicmemento schreef:Lezen, in zn verband lezen, en me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd noch bedoelt heb...Ander schreef: En om dat dan hier ook te gaan toepassen, alsof al die mensen op die dagen lekker normaal ongelovig lopen te doen. Schei toch uit..., ik begrijp best wat je bedoelt maar vind het in het licht van dit onderwerp behoorlijk overdreven).