Afleidingsmanouvre? K. van der Zwaag?Miscanthus schreef:Dit is een afleidingsmanouvre. We hoeven niet te zoeken, het is duidelijk hoe met de kritiek van K v.d Zwaag wordt omgegaan. Je suggereert hiermee dat het boek van K. v.d. Zwaag geen serieuze bedreiging is. Waarom werd hem dan toegang tot het avondmaal ontzegd als het niet zo bedreigend was?jvdg schreef:Zoals zo (te) vaak is dit het geval met interviews.
Soms lijkt het alsof men zoekt om kritiek te kunnen leveren op de woorden (al dan niet getrouw weergegeven) van de geïnterviewde.
Waren we maar wat kritischer op zaken die het christendom en haar bijbelse leer serieus bedreigen. Dan zoeken we maar al te vaak naar "verzachtende" verklaringen, ja zelfs richting goed praten, begrip tonen etc..
Mensen als jij moeten begrijpen dat er eea is gepasseerd waar veel mensen nog steeds m.i. terecht boos en ontevreden over zijn en dat niet wegwuiven door de blik op andere serieuze bedreigingen te willen richten en mensen te manen niet zo kritisch te zijn... Zeg dat dan ook tegen degenen die K. v.d. Zwaag van het avondmaal afhouden.
Welke andere serieuze bedreigingen bedoel je dan bijvoorbeeld?
Daar heb ik het helemaal niet over.
Ik doel op het zoeken van spijkers op laag water.
En als ik het heb over serieuze bedreigingen dan doel ik op de achterhoedegevechten van en door christenen teneinde staande te kunnen blijven temidden van een ontkerstenend Nederland.
Terwijl deze aarde (letterlijk) op haar grondvesten schudt, gaan we een interview (althans zinnen daaruit) met een predikant ter rechterzijde (een medestander) uitermate kritisch benaderen.