Privégegevens op refoforum c.q. internet?
- JolandaOudshoorn
mmm, nog nooit last van gehad. Maar ja, wat niet is, kan komenKaw schreef:T'is soms wel 'gevaarlijk'. Heb al een paar keer meegemaakt dat ik ook buiten het forum mijn mening te verdedigen.Afgewezen schreef:En wat vinden jullie ervan om je privémening op een internetforum te geven? :roll: :shock:

Ik weet, mijn Verlosser leeft
- Bert Mulder
- Contacteer:
Dit is de tekst die we, in dit verband, moeten onthouden.15 Maar heiligt God,30) den Heere, in uw harten; en zijt altijd bereid tot verantwoording31) aan een iegelijk, die u rekenschap32) afeist van de hoop,33) die in u is, met zachtmoedigheid en vreze.34)
Ik gebruik mijn eigen naam hier, zodat ik er altijd aan herinnerd word dat ik niet anoniem ben, en dat kan me voor veel zonden bewaren.
Want ik moet altijd, in alles wat ik doe, getuigen van de hoop die in me is, namelijk: "Ik weet, mijn Verlosser leeft!"
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
- J.C. Philpot
- JolandaOudshoorn
Je haalt me de woorden uit de mond.Bert Mulder schreef:Dit is de tekst die we, in dit verband, moeten onthouden.15 Maar heiligt God,30) den Heere, in uw harten; en zijt altijd bereid tot verantwoording31) aan een iegelijk, die u rekenschap32) afeist van de hoop,33) die in u is, met zachtmoedigheid en vreze.34)
Ik gebruik mijn eigen naam hier, zodat ik er altijd aan herinnerd word dat ik niet anoniem ben, en dat kan me voor veel zonden bewaren.
Want ik moet altijd, in alles wat ik doe, getuigen van de hoop die in me is, namelijk: "Ik weet, mijn Verlosser leeft!"
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik denk dat het posten onder een nickname niets met onoprechtheid te maken heeft. Als iemand achter mijn identiteit komt, vind ik dat prima.
Maar een 'digitale' identiteit schept toch wat mogelijkheden die anders wellicht onbenut blijven. Als iemand het gemakkelijker vindt om zijn mening onder een schuilnaam te verkondigen (wat ook bij boeken e.d. genoeg gebeurt), so what? Het gaat erom dat jouw mening gehoord wordt, en soms kan het goed zijn dat niet meteen bekend is van wíé die mening afkomstig is, omdat mensen anders bevooroordeeld kunnen zijn. (Dit geldt natuurlijk met name voor BN'ers en niet zo zeer voor de simpele doorsnee-poster.
)
Maar een 'digitale' identiteit schept toch wat mogelijkheden die anders wellicht onbenut blijven. Als iemand het gemakkelijker vindt om zijn mening onder een schuilnaam te verkondigen (wat ook bij boeken e.d. genoeg gebeurt), so what? Het gaat erom dat jouw mening gehoord wordt, en soms kan het goed zijn dat niet meteen bekend is van wíé die mening afkomstig is, omdat mensen anders bevooroordeeld kunnen zijn. (Dit geldt natuurlijk met name voor BN'ers en niet zo zeer voor de simpele doorsnee-poster.

Tenzij die "simpele doorsnee-poster" een zekere reputatie heeft als bijvoorbeeld "extreem linkse rakker" of juist het tegenovergestelde................dán worden zijn of haar meningen telkenmale overlangs gezaagd om tot op de kern afgekloven te worden en aan te tonen dat het zo slecht is als je zo denkt oid.Afgewezen schreef:Ik denk dat het posten onder een nickname niets met onoprechtheid te maken heeft. Als iemand achter mijn identiteit komt, vind ik dat prima.
Maar een 'digitale' identiteit schept toch wat mogelijkheden die anders wellicht onbenut blijven. Als iemand het gemakkelijker vindt om zijn mening onder een schuilnaam te verkondigen (wat ook bij boeken e.d. genoeg gebeurt), so what? Het gaat erom dat jouw mening gehoord wordt, en soms kan het goed zijn dat niet meteen bekend is van wíé die mening afkomstig is, omdat mensen anders bevooroordeeld kunnen zijn. (Dit geldt natuurlijk met name voor BN'ers en niet zo zeer voor de simpele doorsnee-poster.)
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- Bert Mulder
- Contacteer:
Denk het niet.Tiberius schreef:Anderzijds: er zullen niet veel Canadezen meelezen hier. Of wel?Bert Mulder schreef:Ik gebruik mijn eigen naam hier, zodat ik er altijd aan herinnerd word dat ik niet anoniem ben, en dat kan me voor veel zonden bewaren.
Hoewel ik wel veel familie in Nederland heb, en sommigen wel bekend met dit forum zijn.
Verder is het wel zo, dat God alles ziet, natuurlijk.
Dit is geen oordeel over het wel of niet gebruiken van eigen identity. Dat is voor ieders eigen gemoed.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Oh! Oh!J.C. Philpot schreef:Dan is deze zin zeker een uitzondering die de regel bevestigt?Unionist schreef:Ik breng hier altijd de waarheid.
Doet me denken aan wat Paulus aan Titus schrijft:
1:12 Een uit hen, zijnde hun eigen profeet, heeft gezegd: De Kretensen zijn altijd leugenachtig, kwade beesten, luie buiken.
Dus deze profeet uit Kreta zegt: Kretensen zijn altijd leugenachtig.
Hijzelf liegt dus ook altijd. Maar dan is deze uitspraak ook niet waar.