Waar ging de preek van afgelopen zondag over?

Marnix

Bericht door Marnix »

Ik zal eens even zoeken :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
helma

Bericht door helma »

Marnix schreef:Psalm 116 en het lijden. Jezus heeft deze Psalm op witte donderdag gezongen.... en dat is heel bizar... Want al die dingen die daar instonden golden niet voor Hem.

Jezus werd niet bevrijd van de angsten van het dodenrijk, niet aan de dood ontrukt, de beker moest Hij wel leegdrinken, zijn boeien werden niet verboken etc.
daar heb ik ook weleens over horen preken;
heel aangrijpend vond ik het
Unionist

Bericht door Unionist »

Marnix schreef:Ik zal eens even zoeken :)
Koepelkerk Arnhem?
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

's Avonds:
Johannes 12 : 3
Maria nam een kruikje kostbare, zuivere nardusolie, zalfde de voeten van Jezus en droogde ze af met haar haar. De geur van de olie trok door het hele huis.
Marnix

Bericht door Marnix »

Unionist schreef:
Koepelkerk Arnhem?
Ja maar ik twijfel even welke het is... ik denk deze: http://www.gkv-arnhem.nl/t3/uploads/med ... dienst.mp3
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Unionist

Bericht door Unionist »

Marnix schreef:
Unionist schreef:
Koepelkerk Arnhem?
Ja maar ik twijfel even welke het is... ik denk deze: http://www.gkv-arnhem.nl/t3/uploads/med ... dienst.mp3
Tnx

Welke dominee?
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Vanavond hebben we gelachen :lol:
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mariavt

Bericht door Mariavt »

JolandaOudshoorn schreef:Vanavond hebben we gelachen :lol:
Vertel es........ :)
Mariavt

Bericht door Mariavt »

'k Heb rechtstreeks meegeluisterd naar een preek van Ds.Baan uit Kapelle-Biezelinge over Mattheus 27:30-56
De precieze tekst ging over vers 50 t/m 53
Heel indrukwekkend
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Wij hebben een aangrijpende preek gehoord vanavond uit Lukas 23. Over de duisternis op Golgotha en het scheuren van het voorhangsel in de tempel.

Wat overblijft bij is het besef uit Hebr 4: Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade om geholpen te worden ter bekwame tijd.

De weg terug naar God is open. Door het bloed van het Lam.
Wat een heerlijk Evangelie. Tegen de zwakheid van onze zonde schittert Gods genade. Prachtig!
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

uitgeworpen schreef:Wij hebben een aangrijpende preek gehoord vanavond uit Lukas 23. Over de duisternis op Golgotha en het scheuren van het voorhangsel in de tempel.

Wat overblijft bij is het besef uit Hebr 4: Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade om geholpen te worden ter bekwame tijd.

Wat een heerlijk Evangelie. Tegen de zwakheid van onze zonde schittert Gods genade. Prachtig!
Lijkt wel wat op de preek die ik gehoord heb nl. dat Jezus de geest gáf en de tekenen die er daarna werden gezien en gehoord maar vooral ook dat het voorhangsel scheurde van boven naar beneden.
Dus geen slijtage van het voorhangsel maar het wonder God's.
en idd. dat het heilige der heilige geopend werd maar bij de ds. die ik hoorde werd vooral de nadruk gelegd op het géven van de geest van Jezus, Hij gáf het Zelf vrijwillig voor Zijn kinderen.
uitgeworpen

Mariavt schreef:
uitgeworpen schreef:Wij hebben een aangrijpende preek gehoord vanavond uit Lukas 23. Over de duisternis op Golgotha en het scheuren van het voorhangsel in de tempel.

Lijkt wel wat op de preek die ik gehoord heb nl. dat Jezus de geest gáf en de tekenen die er daarna werden gezien en gehoord maar vooral ook dat het voorhangsel scheurde van boven naar beneden.
Dus geen slijtage van het voorhangsel maar het wonder God's.
en idd. dat het heilige der heilige geopend werd maar bij de ds. die ik hoorde werd vooral de nadruk gelegd op het géven van de geest van Jezus, Hij gáf het Zelf vrijwillig voor Zijn kinderen.
Bij ons werd meer het volmaakte van Zijn offer benadrukt, dat de Vader er genoegen mee nam en dat daarom de weg tot het Heilige der Heilige geopend, tot Zijn hart geopend is.
En nog wel veel meer; daar wil ik nog over denken, bidden etc.
Onze preken leken wel op elkaar dan?!
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Idd. uitgeworpen het komt wel heel dicht in de buurt. Wat ik ook heel mooi vond was dat hij zei dat er boven het kruis eigenlijk nog meer stond dan alleen maar INRI nl. drie letters en dat is KOM!
uitgeworpen

Mariavt schreef:Idd. uitgeworpen het komt wel heel dicht in de buurt. Wat ik ook heel mooi vond was dat hij zei dat er boven het kruis eigenlijk nog meer stond dan alleen maar INRI nl. drie letters en dat is KOM!
Heel mooi!
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Good Friday Service 10:00 AM: Psalters: 166, 47, 233, 83, 196

Read: Luke 23:27-49 Text: Luke 23:34

“Father, Forgive Them”

Vader, vergeef hun, want zij weten niet wat ze doen.

Christus bidt alleen voor dengenen die hem gegeven zijn. En Zijn gebed is niet voor een uitstel van het oordeel over Jeruzalem, zoals uitgevoord in AD 70. Het is ook een gebed naar Gods wil, en het is ook onmiddelijk verhoord, zoals we zien in de moordenaar aan het kruis. En het gebed geldt ook ons, want wij zouden net zo hard geroepen hebben "kruisigt hem"
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gesloten