Duikenburgse Dagen

Ander

Bericht door Ander »

Daphne schreef: eens
Tjoh, Daphne, wat zijn we het eens vandaag :lol:
memento

Bericht door memento »

Daphne schreef:
Ander schreef:
memento schreef: Het enige wat ik aangeef, is dat het jammer is dat het ware geloof niet meer hét kenmerkende is voor 'ons soort mensen'.
Dat is toch nooit zo geweest memento. En jij en ik zien alleen maar aan wat voor ogen is hoor. Maar omdat nu met zulke dagen in verband te brengen is onjuist.
eens
Je moet mijn reactie lezen zoals hij geplaatst is, namelijk als reactie op de opmerking JolandaOudshoorn, op de reactie van jvdg dat hij zich op zulke happenings niet altijd thuisvoelt. Kortom, in zn verband lezen...
Ander

Bericht door Ander »

Hendrikus schreef: Ach kom, niet overdrijven... Wie slaat hier nou door?
Ik ga elk jaar met een groepje gehandicapten op vakantie. Ik moet dan uitjes regelen. Het is tegenwoordig best moeilijk om iets verantwoords te vinden hoor! En ja, hierin wordt verschillend gedacht. Maar ik sla niet door, ja!
Ander

Bericht door Ander »

memento schreef: Je moet mijn reactie lezen zoals hij geplaatst is, namelijk als reactie op de opmerking JolandaOudshoorn, op de reactie van jvdg dat hij zich op zulke happenings niet altijd thuisvoelt. Kortom, in zn verband lezen...
Van die reactie/opmerking vind ik hetzelfde. En wanneer je je er niet thuisvoelt, vooral niet komen. Maar dat ligt dan misschien meer aan jezelf dan aan zo'n dag.

Mee eens, Daphne? :P
jan03

Bericht door jan03 »

Ander schreef:
accoord schreef:Ik hou ook niet echt van dit soort evenementen.

Ik voel me niet thuis in zo'n patat- en salade-etende, observerende menigte van veel vrouwen met grote opgestoken appeltaarten op hun hoofd in gesprek over "heb je die gezien "en "die zag ik ook, o ja? leuk hoor, ja echt leuk!" Neem nog een frikandel speciaal ondertussen en hou je krijsende kinderen bij elkaar!
Haha, je zou columns moeten schrijven. Lekker de refo's op de hak nemen en er een uitermate overdreven karikatuur van maken.
memento schreef:
Het is totaal niet overdreven. Laat staan uitermate overdreven. Zeer kernachtig geformuleerd en exact omschreven hoe de situatie is op dit soort dagen. Vasthoudend aan een stukje (h) erkenning in uiterlijkheden.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

jan03 schreef:
Ander schreef:
accoord schreef:Ik hou ook niet echt van dit soort evenementen.

Ik voel me niet thuis in zo'n patat- en salade-etende, observerende menigte van veel vrouwen met grote opgestoken appeltaarten op hun hoofd in gesprek over "heb je die gezien "en "die zag ik ook, o ja? leuk hoor, ja echt leuk!" Neem nog een frikandel speciaal ondertussen en hou je krijsende kinderen bij elkaar!
Haha, je zou columns moeten schrijven. Lekker de refo's op de hak nemen en er een uitermate overdreven karikatuur van maken.
memento schreef:
Het is totaal niet overdreven. Laat staan uitermate overdreven. Zeer kernachtig geformuleerd en exact omschreven hoe de situatie is op dit soort dagen. Vasthoudend aan een stukje (h) erkenning in uiterlijkheden.
Nou ja, ik kan me niet herkennen in zo'n vrouw :? Terwijl ik, zoals ik eerder aangaf heus wel eens op dit soort festijnen kom! Misschien dat ik me daarom niet thuis voel :? :(
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Ik lees tussen de regels door: bah wat akelig al die patatetende knotten met rok, hier voel ik me als waar-gelovige niet thuis.
Daar hoor ik gelukkig niet bij.

Als je je daar ver boven verheven voelt, ga je toch gewoon niet.

Degenen die wel gaan, veel plezier!
helma

Bericht door helma »

ik ben woensdag geweest
bij Om Sions wilblaadje meegenomen; Daphne niet gezien helaas :?

de kinderen genieten ervan; springkussen; huifkartocht en hier en daar een relatiekadootje
Ik vind het heerlijk om te snuffelen tussen de boeken; speuren of ik het lang door mij gezochte boek over het leven van Ds R kok kan vinden (nee dus helaas)
Prijzen waren over het algemeen vrij hoog w.b. theologie
zag het boek van Ridderus over Heiligmaking waaruit pas geciteerd werd door Grace; maar was 50 euro :shock:
een voor ons onbekende Bob Evers op de kip getokt (2 euro)
een leuk Mex stelletje gekocht voor mijn dochter van 6; afgeprijsd van 70 euro voor 10 :D :D

Me verwonderd over de twee in driedelig zwart gestoken mannen achter de stand van Stichting Zondagsrust die al paffend met een dikke sigaar de mensen probeerden te overtuigen van de noodzaak om toch het gebod van de Zondagsheiliging te houden.

