zoheej...

Rens

Bericht door Rens »

@ JvdG............

die Germaanse goden, zoals Wodan en Donar, ZIJN geen goden, maar werden door hen als zodanig gezien, het was HUN realiteit. Vergeet niet dat het een volstrekt heidenvolk was dat God noch gebod kende.............

Maar waarom blijf je nou toch zo doorzaniken over iets dat de goegemeente als zodanig herkent heeft, alleen jij niet. Je stelt me teleur over deze halsstarrigheid.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

jvdg schreef:Je gelooft toch niet werkelijk dat deze natuurgoden (hebben) bestaan?
Maar je schrijft: evenzo.......
Die vergelijking vind ik gruwelijk
Rens had al aangegeven dat de natuurgoden nix te maken hebben met de heilige God.
Vervolgens ga jij dat nog gruwelijk vinden
Geen reden voor.
Vervolgens gaat Herman zich ermee bemoeien. Neemt jou in bescherming (?) en maant ons rustig te doen en dat jij een punt hebt.

Punt is dat niemand onrustig is en ik twijfelde aan jouw punt.

Dan is nu tijd om hier een punt achter te zetten, dit gaat nergens meer over.
Marnix

Bericht door Marnix »

Rens schreef:@ JvdG............

die Germaanse goden, zoals Wodan en Donar, ZIJN geen goden, maar werden door hen als zodanig gezien, het was HUN realiteit. Vergeet niet dat het een volstrekt heidenvolk was dat God noch gebod kende.............

Maar waarom blijf je nou toch zo doorzaniken over iets dat de goegemeente als zodanig herkent heeft, alleen jij niet. Je stelt me teleur over deze halsstarrigheid.
1 Een psalm van Asaf. God staat in de vergadering Godes; Hij oordeelt in het midden der goden;

Maar goed, in dit topic is een andere psalm nog gepaster.

Erken de HEER, o goden,
erken de HEER, zijn macht en majesteit,
2 erken de HEER, de majesteit van zijn naam,
buig u voor de HEER in zijn heilige glorie.

3 De stem van de HEER boven de wateren,
de God vol majesteit doet de donder rollen,
de HEER boven de wijde wateren,
4 de stem van de HEER vol kracht,
de stem van de HEER vol glorie.

5 De stem van de HEER splijt ceders,
de HEER splijt de ceders van de Libanon.
6 Opspringen doet hij de Libanon als een kalf
en de Sirjon als het jong van een wilde stier.

7 De stem van de HEER ontbrandt in vurige vlammen,
8 de stem van de HEER brengt de woestijn tot beven,
beven doet de HEER de woestijn van Kades.
9 De stem van de HEER doet de hinden kalven
en de geiten hun jongen werpen. Majesteit! roept heel zijn paleis.

10 De HEER heeft zijn troon boven de vloed,
ten troon zit de HEER als koning voor eeuwig.
11 De HEER zal macht aan zijn volk verlenen,
de HEER zal zijn volk zegenen met vrede.

Zo groot is onze God!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Soof

Bericht door Soof »

Lieve mensen,

Soms sta ik werkelijk waar verbáást over hoever jullie in een topic (zoals bijv. een topic over het onweer van gister), uit kunnen wijden over iets totaal anders (zoals goden)....................
vlinder

Bericht door vlinder »

Soof schreef:Lieve mensen,

Soms sta ik werkelijk waar verbáást over hoever jullie in een topic (zoals bijv. een topic over het onweer van gister), uit kunnen wijden over iets totaal anders (zoals goden)....................
zoals elk forum heeft ook dit forum een zwak en hier is dat heel erg off-topic gaan binnen een topic.

Goed: is het vandaag nog ergens noodweer geweest?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Soof

Bericht door Soof »

Hier niet.... Wel regen, maar voor de rest rustig, en vanmiddag was het hoofdzakelijk droog.....

(om ook maar eens off te gaan, dat herrinnerd me eraan dat ik mijn rok nog van de waslijn moet halen :wink: )
Marnix

Bericht door Marnix »

In het oosten schijnt het er nu flink aan toe te gaan. Vandaag is het, tot nu toe, rustig in Arnhem. Volgens de buienradar gaat het allemaal boven Arnhem langs.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
vlinder

Bericht door vlinder »

Hier bijna hele dag droog geweest! Gelukkig voor de vele rommelmarkten die er vandaag waren.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
helma

Bericht door helma »

vlinder schreef:Hier bijna hele dag droog geweest! Gelukkig voor de vele rommelmarkten die er vandaag waren.
Nou...hier dreven de kinderen vanmorgen bijna van het schoolplein af
MariaW

Bericht door MariaW »

Het dondert hier alweer aardig... en op buienradar.nl is eigenlijk niet een noemenswaardige bui te vinden zo rond de plek waar ik nu bivakkeer.

Vannacht ging het er ook aardig hard af. Wolkbreuk, noodweer, heftig onweer. Stroom uitgevallen etc. :(
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Het regent hier bij een zonnige lucht, en het begint al te rommelen.... Dat voorspelt niet veel goeds ben ik bang...... :|
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Rens

Bericht door Rens »

Van dik hout zaagt men planken......en ik moet er zo nog doorheen ook!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Daphne

Bericht door Daphne »

Mariavt schreef:Het regent hier bij een zonnige lucht, en het begint al te rommelen.... Dat voorspelt niet veel goeds ben ik bang...... :|
:o hier niets aan t handje! :wink:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Daphne schreef:
Mariavt schreef:Het regent hier bij een zonnige lucht, en het begint al te rommelen.... Dat voorspelt niet veel goeds ben ik bang...... :|
Verschilt per streek hé......
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Daphne

Bericht door Daphne »

Mariavt schreef:
Daphne schreef:
Verschilt per streek hé......
:shock:
Plaats reactie