Relatie, vrienden, kennissen via internet

edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Weet je, ik moet denken aan het onderschrift van Rens:

Hoe je denken van jongs af is gevormd, zal nimmer meer veranderen.

Tja, da's een waarheid als een koe! En op welke manier kun je dan het beeld dat je van jezelf hebt veranderen? Ik herken nl. erg veel in datgene wat Ma Vis schrijft. Verstandelijk is het allemaal goed te beredeneren, maar gevoel zegt toch wat anders....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
jvdg

Bericht door jvdg »

Ma Vis schreef:Nou, da's aardig gezegd van je.
Maar als het zo voelt...

En een vriendschap hóórt toch evenwichtig te zijn?
Yep.

De ander geeft naar jouw gevoelen altijd meer dan je in redelijkheid kan verwachten.
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

jvdg schreef: De ander geeft naar jouw gevoelen altijd meer dan je in redelijkheid kan verwachten.
Omgekeerd betekent dat dan dat je zelf in een vriendschap ook altijd meer moet geven dan de ander verwacht.

Dat is erg moeilijk.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Ma Vis schreef:Omgekeerd betekent dat dan dat je zelf in een vriendschap ook altijd meer moet geven dan de ander verwacht.

Dat is erg moeilijk.
Mag ik dat móeten even veranderen in wíllen? Dat is zeker moeilijk maar je moet van jezelf niet meer verwachten dan je kúnt geven.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
jvdg

Bericht door jvdg »

Ma Vis schreef:
jvdg schreef: De ander geeft naar jouw gevoelen altijd meer dan je in redelijkheid kan verwachten.
Omgekeerd betekent dat dan dat je zelf in een vriendschap ook altijd meer moet geven dan de ander verwacht.

Dat is erg moeilijk.
Dat is niet moeilijk!

Als er ware vriendschap is gaat dit vanzelf. Echt waar.

Een vriend weet van jouw gebreken, maar kan die gebreken accepteren.

Vriendschap gaat met liefde gepaard.

Daar komt geen rekenwerk aan te pas.
Vriendschap is onvoorwaardelijk.
Ma Vis

Bericht door Ma Vis »

Wat dan als je bijv. zo iets belangrijks als 'vertrouwen' niet kunt geven?
Dat lijkt me toch wel een aspect in vriendschap dat wel 'moet'.

Overigens, ES, dat is inderdaad wat ik bedoel!
edele strijdster

jvdg schreef:
Ma Vis schreef:

Dat is erg moeilijk.
Dat is niet moeilijk!

Wat Ma Vis ook al schrijft: Wat als je vertrouwen niet kan geven of ontvangen. Of wat wanneer je bang ben dat bij het minste wat je doet vriendschap 'over kan zijn'?
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
jvdg

Bericht door jvdg »

edele strijdster schreef:
jvdg schreef:
Ma Vis schreef:

Dat is erg moeilijk.
Dat is niet moeilijk!

Wat Ma Vis ook al schrijft: Wat als je vertrouwen niet kan geven. Of, dat je ondanks alles toch blijft twijvelen aan het vertrouwen dat je krijgt of wanneer je vertrouwen geeft? Dat je bang bent dat alles in elkaar stort omdat je op een dag misschien wel iets doet wat net in het '' verkeerde keelgat' schiet. Waardoor jij het idee hebt dat vriendschap direct over is?
Lees mijn posting nog een keer door.

Als er een echte vriend is, dan vallen de twijfels weg.

En als je dan nog wantrouwend bent: HIJ is het die de ware Vriendschap biedt.

Dat is geen vromigheid, maar praktijk!
edele strijdster

jvdg schreef: Lees mijn posting nog een keer door.

Dat laatste wat je zegt, weet ik op zich wel. En ik hoop dat veel mensen dat ook mogen ervaren. Want dat is hetgene wat het belangrijkste is op aarde en ook het doel van ons leven. Dat we de Heere de eer geven in alles! Gelukkig is dat soms echt wel tot steun.
In de praktijk en de contacten met mensen vind ik dat alleen nog moeilijk om te geloven. Dat er mensen zijn die mij vertrouwen en die mij nemen zoals ik ben...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Mariavt

Bericht door Mariavt »

jvdg schreef:
Dat is niet moeilijk!

Ik heb eens een tegeltje gehad met de spreuk:
Een vriend is iemand die je verleden kent,
In je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.

Helaas heeft degene die me dat tegeltje gaf, me na wat problemen laten vallen als een baksteen.
Tóch heb ik het tegeltje bewaard om dat het zo wáár is wat er op staat.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
jvdg

Bericht door jvdg »

edele strijdster schreef:
jvdg schreef: Lees mijn posting nog een keer door.

Dat laatste wat je zegt, weet ik op zich wel. En ik hoop dat veel mensen dat ook mogen ervaren. Want dat is hetgene wat het belangrijkste is op aarde en ook het doel van ons leven. Dat we de Heere de eer geven in alles! Gelukkig is dat soms echt wel tot steun.
In de praktijk en de contacten met mensen vind ik dat alleen nog moeilijk om te geloven. Dat er mensen zijn die mij vertrouwen en die mij nemen zoals ik ben...
Een dooddoener wellicht: Vest op prinsen geen vertrouwen.......

In mijn verleden ben ik daar totaal mank aangegaan.
Wat toen gebeurd is begrijp ik nog steeds niet.

