Nou het is heel simpel uit te leggen, die 97 mensen zijn dus aankomend belijdend lid verdeeld over 3 kerken van hetzelfde verband, ze hebben ook samen een kerkblad enz. maar uit één van díe kerken was de predikant niet te spreken over het feit dat we gegevens over die kerk op het internet hadden gezet en daar werden we dus over gebeld of we dat niet meer zouden willen doen. Dus vandaar de stelling van Rens.Breekijzertje schreef:Eerst schrijft Rens: "Tijdens de dienst op 2e Paasdag doen er bij ons 97 jonge mensen belijdenis"Mariavt schreef:Wij hebben een veeg uit de pan gehad van één van de ds. van dat kerkverband dat er gegevens op internet stonden over die kerk. We hebben toen beloofd geen directe gegevens meer op het internet te zetten. Isse Simpel.Breekijzertje schreef:Ik citeer Rens: "maar om wille van afspraken met de kerkenraad is overeengekomen naam en toenaam van de kerk niet op internet te vermelden. Maar goed daar ging het in dit topic niet over dus on-topic maar weer.Mariavt schreef: Het gaat hier om 3 ger.gem.'s in de buurt die in de kerkbode staan van die kerken.
en daar houd ik mij aan......................"
Nu is het opeens: "één van de ds. van dat kerkverband dat er gegevens op internet stonden over die kerk.
't Klopt gewoon niet!
Stille week
Aangezien Breekijzertje op een dusdanige wijze reageerde dat ik er niet aan kon ontkomen daarop te reageren, liep het wat off-topic.................Daphne schreef:Rens en Maria, waarom trekken jullie altijd alle aandacht naar jullie zelf en niet naar het onderwerp waar het over gaat?
STILLE WEEK...
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Jij was de allereerste die offtopic ging trouwens!Rens schreef:Aangezien Breekijzertje op een dusdanige wijze reageerde dat ik er niet aan kon ontkomen daarop te reageren, liep het wat off-topic.................Daphne schreef:Rens en Maria, waarom trekken jullie altijd alle aandacht naar jullie zelf en niet naar het onderwerp waar het over gaat?
STILLE WEEK...
Anyway...
Stille week!
'k heb 't eigenlijk bizar druk deze week
:
:
'k hoop wel 2 diensten bij te wonen (donderdag en vrijdagavond)
Met de jongste kinderen ben ik Jesaja 53 aan het leren en lees ik de week naar Goede Vrijdag uit het Groot Vertelboek van Anne de Vries (zijn ongeveer tien hoofdstukken)
Zelf lees ik o.a. "En de engelen zwegen stil" van Max Lucado; hij verhaalt alles wat er gebeurde in de stille week
Zaterdag zijn we met de oudste twee kinderen naar een uitvoering van de Mattheuspassion geweest in 's Hertogenbosch; dat bepaalt je echt heel indringend bij de Lijdensgeschiedenis.
'k Was er nog nooit geweest, maar vond het indrukwekkend
"Leer mij o Heer' Uw lijden recht betrachten
in deze zee verzinken mijn gedachten...."

'k hoop wel 2 diensten bij te wonen (donderdag en vrijdagavond)
Met de jongste kinderen ben ik Jesaja 53 aan het leren en lees ik de week naar Goede Vrijdag uit het Groot Vertelboek van Anne de Vries (zijn ongeveer tien hoofdstukken)
Zelf lees ik o.a. "En de engelen zwegen stil" van Max Lucado; hij verhaalt alles wat er gebeurde in de stille week
Zaterdag zijn we met de oudste twee kinderen naar een uitvoering van de Mattheuspassion geweest in 's Hertogenbosch; dat bepaalt je echt heel indringend bij de Lijdensgeschiedenis.
'k Was er nog nooit geweest, maar vond het indrukwekkend
"Leer mij o Heer' Uw lijden recht betrachten
in deze zee verzinken mijn gedachten...."
Diensten waar ruim 50 jonge mensen belijdenis deden heb ik in het verleden ook wel meegemaakt, maar 97?Rens schreef:Tijdens de dienst op 2e Paasdag doen er bij ons 97 jonge mensen belijdenis...................
In onze huidige gemeente zou je dan inderdaad wel een stadion moeten afhuren, want een belijdenisdienst brengt zóveel mensen op de been dat de kerk regelmatig te klein is.
ff gecheckt.Mariavt schreef:Het gaat hier om 3 ger.gem.'s in de buurt die in de kerkbode staan van die kerken.Breekijzertje schreef:"bij ons"? Graag wat meer info Rens.Rens schreef:Tijdens de dienst op 2e Paasdag doen er bij ons 97 jonge mensen belijdenis...................
Hoe wordt e.e.a. logistiek ingevuld. Stel iedere catechisant neemt gemiddeld 20 vrienden, bekenden, familie etc. mee.....das al 1940 extra kerkgangers buiten de "eigen club"....
Huren ze een stadion af ofzo?
Het zijn Barneveld, Kootwijkerbroek en de Valk Wekerom. Deze hebben gezamelijk 1 kerkbode. Komen oorspronkelijk allemaal uit Ger.Germ Barneveld maar toen deze uit zijn voegen groeiden zijn er 2 andere kerken bijgebouwd, maar hebben 1 kerkbode gehouden. verder worden er nu weer 1 kerk in Barneveld bijgebouwd omdat deze de ruim 2.500 leden niet meer kan herbergen.
Zo toch Maria
Ehm sorry heb per ongeluk gepost onder memento's naam en aangepast voor Rens.
Groetjes vlinder
Laatst gewijzigd door memento op 03 apr 2007, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier idem dito. Ook op zaterdag is er nog een bijeenkomst, naast uiteraard de dienst op Goede Vrijdag.elbert schreef:In onze gemeente wordt er aandacht gegeven aan de stille week. Van maandag t/m donderdag zijn er bijeenkomsten, waarbij d.m.v. samenzang, Schriftlezing, overdenking, muziek en stil zijn voor God stilgestaan wordt bij het lijden en sterven van de Heere Jezus.
(Ik verbaas me trouwens over de mensen die hebben aangegeven niet zo veel met deze stille week te hebben. Wel eerlijk, maar toch ook wel een beetje schokkend...)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Waarbij aangetekend zij, dat ik me heb trachten te houden aan de afspraken met de kerkenraad, en mij deze uitvoerige mededeling niet toegerekend kan worden.memento schreef:ff gecheckt.elbert schreef:In onze gemeente wordt er aandacht gegeven aan de stille week. Van maandag t/m donderdag zijn er bijeenkomsten, waarbij d.m.v. samenzang, Schriftlezing, overdenking, muziek en stil zijn voor God stilgestaan wordt bij het lijden en sterven van de Heere Jezus.
Het zijn Barneveld, Kootwijkerbroek en de Valk Wekerom. Deze hebben gezamelijk 1 kerkbode. Komen oorspronkelijk allemaal uit Ger.Germ Barneveld maar toen deze uit zijn voegen groeiden zijn er 2 andere kerken bijgebouwd, maar hebben 1 kerkbode gehouden. verder worden er nu weer 1 kerk in Barneveld bijgebouwd omdat deze de ruim 2.500 leden niet meer kan herbergen.
Zo toch Maria
Ehm sorry heb per ongeluk gepost onder memento's naam.
Groetjes vlinder
Bovendien is een verkeerde quote gebruikt.
Moderatorbericht: