Herman schreef:
Hoewel het niet aantoonbaar is dat die achterstevoren boodschappen door de hersenen worden geregistreerd is er ook nog iets als 'geestelijke boosheden in de lucht', ofwel, buiten het feit dat de 'vooruitgespeelde muziek' bij een heel aantal cd's al een gevaar voor je geestelijke gezondheid is, vraag ik mij ten zeerste af of de macht van de satan nog ietsje verder reikt. Of werkt de satan alleen dan als bewezen is dat hersenfuncties gebruikt worden?
Precies. Volgens mij worden de hersenfuncties eerder onderschat dan overschat.
Al zijn er dan geen duidelijke bewijzen/aanwijzingen dat men zulke 'secret messages' in liedjes oppikt, we weten wel dat we het menselijk brein nog maar amper kunnen doorgronden.
Twee andere voorbeelden die volgens mij aanwijzingen zijn van de ongekende complexiteit van het brein. Ten eerste subliminale reclame en ten tweede de bijna-doodservaring.
Subliminale reclame is het vertonen van reclame tijdens een film oid. Deze worden echter zo kort vertoond dat ze niet zichtbaar zijn voor het menselijk oog. Er zijn aanwijzigen dat zulke reclame's wel degelijk effect hebben. In de VS is deze manier van reclamemaken inmiddels verboden.
Het tweede de bijna-doodservaring. Mensen die deze ervaring hebben schijnen in een soort flits hun hele leven aan zich voorbij te zien trekken van kind tot aan hun 'dood'. Blijkbaar word er ontzagelijk veel meer 'bewaard' in het brein dan we ons voor kunnen stellen.
Conclusie: onderschat het onderbewuste en de kracht van Satan niet. Die reikt verder dan de oren, ogen denk ik.