Maar onze God had daar Zijn wijze bedoelingen mee.

Ik was opstandig, maar ziende op wat Hij hiervoor teruggaf moet ik zeggen: Heilig zijn o God uw wegen en werken.

Als HIJ mij brengt waar ik wezen moet, dan klinkt mijn Jubel tot Hem... Wat er ook gebeurd is! Ja, juist daardoor.

Dat is mijn wens en bede voor mezelf en voor U allen.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mariavt schreef:
Ma Vis schreef:Met dat 'sommigen' wil ik niet discrimineren hoor.
Maar 'sommigen' hier zijn zooo aardig, begripvol en wijs dat ik daar wel vrienden mee zou willen zijn.
Maar zoals ik al zei; da's egoistisch en niet evenwichtig, want ik heb eigenlijk niets te bieden.
Beetje als een ijsklompje die zich warmt aan de zonnestralen.

Parasiet?
Lieve Ma Vis
Iederéén heeft wat te bieden dus jij ook maar ik ben blij dat je hier in ieder geval virtueel vrienden wil en kan maken, mócht ik bij die sommigen horen dan is dat wederkerig. :wink:
Daar stem ik helemaal mee in Maria. De mensen hier op refoforum zijn eigenlijk de enige "digitale" contacten die ik heb. In het gwonde leven is het gewoon live. Je ziet elkaar bij school of in de kerk of zomaar. Maar jullie forummers zijn zo ondertussen echte "digitale"vrienden gweorden en daarom kijk ik ook uit om jullie bij de meeting eens in het echie te ontmoeten
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mariavt

Bericht door Mariavt »

JolandaOudshoorn schreef: Daar stem ik helemaal mee in Maria. De mensen hier op refoforum zijn eigenlijk de enige "digitale" contacten die ik heb. In het gwonde leven is het gewoon live. Je ziet elkaar bij school of in de kerk of zomaar. Maar jullie forummers zijn zo ondertussen echte "digitale"vrienden gweorden en daarom kijk ik ook uit om jullie bij de meeting eens in het echie te ontmoeten
Wij kijken er ook naar uit hoor. Dit forum is ook voor ons een digitale vriendenkring geworden. Daar buiten hebben we niemand. dusssssss...........tot ziens op de meeting :wink:

Rens

Bericht door Rens »

Over "echte" vriendschap gesproken, maar dan in de zin van "jaaaaarenlange vriendschappen die niet kapot te krijgen zijn"......kennen jullie daar ook iets van?

Toen ik in Haarlem-Noord kwam te wonen in een héle nieuwe nieuwbouwwijk, ik was toen 8 jaar, kwam er de dag ná onze intrekneming, beneden ons een Haags gezin wonen met 3 kinderen, waarvan ik met de oudste (toen 7 jaar) dikke vrienden werd, zeg maar boezemvrienden.

Nu, na 51 jaar, is die vriendschap nog steeds onwankelbaar hecht. Goed we zien elkaar weinig, zo'n 2 keer per jaar (hij woont hier ver vandaan), maar áls we elkaar weer zien dan is het voor ons beiden weer FEEST, lekker bijpraten........met daarnaast de mailwisselingen en telefoontjes die soms wel eens érg lang duren.

We vertrouwen elkaar onvoorwaardelijk, we weten méér van elkaar dan onze wederhelften ooit zullen weten, we zijn één.

Op een gegeven moment, we waren toen ongeveer 15 á 16, hebben we een Indiaans ritueel gedaan, en zijn elkaars bloedbroeders geworden (wie wéét wat dat ritueel inhoudt hoef ik niets meer uit teleggen). Het was een héél bewuste keuze van ons om dit te doen. Daardoor zijn we dus onverbrekelijk aan elkaar verbonden.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Rens schreef:Over "echte" vriendschap gesproken, maar dan in de zin van "jaaaaarenlange vriendschappen die niet kapot te krijgen zijn"......kennen jullie daar ook iets van?

Toen ik in Haarlem-Noord kwam te wonen in een héle nieuwe nieuwbouwwijk, ik was toen 8 jaar, kwam er de dag ná onze intrekneming, beneden ons een Haags gezin wonen met 3 kinderen, waarvan ik met de oudste (toen 7 jaar) dikke vrienden werd, zeg maar boezemvrienden.

Nu, na 51 jaar, is die vriendschap nog steeds onwankelbaar hecht. Goed we zien elkaar weinig, zo'n 2 keer per jaar (hij woont hier ver vandaan), maar áls we elkaar weer zien dan is het voor ons beiden weer FEEST, lekker bijpraten........met daarnaast de mailwisselingen en telefoontjes die soms wel eens érg lang duren.

We vertrouwen elkaar onvoorwaardelijk, we weten méér van elkaar dan onze wederhelften ooit zullen weten, we zijn één.

Op een gegeven moment, we waren toen ongeveer 15 á 16, hebben we een Indiaans ritueel gedaan, en zijn elkaars bloedbroeders geworden (wie wéét wat dat ritueel inhoudt hoef ik niets meer uit teleggen). Het was een héél bewuste keuze van ons om dit te doen. Daardoor zijn we dus onverbrekelijk aan elkaar verbonden.
......tegenwoordig noemt men dat laatste ook wel occultisme.......
Plaats reactie