Hard voorbij de stands gelopen met hoeden en dure Refokleding

Me verbaasd over het kerkje in Mali wat gebouwd werd met stenen van voorbijgangers waar er aan het eind van de middag
(oh sorry, ik was er dus dinsdag Daphne)nog maar een enkele van verkocht was. Waarom is 5 euro zo weinig als je bij een hoedenstand staat en zoveel als het om een goed doel gaat???

dan zingen hoeft voor mij niet op zo'n evenement; vind het een beetje :roll:
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

helma schreef:dat zingen hoeft voor mij niet op zo'n evenement; vind het een beetje :roll:
Langzaam, bedoel je? :wink:
Daphne schreef:Als afsluiting was er een samenzang moment... dáááár werd langzaam gezongen... :shock: nog nooit gehoord zo langzaam :D (serieus!)
Oude Paden

Bericht door Oude Paden »

memento schreef:
Ander schreef:Je slaat erg door memento. Ik vind het ongepast om hierop theologie te bedrijven. Tegenwoordig zijn er niet zo heel veel happenings waar je als refo naar toekan, toch prettig dat er een beurs 'Naar Buiten' is en de 'Duikenburgse dagen'. Enne, omdat dat allemaal refo's trekt zie je ook allemaal rokjes, da's een logisch gevolg. Niet overdrijven!!
Het enige wat ik aangeef, is dat het jammer is dat het ware geloof niet meer hét kenmerkende is voor 'ons soort mensen'. Maargoed, blijkbaar is verdriet over het 'normaal zijn van ongeloof' overdreven...
Sommige posters zijn ware kunstenaars!
Ze weten bij elk onderwerp het thema "reformatorisch geoorloofd ongeloof" aan de orde te stellen!
Ik ben bang dat het op andere evenementen niet overdreven is om verdriet te hebben over het "normaal zijn van het geloof"

Dit wil niet zeggen dat ik sommige gevoelens van posters niet herken. Ook ik vind weinig terug van de beoefening van "het ware vreemdelingschap" op de aarde bij dit soort evenementen.

Maar je kunt ook doorslaan en gelijk je ongenoegens uiten over die "knotten refo's" om daarmee aan te geven dat dat soort zowieso ver van het spoor zijn! Een stok is makkelijk te vinden!
Ander

Bericht door Ander »

memento schreef: Het enige wat ik aangeef, is dat het jammer is dat het ware geloof niet meer hét kenmerkende is voor 'ons soort mensen'. Maargoed, blijkbaar is verdriet over het 'normaal zijn van ongeloof' overdreven...
Dat is ook in tegenwoordig, deze visie, normaal zijn van ongeloof. Er bestaat een club in refo-Nederland die dat alleen maar roept. SRA heet dat geloof ik. Volgens hen gaan hele hordes verloren omdat ze ongeloof normaal vinden. Mensen, dat vinden we van nature allemaal!! En om dat dan hier ook te gaan toepassen, alsof al die mensen op die dagen lekker normaal ongelovig lopen te doen. Schei toch uit...

Laat overigens onverlet dat niemand normaal ongelovig mág zijn, laat dat duidelijk zijn!!
memento

Bericht door memento »

Ander schreef: En om dat dan hier ook te gaan toepassen, alsof al die mensen op die dagen lekker normaal ongelovig lopen te doen. Schei toch uit...
Lezen, in zn verband lezen, en me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd noch bedoelt heb...
wim

Bericht door wim »

--
Laatst gewijzigd door wim op 26 jul 2007, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ander

Bericht door Ander »

memento schreef:
Ander schreef: En om dat dan hier ook te gaan toepassen, alsof al die mensen op die dagen lekker normaal ongelovig lopen te doen. Schei toch uit...
Lezen, in zn verband lezen, en me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd noch bedoelt heb...
Memento, met alle respect, ben je nu on-topic of niet. Het gaat hier over de Duikenburgse Dagen, in dat verband lees ik jou woorden. Dus ik lees wel degelijk in zijn verband. Als je je woorden niet in het verband van dit topic bedoelt, zeg dat dan. Dan is het voor mij duidelijk. (of schrijf ze in een ander topic :wink: , ik begrijp best wat je bedoelt maar vind het in het licht van dit onderwerp behoorlijk overdreven).
memento

Bericht door memento »

Ander schreef:
memento schreef:
Memento, met alle respect, ben je nu on-topic of niet. Het gaat hier over de Duikenburgse Dagen, in dat verband lees ik jou woorden. Dus ik lees wel degelijk in zijn verband. Als je je woorden niet in het verband van dit topic bedoelt, zeg dat dan. Dan is het voor mij duidelijk. (of schrijf ze in een ander topic :wink: , ik begrijp best wat je bedoelt maar vind het in het licht van dit onderwerp behoorlijk overdreven).
Het verband was dat een aantal refo's hier aangaf zich niet thuis te voelen op zulke evenementen. Waarop de vraag gesteld werd hoe dat kan, terwijl we allemaal kerkmensen zijn. Well, dáár reageerde ik op.

Kortom, het was geen kritiek op dit soort evenementen. Die is namelijk anders, namelijk het verheerlijken van materialisme. Maargoed, die discussie hebben we al zo vaak gevoerd (o.a. in de topics over de Wegwijs), dus wat mij betreft gaan we die niet herhalen...
Plaats reactie