Ik vrees memento dat je mijn intentie niet hebt begrepen.memento schreef:Hoe rechtzinnig dit ook klinken mag, dat is het niet.Ik heb wel eens gesteld, en dat komt misschien heel grof over: Het kan zijn dat Moeder Theresia is verloren, en Hitler is behouden.
We hebben van doen met een souverein God, die Zich door niemand iets laat voorschrijven, en zeker niet wie Hij behouden wil..........of niet...........
Het is Gods normale weg dat:
1. Hij zalig maakt degenen die Hij onder de middelen brengt, en die Hij geeft deze middelen tot hun zaligheid te betrachten
2. Hij Zijn kinderen zulk een goede werken en karakter geeft, dat wij met vrijmoedigheid mogen aannemen dat een ieder zalig wordt die belijdt te geloven in de Heere Jezus Christus, en die zulks door zijn goede werken en christelijk karakter toont.
Dat God sommigen bekeerd die Zijn woord bewust met grove zonden hebben weerstaan, en Zijn gebod bewust overtreden hebben, is om Zijn genade en vrijmacht te bewijzen, maar dit zijn zulke uitzonderingen dat wij met een vrij gemoed zulke mensen kunnen veroordelen, gegrond op Jezus' woorden dat men aan de vruchten de boom zal kennen.
Kortom, de kerk dient de 'vruchten' te bezien, en van alles wat geen goede vrucht is zeggen dat zij geen deel hebben aan Christus, en dat zij nog in hun zonden zijn, en dat als zij zich niet bekeren dat zij dan verloren blijven liggen.
Die intentie was, basaal, wie we ook zijn, voor God zijn we, als niet gerechtvaardigde zondaar, niets.
Èchte vruchten zijn enkel en alleen uit Hèm!