Geheime boodschap van K3

Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Adrianus schreef:
Kaw schreef: Als ik kinderen mag ontvangen, dan blijf ik denk ik wel bij (...) Elly en Rikkert.
Misschien wel genoteerd door de theologische recherche. :wink:
Diezelfde recherche die ook nog steeds naar dat kerstlied op zoek is?

Recherchez le noël 8)
Mona Lisa

Bericht door Mona Lisa »

nog een link hierover van het Meertens Instituut

Ik geloof er niet in, verschillende keren is gebleken dat de "tekst" alleen hoorbaar is als je die mee kan lezen. Anders hoor je alleen maar vreemde geluiden. Als je tekst mee leest ga je jezelf wijsmaken dat je hoort wat je leest. Onzin.

K3 is overigens al erg genoeg als het gewoon vooruit afspeelt. Dat sommigen het als onschuldige kinderliedjes beschouwen is onbegrijpelijk. Dan heb je nooit goed gehoord waar het over gaat denk ik.
Unionist

Bericht door Unionist »

Mona Lisa schreef:nog een link hierover van het Meertens Instituut

Ik geloof er niet in, verschillende keren is gebleken dat de "tekst" alleen hoorbaar is als je die mee kan lezen. Anders hoor je alleen maar vreemde geluiden. Als je tekst mee leest ga je jezelf wijsmaken dat je hoort wat je leest. Onzin.

K3 is overigens al erg genoeg als het gewoon vooruit afspeelt. Dat sommigen het als onschuldige kinderliedjes beschouwen is onbegrijpelijk. Dan heb je nooit goed gehoord waar het over gaat denk ik.
Heb je de postings hiervoor allemaal gelezen?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Unionist schreef: Heb je de postings hiervoor allemaal gelezen?
Ik wel, mag ik nu meedoen?

@Memento. Hoewel het niet aantoonbaar is dat die achtertevoren boodschappen door de hersenen worden geregistreerd is er ook nog iets als 'geestelijke boosheden in de lucht', ofwel, buiten het feit dat de 'vooruitgespeelde muziek' bij een heel aantal cd's al een gevaar voor je geestelijke gezondheid is, vraag ik mij ten zeerste af of de macht van de satan nog ietsje verder reikt. Of werkt de satan alleen dan als bewezen is dat hersenfuncties gebruikt worden?

Hmm, de vraag stellen is hem eigenlijk beantwoorden. Ik ben toch te weinig middeleeuws. :cry:
Unionist

Bericht door Unionist »

Herman schreef:
Unionist schreef: Heb je de postings hiervoor allemaal gelezen?
Ik wel, mag ik nu meedoen?
:
Daar ging het mij neit om. Ik zag in de betreffende posting 2 singen genoemd die ook al eerder genoemd en aangetoond waren. Zodoendes.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Sorry Unionist, ik wilde weer te gevat reageren.
Vincent

Bericht door Vincent »

zoals anderen ook reeds opmerkten: er is geen enkele aanwijzing dat deze boodschap ook door mensen wordt opgemerkt.

Wat K3 betreft, ik vind de liedjes ook niet echt kleuterniveau, maar meer voor pubers, gezien 'liefde' als het belangrijkste thema. Dat in het oog houdende, zie ik niet in wat er mis is met de liedjes zoals hier gepost?
Unionist

Bericht door Unionist »

Vincent schreef: Wat K3 betreft, ik vind de liedjes ook niet echt kleuterniveau, maar meer voor pubers, gezien 'liefde' als het belangrijkste thema. Dat in het oog houdende, zie ik niet in wat er mis is met de liedjes zoals hier gepost?
Jij vindt niks mis met seks tussen pubers?

Of ben je zo naïef dat je de teksten niet begrijpt?
Vincent

Bericht door Vincent »

Unionist schreef:
Vincent schreef: Wat K3 betreft, ik vind de liedjes ook niet echt kleuterniveau, maar meer voor pubers, gezien 'liefde' als het belangrijkste thema. Dat in het oog houdende, zie ik niet in wat er mis is met de liedjes zoals hier gepost?

Doe maar.
Een klein beetje langzaam.
Ik voel me nog niet klaar.
Om de grote stap te wagen

Is juist zo mooi. Enerzijds verlangen, anderzijds terughoudend. Ook de verschillende rol jongen-meisje. Haast literair. Echt, is dit inhoudelijk zo heel anders dan wat ook in het Hooglied staat? (al is dat canoniek en stijgt het natuurlijk ver uit boven deze liedjes, omdat een plus bevat).

Seks tussen pubers is idd mis, maar de verlangens die in die liedjes bezongen worden zijn zó van alle tijden. Herken je dat niet dan?
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Vincent schreef:
Unionist schreef:

Doe maar.
Een klein beetje langzaam.
Ik voel me nog niet klaar.
Om de grote stap te wagen

Is juist zo mooi. Enerzijds verlangen, anderzijds terughoudend. Ook de verschillende rol jongen-meisje. Haast literair. Echt, is dit inhoudelijk zo heel anders dan wat ook in het Hooglied staat? (al is dat canoniek en stijgt het natuurlijk ver uit boven deze liedjes, omdat een plus bevat).

