Je doet het juiste denk ik met je vrouw en kinderen te willen beschermen.
En goed doen kan natuurlijk ook op een andere manier.
Kan ze ook een keer meenemen naar de plaatselijke Kipcorner.

Nee, is geen Nieuwe VertalingMa Vis schreef:
Helma; hoe kóm ik aan een Levensbron?
Is dat niet de nieuwe vertaling van het Nieuwe Testament?
Ja, ik heb een fysieke afkeer van zwervers. Omdat zij zich zelden wassen, scheren, vaak aan de drugs zitten/zaten, etc. zodat ze allerlei ziekten bij zich kunnen dragen. Zoals ik ook een fysieke afkeer heb van familie van mij, die ranzig is. Is dat zo gek?Zosinus schreef:Ik vind het onchristelijk hoe slecht van vertrouwen Vincent en Myster zijn. Met name bij Vincent klinkt er ook nog fysieke afkeer in door (ze kunnen ziekten meebrengen). Hebben jullie soms overal zilver en goed liggen dat voor het oprapen ligt? Laten we het er maar op houden: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Vincent schreef:Ja, ik heb een fysieke afkeer van zwervers. Omdat zij zich zelden wassen, scheren, vaak aan de drugs zitten/zaten, etc. zodat ze allerlei ziekten bij zich kunnen dragen. Zoals ik ook een fysieke afkeer heb van familie van mij, die ranzig is. Is dat zo gek?Zosinus schreef:Ik vind het onchristelijk hoe slecht van vertrouwen Vincent en Myster zijn. Met name bij Vincent klinkt er ook nog fysieke afkeer in door (ze kunnen ziekten meebrengen). Hebben jullie soms overal zilver en goed liggen dat voor het oprapen ligt? Laten we het er maar op houden: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
En wat dat stelen betreft, het is onzinnig om te zeggen: "zoals de waard is..." Zwervers zijn nu eenmaal sneller geneigd om iets te bruikbaars te jatten en dat is nog niet eens zo gek vanuit hun situatie bezien, zou ik misschien ook wel doen ja. Zoals ook in Spreuken staat, dat het niet echt zondig is als iemand steelt vanwege honger. Maar ik zit toch niet in die situatie? En heb toch het recht en de plicht om mijzelf te beschermen?
Nee, op zijn hoogst krijg je een eelterige hand. Vind ik gewoon ranzig. En "niet het criminieelste soort..." klinkt lekker positief.parsifal schreef:Vincent schreef:Ja, ik heb een fysieke afkeer van zwervers. Omdat zij zich zelden wassen, scheren, vaak aan de drugs zitten/zaten, etc. zodat ze allerlei ziekten bij zich kunnen dragen. Zoals ik ook een fysieke afkeer heb van familie van mij, die ranzig is. Is dat zo gek?Zosinus schreef:Ik vind het onchristelijk hoe slecht van vertrouwen Vincent en Myster zijn. Met name bij Vincent klinkt er ook nog fysieke afkeer in door (ze kunnen ziekten meebrengen). Hebben jullie soms overal zilver en goed liggen dat voor het oprapen ligt? Laten we het er maar op houden: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
En wat dat stelen betreft, het is onzinnig om te zeggen: "zoals de waard is..." Zwervers zijn nu eenmaal sneller geneigd om iets te bruikbaars te jatten en dat is nog niet eens zo gek vanuit hun situatie bezien, zou ik misschien ook wel doen ja. Zoals ook in Spreuken staat, dat het niet echt zondig is als iemand steelt vanwege honger. Maar ik zit toch niet in die situatie? En heb toch het recht en de plicht om mijzelf te beschermen?Dat van die ziekten is vast erg serieus. Zolang je geen spuiten met ze deelt en niet al te intiem seksueel contact met ze hebt is het allemaal niet zo gevaarlijk hoor. Het gaat hier trouwens om een straatkant verkoper, dat zijn over het algemeen niet de zwervers van het crimineelste soort.
Menselijkerwijs is dat niet gek. Ik kan me er in ieder geval wel wat bij voorstellen. Maar het is maar de vraag of je er mee wegkomt in het kader van de tekst die Daphne ergens hieronder aanhaalt.Vincent schreef:Ja, ik heb een fysieke afkeer van zwervers. Omdat zij zich zelden wassen, scheren, vaak aan de drugs zitten/zaten, etc. zodat ze allerlei ziekten bij zich kunnen dragen. Zoals ik ook een fysieke afkeer heb van familie van mij, die ranzig is. Is dat zo gek?
