Waar ging de preek van afgelopen zondag over?
daar heb ik ook weleens over horen preken;Marnix schreef:Psalm 116 en het lijden. Jezus heeft deze Psalm op witte donderdag gezongen.... en dat is heel bizar... Want al die dingen die daar instonden golden niet voor Hem.
Jezus werd niet bevrijd van de angsten van het dodenrijk, niet aan de dood ontrukt, de beker moest Hij wel leegdrinken, zijn boeien werden niet verboken etc.
heel aangrijpend vond ik het
Ja maar ik twijfel even welke het is... ik denk deze: http://www.gkv-arnhem.nl/t3/uploads/med ... dienst.mp3Unionist schreef:Koepelkerk Arnhem?Marnix schreef:Ik zal eens even zoeken
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
TnxMarnix schreef:Ja maar ik twijfel even welke het is... ik denk deze: http://www.gkv-arnhem.nl/t3/uploads/med ... dienst.mp3Unionist schreef:Koepelkerk Arnhem?Marnix schreef:Ik zal eens even zoeken
Welke dominee?
- JolandaOudshoorn
-
Wij hebben een aangrijpende preek gehoord vanavond uit Lukas 23. Over de duisternis op Golgotha en het scheuren van het voorhangsel in de tempel.
Wat overblijft bij is het besef uit Hebr 4: Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade om geholpen te worden ter bekwame tijd.
De weg terug naar God is open. Door het bloed van het Lam.
Wat een heerlijk Evangelie. Tegen de zwakheid van onze zonde schittert Gods genade. Prachtig!
Wat overblijft bij is het besef uit Hebr 4: Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot de troon der genade om geholpen te worden ter bekwame tijd.
Wat een heerlijk Evangelie. Tegen de zwakheid van onze zonde schittert Gods genade. Prachtig!
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Lijkt wel wat op de preek die ik gehoord heb nl. dat Jezus de geest gáf en de tekenen die er daarna werden gezien en gehoord maar vooral ook dat het voorhangsel scheurde van boven naar beneden.uitgeworpen schreef:Wij hebben een aangrijpende preek gehoord vanavond uit Lukas 23. Over de duisternis op Golgotha en het scheuren van het voorhangsel in de tempel.
Dus geen slijtage van het voorhangsel maar het wonder God's.
en idd. dat het heilige der heilige geopend werd maar bij de ds. die ik hoorde werd vooral de nadruk gelegd op het géven van de geest van Jezus, Hij gáf het Zelf vrijwillig voor Zijn kinderen.
-
Bij ons werd meer het volmaakte van Zijn offer benadrukt, dat de Vader er genoegen mee nam en dat daarom de weg tot het Heilige der Heilige geopend, tot Zijn hart geopend is.Mariavt schreef:Lijkt wel wat op de preek die ik gehoord heb nl. dat Jezus de geest gáf en de tekenen die er daarna werden gezien en gehoord maar vooral ook dat het voorhangsel scheurde van boven naar beneden.uitgeworpen schreef:Wij hebben een aangrijpende preek gehoord vanavond uit Lukas 23. Over de duisternis op Golgotha en het scheuren van het voorhangsel in de tempel.
Dus geen slijtage van het voorhangsel maar het wonder God's.
en idd. dat het heilige der heilige geopend werd maar bij de ds. die ik hoorde werd vooral de nadruk gelegd op het géven van de geest van Jezus, Hij gáf het Zelf vrijwillig voor Zijn kinderen.
En nog wel veel meer; daar wil ik nog over denken, bidden etc.
Onze preken leken wel op elkaar dan?!
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
-
- Bert Mulder
- Contacteer:
Good Friday Service 10:00 AM: Psalters: 166, 47, 233, 83, 196
Read: Luke 23:27-49 Text: Luke 23:34
“Father, Forgive Them”
Vader, vergeef hun, want zij weten niet wat ze doen.
Christus bidt alleen voor dengenen die hem gegeven zijn. En Zijn gebed is niet voor een uitstel van het oordeel over Jeruzalem, zoals uitgevoord in AD 70. Het is ook een gebed naar Gods wil, en het is ook onmiddelijk verhoord, zoals we zien in de moordenaar aan het kruis. En het gebed geldt ook ons, want wij zouden net zo hard geroepen hebben "kruisigt hem"
Read: Luke 23:27-49 Text: Luke 23:34
“Father, Forgive Them”
Vader, vergeef hun, want zij weten niet wat ze doen.
Christus bidt alleen voor dengenen die hem gegeven zijn. En Zijn gebed is niet voor een uitstel van het oordeel over Jeruzalem, zoals uitgevoord in AD 70. Het is ook een gebed naar Gods wil, en het is ook onmiddelijk verhoord, zoals we zien in de moordenaar aan het kruis. En het gebed geldt ook ons, want wij zouden net zo hard geroepen hebben "kruisigt hem"
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.