Seks tussen pubers is idd mis, maar de verlangens die in die liedjes bezongen worden zijn zó van alle tijden. Herken je dat niet dan?
Meen je dit serieus....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
myster

Bericht door myster »

myster schreef: Ik vind het wel leuke liedjes (voor de kinderen :lol: )
:oops: Ik moet bekennen dat ik dus nooit zo goed naar de teksten geluisterd heb. Nu ik die stukjes tekst die Unionist hier neergezet heeft, gelezen heb, geloof ik inderdaad dat dit niet voor tere kinderoortjes bestemd is. Ongeacht wel of geen omgedraaide boodschappen.
groter dan de Helper is de nood toch niet....
Leopard

Bericht door Leopard »

Herman schreef: Hoewel het niet aantoonbaar is dat die achterstevoren boodschappen door de hersenen worden geregistreerd is er ook nog iets als 'geestelijke boosheden in de lucht', ofwel, buiten het feit dat de 'vooruitgespeelde muziek' bij een heel aantal cd's al een gevaar voor je geestelijke gezondheid is, vraag ik mij ten zeerste af of de macht van de satan nog ietsje verder reikt. Of werkt de satan alleen dan als bewezen is dat hersenfuncties gebruikt worden?
Precies. Volgens mij worden de hersenfuncties eerder onderschat dan overschat.

Al zijn er dan geen duidelijke bewijzen/aanwijzingen dat men zulke 'secret messages' in liedjes oppikt, we weten wel dat we het menselijk brein nog maar amper kunnen doorgronden.

Twee andere voorbeelden die volgens mij aanwijzingen zijn van de ongekende complexiteit van het brein. Ten eerste subliminale reclame en ten tweede de bijna-doodservaring.

Subliminale reclame is het vertonen van reclame tijdens een film oid. Deze worden echter zo kort vertoond dat ze niet zichtbaar zijn voor het menselijk oog. Er zijn aanwijzigen dat zulke reclame's wel degelijk effect hebben. In de VS is deze manier van reclamemaken inmiddels verboden.

Het tweede de bijna-doodservaring. Mensen die deze ervaring hebben schijnen in een soort flits hun hele leven aan zich voorbij te zien trekken van kind tot aan hun 'dood'. Blijkbaar word er ontzagelijk veel meer 'bewaard' in het brein dan we ons voor kunnen stellen.

Conclusie: onderschat het onderbewuste en de kracht van Satan niet. Die reikt verder dan de oren, ogen denk ik.
Marnix

Bericht door Marnix »

Unionist schreef:

op een ander forum loopt deze discussie ook. Het schijnt dat K3 via het songfestival bekend is geworden. Toen werden ze populair bij kinderen, dat ontdekten ze en daarom zijn ze kinderliedjes gaan schrijven. Daarvoor was dit niet hun doelgroep, richtten ze zich meer op wat oudere jongeren zeg maar. Vandaar dat ze voordat ze onder de kinderen populair werden dit soort teksen hadden.

Maar goed.... seks tussen pubers is tegenwoordig vrij normaal. De meesten vinden er helaas niets verkeerd aan. Daarom is dat nummer wel jammer... ook begrijeplijk voor een seculiere band maar daarmee kan je het natuurlijk niet goedpraten.
Laatst gewijzigd door Marnix op 01 mar 2007, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Leopard schreef:
Herman schreef: Hoewel het niet aantoonbaar is dat die achterstevoren boodschappen door de hersenen worden geregistreerd is er ook nog iets als 'geestelijke boosheden in de lucht', ofwel, buiten het feit dat de 'vooruitgespeelde muziek' bij een heel aantal cd's al een gevaar voor je geestelijke gezondheid is, vraag ik mij ten zeerste af of de macht van de satan nog ietsje verder reikt. Of werkt de satan alleen dan als bewezen is dat hersenfuncties gebruikt worden?

Al zijn er dan geen duidelijke bewijzen/aanwijzingen dat men zulke 'secret messages' in liedjes oppikt, we weten wel dat we het menselijk brein nog maar amper kunnen doorgronden.

Twee andere voorbeelden die volgens mij aanwijzingen zijn van de ongekende complexiteit van het brein. Ten eerste subliminale reclame en ten tweede de bijna-doodservaring.

Subliminale reclame is het vertonen van reclame tijdens een film oid. Deze worden echter zo kort vertoond dat ze niet zichtbaar zijn voor het menselijk oog. Er zijn aanwijzigen dat zulke reclame's wel degelijk effect hebben. In de VS is deze manier van reclamemaken inmiddels verboden.

Het tweede de bijna-doodservaring. Mensen die deze ervaring hebben schijnen in een soort flits hun hele leven aan zich voorbij te zien trekken van kind tot aan hun 'dood'. Blijkbaar word er ontzagelijk veel meer 'bewaard' in het brein dan we ons voor kunnen stellen.

Conclusie: onderschat het onderbewuste en de kracht van Satan niet. Die reikt verder dan de oren, ogen denk ik.
Heb je daar ook wetenschappelijke ondersteuning voor? Ik weet namelijk vrij zeker dat deze er niet is. Of heeft dit bijgeloof geen wetenschap nodig?
edele strijdster

Bericht door edele strijdster »

Kaw schreef:
Leopard schreef:

Heb je daar ook wetenschappelijke ondersteuning voor? Ik weet namelijk vrij zeker dat deze er niet is. Of heeft dit bijgeloof geen wetenschap nodig?
Nee, dat lijkt mij logisch...
tenslotte onderschatten wij zelf ons menselijke brein, dus kunnen we bovenstaande nooit wetenschappelijk bewijzen!
Toch zit er wel wat in.... tenminste... ik geloof er wel in...
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Plaats reactie