Jaja, mooi gepraat, mooi ook jezelf er uit gered, met wat uit het verband gerukte teksten je liefdeloze gedrag goed willen praten. Je naaste lief hebben als jezelf. Je snapt niet wat dat betekend he? Je post druipt van het "jezelf meer liefhebben dan je naaste". Als IK maar niet ziek word, een vieze hand krijg,Vincent schreef:Ja, ik heb een fysieke afkeer van zwervers. Omdat zij zich zelden wassen, scheren, vaak aan de drugs zitten/zaten, etc. zodat ze allerlei ziekten bij zich kunnen dragen. Zoals ik ook een fysieke afkeer heb van familie van mij, die ranzig is. Is dat zo gek?Zosinus schreef:Ik vind het onchristelijk hoe slecht van vertrouwen Vincent en Myster zijn. Met name bij Vincent klinkt er ook nog fysieke afkeer in door (ze kunnen ziekten meebrengen). Hebben jullie soms overal zilver en goed liggen dat voor het oprapen ligt? Laten we het er maar op houden: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
En wat dat stelen betreft, het is onzinnig om te zeggen: "zoals de waard is..." Zwervers zijn nu eenmaal sneller geneigd om iets te bruikbaars te jatten en dat is nog niet eens zo gek vanuit hun situatie bezien, zou ik misschien ook wel doen ja. Zoals ook in Spreuken staat, dat het niet echt zondig is als iemand steelt vanwege honger. Maar ik zit toch niet in die situatie? En heb toch het recht en de plicht om mijzelf te beschermen?
Wat een onzin. Hier ga ik verder niet op in. Ik ruk geen tekst uit zijn verband en praat niks recht. Jij bent degene die weer met een losse tekst aan komt zetten en huilerig het geloof erbij haalt enzo.Marnix schreef:Jaja, mooi gepraat, mooi ook jezelf er uit gered, met wat uit het verband gerukte teksten je liefdeloze gedrag goed willen praten. Je naaste lief hebben als jezelf. Je snapt niet wat dat betekend he? Je post druipt van het "jezelf meer liefhebben dan je naaste". Als IK maar niet ziek word, een vieze hand krijg,Vincent schreef:Ja, ik heb een fysieke afkeer van zwervers. Omdat zij zich zelden wassen, scheren, vaak aan de drugs zitten/zaten, etc. zodat ze allerlei ziekten bij zich kunnen dragen. Zoals ik ook een fysieke afkeer heb van familie van mij, die ranzig is. Is dat zo gek?Zosinus schreef:Ik vind het onchristelijk hoe slecht van vertrouwen Vincent en Myster zijn. Met name bij Vincent klinkt er ook nog fysieke afkeer in door (ze kunnen ziekten meebrengen). Hebben jullie soms overal zilver en goed liggen dat voor het oprapen ligt? Laten we het er maar op houden: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Man, gooi je egoisme eens overboord en kijk naar Jezus. Dacht je dat die blinden langs de weg zo schoon en gezond waren? Had Hij een afkeer van die melaatsen die hem kwamen opzoeken? etc.
Wie zijn leven wil winnen, die zal het verliezen... maar wie het wil verliezen, die zal het winnen. Ik raad je aan met klem het slot van Mattheus 25 te lezen. Ik had honger en je hebt me niet te drinken gegeven, dorst en niet te drinken etc. Zoals je nu doet ben je als de Leviet die met een grote boog om de gewonde man heenliep (hij was vast bang dat zijn gewaad vies zou worden of dat hij ook gewond zou raken terwijl je een "barmhartige samaritaan" zou moeten zijn.
Ja, dat is wel raar. Hoe haalt Marnix het in zijn rare hoofd om op een refoforum zoiets vaags en abstracts als "geloof" erbij te halen! Geloven doen we wel op zondag in de kerk en daar zitten geen straatkrantverkopers.Vincent schreef:Wat een onzin. Hier ga ik verder niet op in. Ik ruk geen tekst uit zijn verband en praat niks recht. Jij bent degene die weer met een losse tekst aan komt zetten en huilerig het geloof erbij haalt enzo.
Broeders/Zusters van het zelfde huis... zonen en dochters van God...Ai ziet, hoe goed en lieflijk is ‘t , dat zonen van ’t zelfde huis als broeders samenwonen
Hoef ik geen woord aan toe te voegen...........Daphne schreef:Ik verbaas me over de toon hier in dit topic... beschamend zou ik het willen noemen...
kennen jullie deze nog?
Broeders/Zusters van het zelfde huis... zonen en dochters van God...Ai ziet, hoe goed en lieflijk is ‘t , dat zonen van ’t zelfde huis als broeders samenwonen
Ik vind het beschamend naar de 'buitenwereld' toe. Ik zou niet voor sommige uitspraken in dit topic garant willen staan.... Stel voor dat een nietchristen even komt lezen over hoe 'wij' christenen over deze zaak denken... echt een aanbeveling waard... :|